page contents
دوشنبه, ۲۵.۰۶.۱۳۹۸

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

 

 

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

489امروزmod_vvisit_counter
996دیروزmod_vvisit_counter
1485این هفتهmod_vvisit_counter
5619هفته گذشتهmod_vvisit_counter
17438این ماهmod_vvisit_counter
29755ماه گذشتهmod_vvisit_counter
6883317کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 110 مهمان حاضر
آی پی شما :: 35.172.100.232
 , 
امروز : 25 شهریور 1398
صفحه اصلي Section Blog Latest گلایه های مدیران دفاتر پیشخوان دولت مبنی بر عدم حمایت از آن ها
گلایه های مدیران دفاتر پیشخوان دولت مبنی بر عدم حمایت از آن ها PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
يكشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۹

 

برخی مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت  معتقدند که  اگر امروز دفاتر پلیس + 10 با وجود ارائه چند خدمت محدود می توانند با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند مهمترین دلیلش این است که نهاد ذی نفوذی مانند نیروی انتظامی پشت سر آنها قرار دارد و درباره دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز اوضاع به همین منوال است و آنها به پشتیبانی شهرداری از خود دلگرمند، اما درباره دفاتر پیشخوان دولت چنین حمایتی وجود ندارد.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR)   برخی از مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت معتقدند: تعدادی از سازمانها و ارگانها با دفاتر پیشخوان زور آزمایی می کنند، در واقع بیشتر از آنکه روحیه همکاری و واگذاری کارها به دفاتر پیشخوان دولت میان سازمانها و ارگانها وجود داشته باشد آنها به دنبال زور آزمایی و قیچی کردن بال و پر دفاتر پیشخوان هستند.

 

اما حسین جزء خراسانی  در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: وقتی یک پاس اشتباه یا یک سوت مشکوک در فوتبال زده می شود کمیته ویژه پی گیری این موضوع  شکل می گیرد و نمایندگان از دهها طریق با فراخواندن افراد حقیقی و حقوقی به دنبال مقصر ماجرا می روند اما در قبال دفاتر پیشخوان دولت که در صورت حمایت، تاثیرگذاری آنها بسیار بیشتراز فوتبال در زندگی مردم خواهد بود اراده چندانی دیده نمی شود.




این مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت  با بیان اینکه اگر دفاتر پیشخوان به اندازه یک پاس اشتباه فوتبال برای نمایندگان مجلس اهمیت داشتند  شاید اکنون شرایط ما بسیار بهتر بود اظهار کرد: وظیفه یک نماینده مجلس در قبال رای دهندگان و آحاد مردم به عنوان یکی از قوای سه گانه  تنها  تصویب قانون نیست، بلکه باید پی گیر اجرای درست قانونی که در خانه ملت مصوب شده است نیز باشد.



جزء خراسانی با اشاره به مصوبه قانونی مبنی برواگذاری خدمات سازمان های دولتی به دفاتر توضیح داد:  اگر مصوبات مجلس  در این زمینه جزء به جزء  و به درستی اجرا شوند  دیگر مشکلی از نظر ارائه خدمات، توسعه و درآمد زایی دفاتر پیشخوان دولت نخواهیم داشت اما متاسفانه این موضوع چندان در الویت نمایندگان قرار ندارد.



*هیچ ارگانی درباره دفاتر پیشخوان مورد بازخواست جدی قرار نمی گیرد



وی  همچنین با بیان اینکه نباید مجلس تنها به سمت کارهای رسانه ای و غوغاسالارانه پیش برود تاکید کرد:  به نظر می رسد چون موضوع دفاتر پیشخوان از مسائلی نیست که چندان مورد توجه جراید و اصحاب رسانه قرار گیرد  نمایندگان نیز به طبع آن انگیزه کمتری برای پی گیری مسائل مربوط آن دارند.



وی  در عین حال بیان کرد: طبق قانون باید راهکاری در نظر گرفته می شد تا تمام دفاتر خدمات الکترونیک زیر مجموعه دفاتر پیشخوان دولت قرار گیرند اما  تا کنون دفاتر پلیس +10 به این مصوبه تن نداده اند  و  دفاتر خدمات الکترونیک شهر  نیز همینطور؛ ظاهر امر اینگونه به نظر می رسد که در این باره اصلا تحت فشار هم نیستند و همچنان به طور مستقل به فعالیت خود ادامه می دهند.



