page contents
سه شنبه, ۱۹.۰۹.۱۳۹۸

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

 

 

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

276امروزmod_vvisit_counter
1154دیروزmod_vvisit_counter
2415این هفتهmod_vvisit_counter
8465هفته گذشتهmod_vvisit_counter
10880این ماهmod_vvisit_counter
28747ماه گذشتهmod_vvisit_counter
6966150کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 21 مهمان حاضر
آی پی شما :: 3.95.131.208
 , 
امروز : 19 آذر 1398
صفحه اصلي Section Blog Latest فقدان اعتماد شهروندان به ارائه خدمات الکترونیکی
فقدان اعتماد شهروندان به ارائه خدمات الکترونیکی PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵

 

در سالهای اخیر بسیاری از سازمانها خدمات خود را به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه می کنند، یکی از دغدغه های پیش روی دولتها و سازمانها در عصر حاضر مساله فقدان اعتماد شهروندان به این شکل از ارائه خدمات است.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR)  هرچه سازمانها بیشتر به سمت الکترونیکی شدن پیش میروند این موضوع نیز اهمیت روزافزونی می یابد.از جمله مهم ترین موضوعاتی که هر دولت خدمتگزار باید به صورت تشکیلاتی برای آنها برنامه های شفاف ومشخصی ارائه کند می توان به دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمامی اقشار جامعه، شناسایی مجراهای ارتباطی و تکثر کانال های ارتباطی، ایجاد ساز و کارها و بسترهای لازم به منظور عرضه ی خدمات مناسب، در دسترس بودن مراکز خدمات و... اشاره نمود.

 

در همین راستا دولت برای انجام بهتر و مطلوب تر وظائف خود اقدام به تأسیس دفاتر پیشخوان دولت نمود که وظایفشان ارائه بخشی از خدمات سازمان های دولتی در تمامی نقاط شهری وروستایی است. توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمت به مردم از طریق الکترونیکی با مشارکت بخش خصوصی ازمهم ترین برنامه های دولت است که باعث افزایش سرعت انجام کار، ایجاد اشتغال، رضایتمندی مردم و افزایش دقت شده و در نهایت سلامت اداری را افزایش می دهد.

 

 

اما مهمترین چالشهای نظام اداری الکترونیک و خصوصا شهرداری الکترونیک را می توان ، فقدان بستر ارتباطی ( زیرساخت شبکه) مناسب جهت فرآهم اوردن و در اختیار قراردادن سرویسها به شهروندان خصوصاً در شهرهای بزرگ که از مناطق شهری متعدد برخوردارند، نام برد.

 

گفتنی است؛ مشکلات مالی شهرداریها که خود مانعی برای توسعه سرویسهای الکترونیک می باشد. گرچه سرویسهای الکترونیک درنهایت موجب کاهش هزینه خواهند شد اما در ابتدا نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارند که با توجه به اوضاع درآمدی شهرداریها دچار چالش شده است .

 

عدم وجود سامانه های درون سازمانی در شهرداریها برای ارائه سرویس ها به مردم.

 

وجود سامانه های قدیمی و بدون قابلیت ارائه سرویس بر بستر وب، وجود سیستمهای جزیره ای و بدون ارتباط با یکدیگر،ضعف فرهنگی در خصوص فرهنگ سازی عمومی و اطلاع رسانی به آحاد مردم ، عدم وجود پارامترهای انگیزشی مناسب برای استفاده از سرویس های وب از دیگر موراد قابل ذکر است.

 

گرچه دفاتر شهری در استانداریهای نقش هماهنگ کننده در امور شهرداریها را برعهده دارند اما به دلیل ساختار حاکمیت شورایی در شهرداریها، این نقش کم رنگ بوده و عملاً نمی توان یک نسخه واحد برای شهرداریهای سراسر استان پیچید تا به اهداف شهروند الکترونیک نزدیک شد.

 

انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۸
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تبلیغات

رزرواسیون دور برد آژانس جهان گشت سیرنگ

پیشخوان خدمات سفر و گردشگری

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری