page contents
پنجشنبه, ۳۰.۱۰.۱۳۹۵

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر:

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز183
mod_vvisit_counterدیروز1380
mod_vvisit_counterاین هفته5650
mod_vvisit_counterهفته گذشته8592
mod_vvisit_counterاین ماه23768
mod_vvisit_counterماه گذشته44275
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4848160

در 20 دقیقه گذشته : 4
آی پی شما : 54.147.244.185
,
امروز : 30 دی 1395

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest خلف وعده ها منجر به تعطیلی دفترم شد!
خلف وعده ها منجر به تعطیلی دفترم شد! PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱

Image result for ‫تعطیل شد‬‎

یک مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت تاکید کرد:  مدتها پس از تعطیل شدن دفترم که درآمدش کفاف هزینه های خودش را هم نمی داد حدود 20 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده صادر کردند که پس از دوندگی های فراوان آن را به  8 میلیون تومان تقلیل دادم   در صورتی که همین 8 میلیون تومان نیز غیر منصفانه است و از روز اول قرار بود همراه اول آن را پرداخت کند.

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR) حسن شهبازی مقدم اشقلی، در گفت و گو با خبرنگار ما  درباره دلایل به تعطیلی کشیده شدن دفترش توضیح داد:  پنج سال با خون دل خوردن تمام تلاشم را کردم تا بتوانم دفتری را که با هزار امید و آرزو برای خود و فرزندانم راه اندازی کرده بودم، حفظ کنم اما متاسفانه در نهایت کار به جایی رسید که به هیچ عنوان دخل و خرجمان با هم نمی خواند و مجبور شدم علی رغم میل باطنی ام دفتر را تعطیل کنم.

 

وی افزود: اگر به وعده هایی که چند سال قبل درباره دفاتر پیشخوان دولت داده شده بود عمل می کردند کار امثال من به تعطیلی دفتر نمی کشید.

 

وی ادامه داد: روزی که این دفتر را راه اندازی کردم به ما وعده دادند که خدمات دفاتر پیشخوان تنها منحصر به فروش و به نام زدن چند سیم کارت باقی نخواهد ماند و عمده خدمات دولتی زیر مجموعه دفاتر پیشخوان دولت خواهند شد، ما به همین امید چند سال از جیب هزینه کردیم اما در نهایت فشارهای اقتصادی باعث شد که عطای حفظ دفتر را به لقایش ببخشم.

شهبازی مقدم اشقلی افزود: من یک بازنشسته بودم و حتی برای نیروی انسانی دفتر نیز از فرزندانم کمک گرفتم به این امید که برای آنها ایجاد اشتغال کنم و درآینده این دفتر منبع درآمد و شغل آنها باشد اما با همه این تلاش ها از نظر اقتصادی توان اداره دفتر را نداشتیم لذا از فرزندانم خواستم که به دنبال شغل دیگری بروند و خودم هم اکنون یک بازنشسته بیکار هستم.

*مخابرات تنها به دنبال دوشیدن دفاتر بود

وی  با اعتراض به نحوه مواجهه شرکت مخابرات با دفاتر پیشخوان دولت گفت:  مخابرات تنها منافع خود را از برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت می دید و دائم به دنبال این بود که هر جایی که می تواند دفاتر را دور بزندو یا آنها را بدوشد.

 

این مدیر دفتر پیشخوان خدمات  در عین حال بیان کرد: متاسفانه برخی  کسانی هم که به نمایندگی از دفاتر وارد کانون شده اند به دلیل اینکه خودشان دفتردار هستند، هر کجا صحبت از امتیازی می شود که ممکن است به سود آوری آن امیدوار بود، آن امتیاز را اول به دفاتر خود و اطرافیانشان اختصاص می دهند و باز هم دفاتری که به قول معروف پارتی ندارند سرشان بدون کلاه می ماند.

 

*دفاتر تا مدت ها قربانی اختلاف ایرانسل و همراه اول بودند

وی ، یکی دیگر از مشکلات دفاتر پیشخوان خدمات دولت را رقابت ایرانسل و همراه اول با یکدیگر دانست و گفت: تا مدتها دفاتر به طور آشکاری قربانی اختلافات دو اپراتور مطرح کشور یعنی ایرانسل و همراه اول بودند، همراه اول که ابتدا اصلا زیر بار ارائه همزمان خدمات دو اپراتور در یک دفتر نمی رفت، اما اکنون ظاهرا این مشکل حل شده اما باز هم دفاتری که با ایرانسل رابطه خوبی دارند از همکاری صد در صد همراه اول محرومند و برعکس آن هم تا حدودی صادق است.

 

*اپراتورها با خارج کردن شماره های رند مشتری دفاتر پیشخوان را می پرانند

 

شهبازی مقدم با بیان اینکه در خرید سیم کارت، شماره ها پشت سر هم قرار دارند افزود:  متاسفانه در یک پکیج 300 تایی تمام شماره های رند آن خارج می شد وپس از آن در اختیار دفاتر پیشخوان دولت قرار می گرفت، در صورتیکه باید شماره ها پشت سر هم بودند تا از بین دهها شماره چند تایی هم به اصطلاح رند باشند و مشتری به امید اینکه شاید با خوش شانسی یک شماره رند نصیبش شود به دفتر پیشخوان مراجعه کند اما وقتی در شماره های پشت سر هم، شماره هایی که رند می شوند را خارج می کنند و بعدا همراه اول خودش آن را با قیمت های بالاتری به مزایده می گذارد مشتری از قبل می داند که اگر به دفتر پیشخوان بیاید شماره خوبی نصیبش نمی شود.

 

وی ادامه داد: اگر مخابرات به دنبال همکاری با دفاتر پیشخوان بود و نمی  خواست تنها کارهای بدون سود را به ما واگذار کند، منصفانه بود که حتی حق فروش و مزایده شماره های رند را نیز به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می کرد، اما متاسفانه آنها آنجا که صحبت از اخذ جریمه های سنگین و کارهایی است که سود آن بیشتر از چند ده تومان نیست دفاتر پیشخوان را سهیم می کنند اما  از برون سپاری خدماتی که به قول معروف نان و آب دار است سر باز می زنند.

 

*همراه اول به تعهد خود درباره مالیات بر ارزش افزوده عمل نمی کند

 

مدیر این دفتر پیشخوان دولت در عین حال بیان کرد:  اکنون مدتها پس از تعطیل شدن دفترم از درگیری ها و دوندگی های آن خلاصی پیدا نکرده ام و برای دفتری که درآمدش کفاف هزینه های خودش را هم نمی داد حدود 20 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده صادر کرده اند و حالا پس از بارها مراجعه این رقم را به 8 میلیون تومان تقلیل داده اند در صورتی که همین 8 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده هم غیر منصفانه است و از روز اول قرار بود همراه اول آن را پرداخت کند.

وی در ادامه تاکید کرد: وقتی به همراه اول  برای تقبل کردن این تعهد مراجعه می کنیم می گویند باید آن زمان که قرار داد امضا کردید این موضوع را نیز پی گیری می کردید اما خودشان هم می دانند که آن زمان در این باره به ما نه اطلاعی داده شده بود و نه آموزشی!

 

شهبازی مقدم افزود:  تصور ما این بود که وقتی قرار داد را ببریم همراه اول باید خود به خود مالیات را تقبل کند.

 

*استانداری تنها کارش برای دفاتر صدور پروانه بود

وی دربخشی از سخنان خود اظهار کرد: اصلا نمی دانم چرا دفاتر پیشخوان را زیر مجموعه استانداری بردند، از وقتی این اتفاق افتاد تنها شاهد صدور مجوزها و پروانه های بی ضابطه بودیم و در عمل پشتیبانی  ازاستانداری ندیدم؛ در ماجرای واگذاری خدمات نهادهای دولتی هم انتظار داشتیم استانداری پشت دفاتر پیشخوان بایستد اما در عمل استانداری در این زمینه هیچ برشی نداشت.

 

وی گفت: دیگر انتظاری که از استانداری داشتیم این بود که مقابل مطالبات ناعادلانه از دفاتر پیشخوان بایستد مثلا در همین موضوع مالیات، باید استانداری به وزارت دارایی اعلام می کرد دفتری که درآمد ندارد مالیات هم نمی تواند و نباید پرداخت کند، اما  استانداری هرگز برای دفاتر پیشخوان دولت در این حد پشتیبانی و دلسوزی نکرد.

 

انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۲
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری