page contents
چهارشنبه, ۰۱.۰۹.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

491امروزmod_vvisit_counter
2755دیروزmod_vvisit_counter
10384این هفتهmod_vvisit_counter
16661هفته گذشتهmod_vvisit_counter
50591این ماهmod_vvisit_counter
83556ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5762944کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 245 مهمان, 7 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.162.250.227
 , 
امروز : 01 آذر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest نگرانی بخش میانی سازمانهای دولتی در واگذاری خدمات به دفاتر
نگرانی بخش میانی سازمانهای دولتی در واگذاری خدمات به دفاتر PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۴

 

 

یکی از مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت، با اشاره به سنگ اندازی نیروی اجرایی سازمانها در واگذاری خدمات به دفاتر گفت: بخش میانی سازمانهای دولتی حتی در بعضی مواقع بیشتر از مدیران و تصمیم گیرندگان نگران خارج شدن عنان کار از دست خودشان هستند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir ) محمدناصربابایی  در گفت و گو با خبرنگار ما با ابراز تعجب از نحوه عقد قرار داد و نوع رسیدن تفاهم با سازمانهای دولتی  تاکید کرد: مدیران رده بالا عمدتا با این استدلال که واگذاری برخی خدمات به دفاتر پیشخوان خدمات دولت باعث می شود نیروی انسانی خودشان بیکار شوند  از واگذاری خدمات سرباز می زنند .



وی با اشاره به سنگ اندازی نیروی اجرایی سازمانها در واگذاری خدمات گفت: در بسیاری از مواقع مدیر دست بالایی با ایجاد تغییرات در نحوه اداره امور موافقت می کند اما در چرخه بروکراتیک سازمانها این تفاهم نامه ها جلو نمی رود و عملا کار به مرحله اجرا نخواهد رسید؛ در واقع بخش میانی سازمانهای دولتی حتی در بعضی مواقع بیشتر از مدیران و تصمیم گیرندگان نگران خارج شدن عنان کار از دست خودشان هستند.



به گفته وی برخی سازمان ها به جای اینکه با واگذاری برخی خدمات برای نیروی انسانی خود وظایف جدیدی در راستای توسعه سازمان مورد نظرشان تعریف کنند به دلیل فقدان تدبیر از بیم بیکار ماندن پرسنل خودشان ترجیح می دهند که کارها به ابتدایی ترین شکل ممکن و با همان روش قدیمی و پر اشکال گذشته پیش برود.


*واگذاری خدمات به بخش خصوصی و کاهش فساد اداری

مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت در آسیب شناسی دلایل مقاومت نیروی انسانی میانی با واگذاری  خدمات  به بخش خصوصی گفت: هر چقدر ارتباط نیروی انسانی دولتی در اجرای خدمات با مردم کمتر باشد امکان فساد اداری نیز کمتر خواهد شد.


وی در این باره توضیح داد: وقتی قرار باشد مردم برای دریافت هر نوع خدماتی مرتب از پله های ادارات دولتی بالا بروند برای رسیدگی به یک پرونده با انواع نیروی انسانی از کارشناس و متصدی تا مدیر و آبدارچی در ارتباط باشند طبیعتا در روند اجرای کار، امکان دریافت رشوه برای تغییر یا تسریع در نحوه رسیدگی به پرونده نیز وجود  دارد که برای برخی افراد سودجو به منبع درآمد جداگانه ای تبدیل شده است.


بابایی  با اشاره به مزایای واگذاری چنین خدماتی به بخش خصوصی گفت: وقتی چنین وظایفی به بخش خصوصی سپرده شود و در واقع  کسانی اجرای امور مردم را به دست بگیرند که توان تاثیرگذاری بر پرونده ها را نداشته باشند طبیعتا همه کارها طبق پروسه قانونی و با اجرای ضوابط پیش خواهد رفت  و این موضوع به نفع مردم و به زیان کسانی است که از چنین جریانی برای خود کیسه دوخته اند، خواهد شد و نتیجه چنین تفکری این خواهد بود که به اصطلاح عوامانه شاه هم که ببخشد شاه غلام نمی بخشد و در راه واگذاری خدمات سنگ اندازی می کند.


انتهای پیام

 

تبلیغات

رزرواسیون دور برد آژانس جهان گشت سیرنگ

پیشخوان خدمات سفر و گردشگری

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری