آیین نامه های اجرایی در حوزه دفاتر باید تغییر کند چاپ
نوشته شده توسط شریف زاده   
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۸

 

 

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: آیین نامه های اجرایی در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت باید به گونه ای باشد که  کارها و خدمات سازمان ها ، به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذارشود که  بدون شک این موضوع به نفع مردم و دولت خواهد بود و کارها نیز سرعت می یابد.

 

 

به  گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات  (www.ictb.ir) دکتر سیداحمدمعتمدی در گفت و گو با خبرنگار مابا بیان اینکه به همان نسبتی که دولت الکترونیکی می تواند رشد کند قطعا دفاتر نیز خدمات بیشتری می توانند دریافت کنند گفت:دولت در رابطه با دفاتر پیشخوان خدمات دولت نقش بسیار پررنگ تری نسبت به مجلس دارد؛ مجلس در موضوعات و مباحث کلی ورود می کند و این دولت و بخش های دولتی هستند که در جزییات ورود کرده و نقش آفرینی می کنند و دستگاههای اجرایی نیز زیرنظر دولت فعالیت می کنند.


وی تاکید کرد:  باید دولت الکترونیکی را شتاب بیشتری دهیم چون با توجه به وسیع بودن دامنه دولت الکترونیکی  متاسفانه شاید متناسب با بخش های دیگر رشد نکرده است که به اعتقاد بنده اگر پیشرفت کند قطعا سهم خدمات دفاتر ارتباطی که ارتباط مردم با دولت و از طرفی سازمان ها و مراکز با مردم است می تواند گسترش یابد .




*نقش پررنگ وزارت ارتباطات بر فعالیت دفاتر


وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دفاتر پیشخوان خدمات دولت،از همان بدو فعالیت تاثیرگذاری بالایی داشته و نقش مهمی را ایفا می کردند اظهار کرد: در زمینه فعالیت دفاتر طبیعی است که نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار پررنگ و موثر است.



*دفاتر  موجب تسهیل در ارایه خدمات سازمان ها به مردم است



رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درعین حال تاکید کرد: دفاتر پیشخوان خدمات دولت موجب تسهیل در ارایه خدمات سازمان ها به مردم است و دیگر نیازی نیست مردم برای دریافت خدمات نیاز به رفتن به سازمان مربوطه داشته باشند و می توانند به نزدیک ترین دفتر پیشخوان خدمات مراجعه کرده و خدمات خود را دریافت کنند که این موضوع به نفع سازمان ها و مردم است.


وی در عین حال بیان کرد:  بدون وجود  دفاتر نمی توان متصور بود که این حجم نیاز و مراجعات مردم به سازمان ها برای دریافت خدمات چه مشکلاتی برای مردم و سازمان ها می توانست داشته باشد.



گفتنی است؛ دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمامی اقشار جامعه، شناسایی مجراهای ارتباطی و تکثر کانال های ارتباطی، ایجاد ساز و کارها و بسترهای لازم به منظور عرضه ی خدمات مناسب، در دسترس بودن مراکز خدمات و... از جمله مهمترین موضوعاتی است که هر دولت خدمتگزار باید به صورت تشکیلاتی برای آنها برنامه های شفاف ومشخصی ارائه کند.



کاهش فاصله ی مراکز خدمات با مخاطبان وتوزیع متناسب امکانات در شهرها وروستاهای کشور، ضرورت ایجاد مراکز و دفاتری را در گستره شهرها وحتی در روستاهای کشور برای عملیاتی کردن این خدمات، اجتناب ناپذیر کرده است؛ ضرورت و اهمیت این دفاتر در سال های اخیر بسیار مبین و روشن است وماهیت و کاربرد این دفاتر بر هیچ یک از مراکز اداری پوشیده نیست.

انتهای پیام