متاسفانه بسیاری از دفاتر به دنبال واگذاری هستند چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۰

 

 

یک مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت گفت: اکنون میانگین درآمد خالص یک دفتر پیشخوان دولت با تمام مسئولیت ها و زحماتی که بر دوش مدیران دفاتر وجود دارد از حقوق یک کارمند معمولی دولت کمتر است و به همین سبب بسیاری از دفاتر دنبال واگذاری هستند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR) داوود محمد عباس آبادی، در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با وجود تمام شعارهایی که اپراتورها درباره برون سپاری خدمات به دفاترپیشخوان دولت سر می دهند اما  به عنوان نمونه ایرانسل حتی حاضر نیست خدماتی نظیر گرفتن پرینت از ریز مکالمات مشترکین را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کند.



وی با بیان اینکه فقط تعداد معدودی از دفاتر توانسته اند خدمات سود آور بگیرند و  خدمات واگذار شده برای بقیه دفاتر بسیار کم و محدود است گفت:  در حال حاضر سود آورترین خدمات، ارایه خدمات ثبت احوال است و دقیقا همین خدمات است که به راحتی به کسی واگذار نمی شود و تا رابطه و رانت نباشد کسی دستش به ثبت احوال نمی رسد.


وی درباره نوع برخورد سازمان های دولتی با دفاتر پیشخوان دولت گفت: متاسفانه مخابرات و سایر ارگان هایی که با دفاتر پیشخوان دولت همکاری می کنند  دائم به دنبال راه حلی برای دور زدن دفاتر پیشخوان هستند؛  درباره همراه اول می توانم بگویم که آنها بسیاری از خدماتی را که به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرده اند به فروشندگان موبایل هم  سپرده اند، بنابراین بدیهی است بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند به جای رفتن به دفاتر پیشخوان به موبایل فروشی ها که احتمالا چندان هم خود را مقید به انجام تمام ضوابط نمی دانند، مراجعه کرده و خدمات دریافت کنند.


*دفاتر پیشخوان دلسوز ندارند

عباس آبادی  با بیان اینکه اختلاف دردفاتر پیشخوان دولت زیاد است گفت: هر از چند گاهی جلساتی با محوریت بررسی مشکلات و پی گیری مطالبات دفاتر پیشخوان دولت برگزار می شود اما در نهایت این جلسات هم به دعوا، درگیری و بحث و جدل های بی فایده ختم می شود.


وی ادامه داد: مشکل اصلی دفاتر این است که نهاد ، تشکیلات و یا سازمانی که دلسوز آنها باشد را ندارند و اگر کسی هم واقعا دلش برای سرنوشت دفاتر بسوزد در عمل نمی تواند کاری از پیش ببرد.


*همه فریادها بر سر دفاتر پیشخوان است

این مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت در بخشی از سخنان خود عنوان کرد: در حالی که  در کشورهیچ سازمانی وجود ندارد که وظایفش را بدون نقص و کاستی انجام دهد اما همه از دفاتر پیشخوان انتظار دارند که تمام امور محول شده به آنها را بدون کوچکترین خطا و سهوی پیش ببرند و خدا آن روز را نیاورد که یک دفتر پیشخوان مرتکب اشتباهی شود.



وی در ادامه تاکید کرد: هیچ گونه چشم پوشی و اغماضی از خطای دفاتر پیشخوان دولت وجود ندارد و کمترین واکنش ها به کوچکترین خطای دفاتر دریافت اخطار و  قطع سیستم است.



*زور دفاترپیشخوان دولت به هیچ ارگانی نمی رسد


عباس آبادی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان همه جا مورد ظلم قرار گرفته اند، تاکید کرد: در واقع زور دفاتر پیشخوان دولت به هیچ ارگانی نمی رسد، قرار بود خدمات پلیس +10 به دفاتر پیشخوان واگذار شود، گفتند نیروی انتظامی زیر بار نمی رود، قرار بود خدمات دفاتر الکترونیک شهر زیر مجموعه دفاتر پیشخوان باشند که گفتند از پس شهرداری برنیامدیم، هر وقت هم صحبت از امکان واگذاری خدمات از سوی نهاد یا سازمانی مطرح می شد در نهایت این دفاتر پیشخوان بودند که دست از پا درازتر به امتیاز خاصی نمی رسیدند.



*نه راه پس داریم و نه راه پیش


مدیر این  دفتر پیشخوان خدمات دولت همچنین عنوان کرد:  متاسفانه مشکل اینجاست که هم ادامه کار دفاتر پیشخوان برای مدیران آنها سودی ندارد و هم جمع کردن آن با توجه به هزینه هایی که برای راه اندازی،شناخته شدن و اداره دفتر صرف کرده اند به زیان آنهاست به همین سبب عمده دفاتر در وضعیتی هستند که نه راه پس دارند و نه راه پیش و مجبور به ادامه این شرایط هستند، البته به ویژه آنهایی که ملک دفتر از آن خودشان نیست به زودی به این نتیجه می رسند که جلوی ضرر را از هر کجا که بگیری منفعت است.

انهای پیام