گلایه های مدیران دفاتر پیشخوان دولت مبنی بر عدم حمایت از آن ها |
![]() |
يكشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۹ | |||
برخی مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت معتقدند که اگر امروز دفاتر پلیس + 10 با وجود ارائه چند خدمت محدود می توانند با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند مهمترین دلیلش این است که نهاد ذی نفوذی مانند نیروی انتظامی پشت سر آنها قرار دارد و درباره دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز اوضاع به همین منوال است و آنها به پشتیبانی شهرداری از خود دلگرمند، اما درباره دفاتر پیشخوان دولت چنین حمایتی وجود ندارد.
به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR) برخی از مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت معتقدند: تعدادی از سازمانها و ارگانها با دفاتر پیشخوان زور آزمایی می کنند، در واقع بیشتر از آنکه روحیه همکاری و واگذاری کارها به دفاتر پیشخوان دولت میان سازمانها و ارگانها وجود داشته باشد آنها به دنبال زور آزمایی و قیچی کردن بال و پر دفاتر پیشخوان هستند.
اما حسین جزء خراسانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: وقتی یک پاس اشتباه یا یک سوت مشکوک در فوتبال زده می شود کمیته ویژه پی گیری این موضوع شکل می گیرد و نمایندگان از دهها طریق با فراخواندن افراد حقیقی و حقوقی به دنبال مقصر ماجرا می روند اما در قبال دفاتر پیشخوان دولت که در صورت حمایت، تاثیرگذاری آنها بسیار بیشتراز فوتبال در زندگی مردم خواهد بود اراده چندانی دیده نمی شود.
وی با اشاره به اینکه هر کس از هر کجایی که دستش برسد سعی می کنداز دفاتر پیشخوان مبلغی را دریافت کند افزود:هر کدام از سازمانها و نهادهایی که دفاتر پیشخوان دولت با آنها کار می کند به نوعی خود را رییس ما می بینند و گویی ما به عنوان کارمند زیر دست آنها باید مطیع همه اوامر و خواسته هایشان باشیم.
به گفته او ، مدیر یک دفتر پیشخوان دولت بیشتر شبیه کسی است که وظیفه دارد مقابل هتل یا یک رستوران بایستد و در مقابل هر کسی که از راه رسید سر خم کند.
*اعمال سلیقه شخصی کار را برای دفاتر پیشخوان چند برابر می کند
زارعی گفت:یکی از مسائلی که دفاتر پیشخوان در بسیاری از استانها با آن مواجه هستند اعمال سلیقه شخصی ادارات در مواجهه با دفاتر پیشخوان است و هر کدامشان لیست بلند بالایی از برنامه ها و انتظارات را در مقابل ما می گذارند.
این مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت در این باره توضیح داد: با صراحت باید بگویم که این سازمانها به عنوان یک بانک یا بنگاه سود آور اقتصادی به دفاتر پیشخوان نگاه می کنند و هر کدام به دنبال این هستند که از این سودهای کلانی که تصور می کنند عاید دفاتر پیشخوان دولت می شود سهمی ببرند.
وی با بیان اینکه طبیعتا همه کارمندان یک دفتر پیشخوان نسبت به تمامی خدمات ارائه شده از سوی دفتر تخصص ندارند، توضیح داد: گاهی طی تماسهای تلفنی به دنبال مچ گیری و گرفتن آزمون از دفاتر هستند؛ به عنوان مثال زنگ می زنند و از کارمند درباره ترابرد پذیری سوال می کنند.
*نظارت مسئولان تنها بر روی دفاتر پیشخوان نباشد
وی با بیان اینکه لازم است هر جا که نظارتی اعمال می شود دو سویه باشد، گفت: انتظاری که از مسوولان داریم این است که بر عملکرد سازمانهایی که خدمات را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده اند نیز نظارت شود و لازم است هر از چندگاهی بررسی هایی صورت گیرد تا مشخص شود که آیا انتظارات این سازمانها همه طبق مصوبه و به صورت قانونی است یا اینکه زیاده خواهی و مطالبات غیر مصوب نیز در قراردادهای رسمی و غیر رسمی وجود دارد.
انتهای پیام
|