امسال تعرفه‌های پستی افزایش نمی‌یابد تا در رقابت باقی بمانیم چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹

 

 

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: برای رقابت با بازیگران جدید، سرویس‌های پستی باید به سه ویژگی دسترسی در لحظه، قیمت مناسب و شفافیت اطلاعات مجهز شوند و از همین رو امسال تعرفه‌های پستی افزایش نمی‌یابد تا در رقابت باقی بمانیم.

 

به  گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات  (www.ictb.ir) حسین مهری در نشست خبری به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست به سه طرح سیماک، پست لجستیک و جی‌نف (Gnaf) به عنوان سه پروژه مهم در دستور کار پست اشاره کرد و توضیح داد: پروژه سیماک تحولی در حوزه ملک با مشارکت 28 سازمان ایجاد خواهد کرد و از این طریق شهروندان هر عملیاتی درباره ملک دارند از طریق این سامانه انجام خواهند داد؛ به وسیله پروژه پست لجستیک نیز هزینه‌های بالاسری که تولید را غیر اقتصادی می‌کند، حذف خواهد شد.

وی  درباره تفکیک فعالیت اپراتورهای پست خصوصی از شرکت ملی پست،‌ گفت: ابتدا قرار بود اپراتورهای خصوصی در بخش تجزیه مبادلات و مدیریت توزیع وارد نشوند که در نهایت مقرر شد این اپراتورها تمام عملیات و سرویس‌های پستی را ارائه دهند تا زمینه رقابت، افزایش کیفیت و کاهش قیمت فراهم شود. در نتیجه شرکت پست 2 وظیفه رقابت با اپراتورها در سرویس‌های ارزش‌افزوده و ارائه تمامی سرویس‌ها در مناطق کمتر برخوردار و ارائه خدمات پایه پستی با قیمت استطاعت‌پذیر (حتی قیمت زیر قیمت تمام شده) در شهرها و به ویژه مناطق محروم و را برعهده دارد.



مهری با ارائه آخرین آمار از شبکه پستی کشور، اظهار داشت: همچنان که جهت‌گیری پست دنیا به سمت کالا و اسناد است، بررسی روند پست جهانی در 13 سال گذشته نشان از افزایش ترافیک پست یا کالا و کاهش ترافیک پست‌نامه دارد.


مدیرعامل شرکت ملی پست  با بیان سهم سرویس‌های پستی در ترافیک پستی کشور، گفت: در 6 ماهه نخست سال 96، نسبت به مدت مشابه سال قبل ترافیک پستی سه درصد رشد داشته است. پست سفارشی با 8 درصد کاهش، پست پیشتاز با 51 درصد رشد، پست ویژه 2 درصد کاهش، بسته و امانات 48 درصد رشد و سرویس‌های الکترونیکی 13 درصد و پست عادی 18 درصد رشد داشته‌ اند.



وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سه ویژگی دسترسی در لحظه، قیمت مناسب و شفافیت اطلاعات را در سرویس‌های پستی فراهم کنیم، گفت: برهمین اساس امسال افزایش تعرفه‌ پستی نداریم تا همزمان با بهبود کیفیت، در رقابت باقی بمانیم.

انتهای پیام