page contents
دوشنبه, ۰۵.۰۴.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

37امروزmod_vvisit_counter
4335دیروزmod_vvisit_counter
8338این هفتهmod_vvisit_counter
28735هفته گذشتهmod_vvisit_counter
94446این ماهmod_vvisit_counter
103356ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5296592کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 48 مهمان, 7 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.146.28.90
 , 
امروز : 05 تیر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest رد پای منافع برخی سازمان ها دربی توجهی به مصوبه قانونی دفاتر!
رد پای منافع برخی سازمان ها دربی توجهی به مصوبه قانونی دفاتر! PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۳

Image result for ‫مجلس شورای اسلامی‬‎

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:سازمانهای دولتی به دلیل حفظ منافع خود تمایلی به واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان خدمات دولت را ندارند!

 

 

 


به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR) این روزها در هر شهر و محله و حتی روستا تابلوهای دفاتر خدمات پیشخوان دولت، بخش عمومی و غیردولتی کشورخودنمایی می کند، دفاتری که با هدف واگذاری همه خدمات سازمان های دولتی در راستای تحقق دولت الکترونیک ایجاد شده اما این هدف چندین سال است که تنها بر روی کاغذ باقی مانده وفراموش شده است!

 


دفاتر پیشخوان خدمات دولت با هدف تجمیع خدمات عمومی و دولتی، تمرکز زدایی و افزایش بازدهی در سرعت و کیفیت خدمات کشوری ایجاد شده است وتجربه موفق واگذاری خدمات پستی ومخابراتی به دفاتر ارتباطی بخش خصوصی و الگوسازی برای فعالیت های مشابه در بخش خدمات تأمین اجتماعی، پلیس +۱۰،  شهرداری تهران و تنوع یافتن انواع دفاتر در دست تأسیس، دولت ومجلس شورای اسلامی را بر آن داشت که با مبنا قراردادن دفاتر سازمان یافته خدمات ارتباطی کشور که شامل حداقل ۱۶۰۰۰ دفتر فعال در گستره شهرها و روستاهای سراسر کشور هستند و تجمیع تمامی خدمات قابل واگذاری به آنها در چارچوب نیازهای روز افزون جامعه به انواع خدمات قابل دسترسی وتوزیع عادلانه این خدمات در شهرها و روستاها ، با تدوین و ابلاغ قوانین وآیین نامه های لازم، بسترهای قانونی را برای فعال سازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی در سطح کشور با نظارت دستگاه های مسئول فراهم کنند.

 


اگر چه دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمامی اقشار جامعه و ایجاد ساز و کار و بستر لازم به منظور عرضه ی خدمات مناسب از مهمترین موضوعات مورد توجه در دولت خدمتگذار است اما هنوز پس از چند سال از این مصوبه قانونی بسیاری از سازمان ها از واگذاری خدمات خود به این دفاتر خودداری کرده و به آن دهن کجی می کنند.

 

 

* سازمان های دولتی حاضر به کاهش سود و درآمد خود نیستند


قاسم میرزایی نکو ،نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دلایل بی توجهی سازمان های دولتی به این مصوبه قانونی گفت:این موضوع دلایل بسیاری دارد و نمی توان تنها یک دلیل را برای آن برشمرد چرا که اگر سازمانی وظایف خود را به این دفاتر واگذار کند،با کارمند اضافی مواجه می شود و ناچار از تعدیل نیرو است.


وی ادامه داد:در کنار آن سازمان ها برای ارائه این خدمات بودجه های خاصی را دریافت می کنند که با واگذاری این خدمات بودجه های این سازمان ها نیز کاهش می یابد و این به نفع سازمان دولتی نیست.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:به طور کلی دلایل متعددی به صورت زنجیروار در عدم واگذاری خدمات سازمان های دولتی به دفاتر خدمات پیشخوان دولت موثر است که باید به طور ریشه ای مورد توجه قرار بگیرد.

 


* لزوم تجمیع خدمات در دفاتر پیشخوان دولت


میرزایی نکو با تاکید بر لزوم واگذاری خدمات سازمانهای دولتی به دفاتر خدمات پیشخوان دولت گفت:در حال حاضر به طور متوسط یک ارباب رجوع هشت بار در شهر سفر می کند تا بتواند کار خود را در یک سازمان انجام دهد در حالی که با تجمیع خدمات در دفاتر شاهد کاهش این سفرهای درون شهری خواهیم بود.


به گفته وی ، دفاتر پیشخوان خدمات دولت در کنار ارائه خدمات می توانند خدمات مشاوره را انجام دهند و به مردم در انجام کارهایشان در سازمان های دولتی و دریافت مجوز ها یاری رسانند.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق دولت الکترونیک توضیح داد:وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روی این موضوع به طور مفصل کار کرده وبرنامه این سازمان بیش از 100 حلقه دارد که باید در راستای تحقق دولت الکترونیک این حلقه ها با یکدیگر لینک شوند و امیدواریم این وزارتخانه در بهمن ماه از این برنامه رونمایی کند.


*** گزارش میدانی خبرنگار ما


اما گزارش میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که بسیاری از مردم از هدف ایجاد دفاتر  پیشخوان خدمات دولت اطلاع درستی ندارند.محمدی که خانمی خانه دار است به خبرنگار پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:ایجاد این دفاتر قدم بسیار مهمی در جهت ارائه خدمات به ارباب رجوع است و مهمتر از همه این است که وقتی به یکی از این دفاتر مراجعه می کنیم با ارائه خدمات متنوعی مواجه می شویم که این در کاهش هزینه ها ووقت بسیار موثر است.

 


وی با اظهار بی اطلاعی از این موضوع که تمامی سازمان های دولتی موظف به واگذاری خدمات خود به این دفاتر هستند گفت:اگر این موضوع به مرحله اجرا برسد بسیار خوب است و به نفع ارباب رجوع است.


بر اساس این گزارش تحقق دولت الکترونیک و کاهش هزینه ها نیازمند اطمینان به بخش خصوصی و ارائه تسهیلات مناسب است که تنها توجه ویژه را می طلبد . چرا که با تجمیع خدمات سازمان های دولتی در دفاتر خدمات پیشخوان دولت هزینه های اضافی دولت کاهش یافته و در کنار آن با مدیریت صحیح شاهد افزایش درآمد این سازمان ها و در کنار آن رضایت ارباب رجوع و افزایش بازدهی خواهیم بود.


انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۷
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری

اوقات شرعی