ادعای یکی از مدیران دفاتر مبنی بر برخورد سلیقه ای ثبت احوال چاپ
يكشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۲

 

یکی از مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت معتقد است: دستگاههایی مثل ثبت احوال فقط به حدود 10درصد از دفاتر، خدمات خود را ارائه  می دهند و 90درصد از دفاتر به دلایلی، نمی توانند خدمات ثبت احوال را به مردم بدهند.

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir) اکبری مقدم در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: با توجه به وضعیتی که بر دفاتر حاکم است همه به دنبال گرفتن مجوز دفاتر پلیس +10هستند و خود این موضوع جای بررسی و سوال دارد!


وی افزود: برای انجام برخی امور مربوط به دفاتر ضروری است که متولیان این دفاتر حتما سواد حقوقی مورد نیاز برای انجام کارهایشان را داشته باشند یا از وجود افراد آگاه بهره ببرند.


وی گفت: متاسفانه در دفاتر، خدمات به صورت متوازن و یکدست ارائه نمی شود، به عنوان مثال یک دفتر توانسته با انواع لابی ها و روابط برای خودش تصدی گری کرده خدمت موثر را بگیرد اما دفتر دیگری باید به ارائه چند خدمت مختصر بسنده کند.



این مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت با اشاره به تبعیض هایی که در رابطه با ارائه خدمات به دفاتر وجود دارد گفت: چنین تبعیض هایی این حس را در برخی از ما ایجاد کرده است که سالها برای دفاتر بیگاری کرده ایم ولی سود و منافعش برای دیگران بوده است.



* عدم حمایت متولیان امر از دفاترپیشخوان خدمات دولت


اکبری مقدم همچنین نسبت به تعطیلی برخی دفاتر به دلیل درآمد  ناکافی هشدار داده و در عین حال از  عدم حمایت متولیان امر از دفاتر انتقاد کرد.

وی  در عین حال بیان کرد: خدماتی که دفاتر ارائه می دهند به هیچ وجه با هزینه ای که بابت آن از مردم دریافت می کنند همخوانی ندارد و این در حالی است که متولیان امر در حوزه دفاتر می توانند به این موضوع رسیدگی کرده و برنامه ای داشته باشند.



*باندبازی در ارائه خدمات به دفاتر از سوی برخی سازمان ها!



به گفته این مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت،  باندبازی در ارائه خدمات به دفاتر از سوی برخی سازمان های مربوطه و تعدادی مراکز  به وفور مشاهده می شود و این در حالی است که برخی دفاتر به دلیل عدم درآمد کافی نتوانستند به فعالیت خود ادامه دهند و بالاجبار کار خود را تعطیل کردند که این دفاتراکثرا اجاره ای بودند چون دیگرتوانایی پرداخت اجاره دفتر را نداشتند.


انتهای پیام