* بزرگترین مشکلات دفاتر نداشتن متولی و حامی قدرتمند است



مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت  با  تاکید بر لزوم حمایت از دفاتر پیشخوان و با بیان اینکه  یکی از بزرگترین مشکلات این دفاتر نداشتن متولی و حامی قدرتمند است گفت:  اگر امروز دفاتر پلیس + 10 با وجود ارائه چند خدمت محدود می توانند با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند مهمترین دلیلش این است که نهاد ذی نفوذی مانند نیروی انتظامی پشت سر آنها قرار دارد و درباره دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز اوضاع به همین منوال است و آنها به پشتیبانی شهرداری از خود دلگرمند، اما درباره دفاتر پیشخوان دولت چنین حمایتی وجود ندارد.





اما  اکبرزارعی، از دیگر مدیران دفاتر  در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه لازم است  هر جا که نظارتی اعمال می شود دو سویه باشد، گفت: انتظاری که از مسوولان  داریم این است که همانگونه که از هر طرف و به صورت همه جانبه بر کار دفاتر پیشخوان دولت نظارت می شود بر عملکرد سازمانهایی که خدمات را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده اند نیز نظارت شود.

 

وی با اشاره به اینکه هر کس از هر کجایی که دستش برسد سعی می کنداز دفاتر پیشخوان مبلغی را دریافت کند افزود:هر کدام از سازمانها و نهادهایی که دفاتر پیشخوان دولت با آنها کار می کند به نوعی خود را رییس ما می بینند و گویی ما به عنوان کارمند زیر دست آنها باید مطیع همه اوامر و خواسته هایشان باشیم.

 

 

به گفته او  ، مدیر یک دفتر پیشخوان دولت بیشتر شبیه کسی است که وظیفه دارد مقابل هتل یا یک رستوران بایستد و در مقابل هر کسی که از راه رسید سر خم کند.

 

*اعمال سلیقه شخصی کار را برای دفاتر پیشخوان چند برابر می کند

 

زارعی گفت:یکی از مسائلی که دفاتر پیشخوان در بسیاری از استانها با آن مواجه هستند اعمال سلیقه شخصی ادارات در مواجهه با دفاتر پیشخوان است و هر کدامشان لیست بلند بالایی از برنامه ها و انتظارات را در مقابل ما می گذارند.

 

این مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت  در این باره توضیح داد: با صراحت باید بگویم که این سازمانها  به عنوان یک بانک یا بنگاه سود آور اقتصادی به دفاتر پیشخوان نگاه می کنند و هر کدام به  دنبال این هستند که از این سودهای کلانی که تصور می کنند عاید دفاتر پیشخوان دولت می شود سهمی ببرند.

 

 

 

وی  با بیان اینکه طبیعتا همه کارمندان یک دفتر پیشخوان نسبت به تمامی خدمات ارائه شده از سوی دفتر تخصص ندارند، توضیح داد: گاهی طی تماسهای تلفنی به دنبال مچ گیری و گرفتن آزمون از دفاتر هستند؛ به عنوان مثال زنگ می زنند و از کارمند درباره ترابرد پذیری سوال می کنند.

 

*نظارت مسئولان تنها بر روی دفاتر پیشخوان نباشد

 

وی  با بیان اینکه لازم است  هر جا که نظارتی اعمال می شود  دو سویه باشد، گفت: انتظاری که از مسوولان  داریم این است که بر عملکرد سازمانهایی که خدمات را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده اند نیز نظارت شود و  لازم است هر از چندگاهی بررسی هایی صورت گیرد تا مشخص شود که آیا انتظارات این سازمانها همه طبق مصوبه و به صورت قانونی است یا اینکه زیاده خواهی و مطالبات غیر مصوب نیز در قراردادهای رسمی و غیر رسمی وجود دارد.

 

انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۴
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تبلیغات

رزرواسیون دور برد آژانس جهان گشت سیرنگ

پیشخوان خدمات سفر و گردشگری

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری