page contents
شنبه, ۰۱.۰۷.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

1706امروزmod_vvisit_counter
1618دیروزmod_vvisit_counter
17686این هفتهmod_vvisit_counter
20932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
62050این ماهmod_vvisit_counter
126617ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5610635کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 88 مهمان, 4 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.158.21.176
 , 
امروز : 01 مهر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest پاسخ مدیرعامل مخابرات درمورد جریمه های سنگین تخلفات کوچک دفاتر
پاسخ مدیرعامل مخابرات درمورد جریمه های سنگین تخلفات کوچک دفاتر PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۳

Image result for ‫پرداخت جریمه‬‎

مدیرعامل مخابرات استان سیستان و بلوچستان  با اشاره به برخی گلایه های دفاتر پیشخوان مبنی بر اجرای جریمه های سنگین مخابرات برای تخلف های کوچک دفاتر تاکید کرد: مخابرات به دلیل اینکه خدمات بسیار حساسی را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرده است ضمانت های سنگینی را نیز مطالبه می کند.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR) محمودرضا رضایی، در گفت وگو با خبرنگار ما  با بیان اینکه طی 12 سال دفاتر پیشخوان توانسته اند جایگاه خود را از دفاتر خدمات مشترکین تلفن همراه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارتقا دهند، گفت: دیگر دفاتر پیشخوان مانند گذشته تنها خدمات مرتبط با تلفن همراه را ارائه نمی دهند و در راستای سیاست های چابک سازی دولت به دفاتر پیشخوان دولت تبدیل شده اند و از این رو می توان به رشد و رونق آنها بسیار امیدوار بود.

رضایی با تاکید بر اینکه هرچه زمان می گذرد خدمات و مسئولیت های دفاتر پیشخوان حساس تر و سنگین تر می شود افزود: با زمینه های خوبی که در دفاتر پیشخوان دیده شد آنها از صرف ارائه خدمات مشترکین همراه به این جایگاه رسیدند و سخت گیری هایی هم که در مواجهه با دفاتر پیشخوان صورت می گیرد ناشی از همین حساسیت ها و افزایش مسئولیت هاست.



*نه مخابرات و نه دفاتر پیشخوان هیچ کدام مصون از اشتباه نیستند
وی با بیان اینکه کسی نمی تواند ادعا کند که مرتکب هیچ لغزش و اشتباهی نشده و در آینده نیز به هیچ وجه سهوی را مرتکب نخواهد شد، اظهار کرد: دفاتر پیشخوان دولت و مخابرات هر دو مشتقی از جامعه هستند، همانگونه که در رفتارها و کنش های جامعه ممکن است ایرادهایی وجود داشته باشد دفاتر پیشخوان هم درصد خطاهایشان در همین حد بوده است، ما خودمان در شرکت مخابرات هرگز نمی توانیم بگوییم که همه آنچه که انجام داده ایم مرّ قانون بوده است اما به همان نسبت که تلاش می کنیم برای کاهش تخلفات دولتی، نظارت ها را افزایش دهیم به همان نسبت هم برنامه ما در راستای کاهش احتمال خطا در دفاتر پیشخوان دولت بوده است.

 

*از دید مخابرات تخلفی به نام «اشتباه اپراتور» وجود ندارد

رضایی با اشاره به برخی گلایه های دفاتر پیشخوان مبنی بر اجرای جریمه های سنگین برای تخلف های کوچک توضیح داد: از دید مخابرات، تخلفی به نام«اشتباه اپراتور» وجود ندارد، نمی توان مدعی شد که اپراتوری سهوا با کارت شناسایی دیگری مدارک ثبت نام را پر کرده و سیم کارت به نام شخصی صادر شده اما شماره در اختیار کس دیگری قرار گرفته است، چون  اگر با این سیم کارت، هرگونه جنایت،تبهکاری و کلاهبرداری  صورت گیرد در نهایت قانون به سراغ کسی می رود که مدارک به نام او ثبت شده است و ممکن است صاحب قانونی سیم کارت روحش هم از سوء استفاده هایی که به نام وی صورت گرفته خبردار نباشد.

 

مدیرعامل مخابرات استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در همین استان خودمان  موردی بوده  که شخص بدون تغییر اسناد مالکیت، سیم کارتش را به شخصی فروخته است و بعد این سیم کارت در جابه جایی قاچاق و گروگانگیری مورد استفاده قرار گرفته است.

 

وی  تاکید کرد: به دلیل اینکه حفظ امنیت و آرامش مردم و مشترکین وظیفه ماست نمی توانیم  از چنین خطاهایی چشم پوشی کنیم.


وی همچنین در پاسخ به اتخاذ تصمیم های سختگیرانه در مواجهه با تخلفانی نظیر فرستادن شارژ برای شماره اشتباه نیز توضیح داد: دلیل اخذ جریمه این است که باز هم اگر با سیم کارت شارژ شده تخلفی صورت گیرد دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی می توانند با مراجعه به شماره حساب و یا کارتی که آخرین بار این سیم کارت را شارژ کرده است به متهم دسترسی پیدا کنند و اگر یک متصدی دفتر پیشخوان به اشتباه از کارت بانکی مشترکی شارژ به حساب دیگری واریز کند می تواند برای صاحب کارت بانکی منشاء دردسرهای زیادی شود.


*سلب اعتماد از دفاتر پیشخوان با تخلف عده ای معدود به زیان همه است

مدیر عامل مخابرات استان سیستان و بلوچستان همچنین  با بیان اینکه برطرف کردن بسترهای صورت گرفتن اشتباه به نفع همه است، گفت: برای آسودگی خیال دفاتر پیشخوان خدمات دولت، مخابرات و مردم با پیشرفت های به عمل آمده سعی کردیم سیستمی را طراحی کنیم که بسیاری از باگ های گذشته در آن مرتفع شده باشد؛ به عنوان مثال اگر کسی در هر جای کشور در حال گرفتن پرینت ریزمکالمات یک مشترک باشد بالافاصله برای دارنده شماره پیامکی ارسال می شود تا به وی اطلاع دهد اکنون ریز مکالمات وی گرفته می شود.

 

وی همچنین در بیان مثال دیگری گفت: به همین صورت اگر یک سیم کارت به نام شخصی صادر شود،به تمام شماره هایی که تا پیش از این به نام آن شخص ثبت شده است با پیامک خبر داده می شود تا کسی نتواند به نام یک شخص حقیقی سیم کارت ثبت کرده و آن را در اختیار دیگری قرار دهد، چون اگر با تخلف عده ای انگشت شمار به  اعتماد مردم نسبت به دفاتر پیشخوان دولت و مخابرات لطمه وارد شود به زیان همه ماست.

 


*دفاتر پیشخوان برای انجام خدمات دولتی  بیشتر از کارمندان دولت انگیزه دارند


وی در بخشی از سخنان خود  با بیان اینکه در مجموع برون سپاری خدمات مخابرات به دفاتر پیشخوان دولت بسیار به نفع مخابرات و اپراتورهای همراه بوده است، تصریح کرد: یک کارمند دولت، حقوق مشخص و تعیین شده ای دارد و ممکن است تصور کند مثلا فروش پنج سیم کارت یا پنجاه سیم کارت در نهایت روی دریافتی وی تاثیر چندانی ندارد، لذا انگیزه و اشتیاقی برای بالا بردن فروش و افزایش کیفیت خدمات در خود نمی بیند اما درآمد دفاتر پیشخوان دولت از محل فروش همین سیم کارت هاست و هر چه دفتری تعداد بیشتری سیم کارت بفروشد طبیعتا عایدی بیشتری هم خواهد داشت لذا انرژی بیشتری را نیز برای انجام خدمات صرف می کند و یا اگر یک کارمند تنها در ساعات اداری برای دریافت حقوق ماهیانه  فعالیت می کند،ممکن است یک دفتر پیشخوان دولت صبح ها زودتر از ساعت اداری و تا زمان دیرتری دفتر خود را به روی مشتریان باز نگه دارد.

 

وی افزود: به دلیل وجود سازو کار اداری سنگین و نوع تعریفی که از کارمند اداره های دولتی داریم، واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت نه تنها به نفع مخابرات بوده بلکه به سود تمام نهادها و سازمان های دولتی خواهد بود.
انتهای پیام


آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری