page contents
يكشنبه, ۰۲.۰۷.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

1738امروزmod_vvisit_counter
2919دیروزmod_vvisit_counter
1738این هفتهmod_vvisit_counter
18899هفته گذشتهmod_vvisit_counter
65001این ماهmod_vvisit_counter
126617ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5613586کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 124 مهمان, 3 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.81.59.211
 , 
امروز : 02 مهر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest لزوم حفظ وجهه غیردولتی دفاتر پیشخوان خدمات دولت
لزوم حفظ وجهه غیردولتی دفاتر پیشخوان خدمات دولت PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۱

Image result for ‫حبیب الله نیکزادی پناه+نماینده مجلس‬‎

یک نماینده مجلس شورای اسلامی  با  اشاره به لزوم حفظ وجهه غیر دولتی دفاتر پیشخوان دولت گفت: سازمان دفاتر پیشخوان دولت ذیل اصل 44 قانون اساسی تعریف می شود و اینکه یک روز استانداری به عنوان متولی دفاتر پیشخوان مطرح می شود و یک روز وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، نباید به چهره غیر دولتی این سازمان آسیب برساند.


به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR) حبیب الله نیکزادی پناه  در گفت و گو با خبرنگار ما  با گلایه از کمبود دفاتر پیشخوان دولت در حوزه انتخابیه خود گفت: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور از نظر کمی، تعداد محدودی دفتر پیشخوان دولت دارد.

وی  افزود: اکنون در چهار شهری که اینجانب نمایندگی  آنها را بر عهده دارم  مردم از نظر حضور دفاتر پیشخوان پیشخوان دولت در مضیقه بسیار هستند، این در حالی است که در بسیاری از استان ها مدیران دفاتر از اشباع شدن دفاتر و تراکم بسیار بالای آنها به دلیل کاهش سود دهی و تقابل منافع گله مندند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره  آیین نامه دفاتر پیشخوان که محدوده معینی را برای دفاتر در نظر می گیرد، گفت: در استانی مانند تهران و حتی استانهای کم جمعیت تر گاهی می بینیم که نه  فاصله فیزیکی لحاظ شده و نه تراکم جمعیتی مورد توجه قرار گرفته است اما در کرمان همه چیز بر عکس است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال بیان کرد:  کرمان استان بزرگی است و طی کردن فاصله مردم در بسیاری از نقاط استان تا مراکز بخش ها هم دشوار است اما مردم گاهی ناگزیرند برای دسترسی به نزدیک ترین دفتر پیشخوان دولت کیلومترها را طی کنند.

*به درخواست ها برای راه اندازی دفاتر توجهی نمی شود

وی با اشاره به ایجاد موانع بر سر راه اندازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: گاهی در منطقه ای متقاضی چندانی برای دایر کردن دفتر پیشخوان دولت نیست و نبود متقاضی می تواند تا حدودی عذر موجهی برای ناکافی بودن دفاتر پیشخوان دولت باشد، اما در استان کرمان با تعداد قابل توجهی درخواست برای راه اندازی دفاتر پیشخوان دولت مواجه هستیم که متاسفانه به نتیجه ای نرسیده است و در  واقع به بسیاری از درخواست ها برای راه اندازی دفاتر در استان کرمان توجهی نمی شود.

نیکزادی پناه با اشاره به اینکه لازم است با در نظر گرفتن ضوابط، به توسعه دفاتر پیشخوان همت گمارد، تاکید کرد: واقعا باید با نگاه منطقی و رصد صحیح در میان تعداد قابل توجه متقاضیان، به آنهایی که شرایط راه اندازی دفاتر پیشخوان دولت را دارند اعتماد کرد و کار را برای تسهیل امور مردم به ایشان سپرد.



*استانداری برای افزایش کمی دفاتر همکاری نمی کند

وی با اشاره به اینکه ارائه مجوز برای راه اندازی دفاتر پیشخوان دست استانداری است، گفت: به دلایلی که از آن خبر نداریم استانداری در این زمینه همکاری درستی نداشته است و حتی پی گیری های شخص بنده برای راه اندازی چند دفتر پیشخوان در حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر به نتیجه نرسیده است.



نیکزادی پناه ادامه داد: وقتی افرادی شناخته شده و متعهد هستند و از اعتبار و حسن سابقه برخوردارند دیگر نباید انجام امور مردم را به تاخیر انداخت.



وی در عین حال گفت:قبول داریم که برخی حساسیت ها کاملا طبیعی است و نیاز به اخذ ضمانت ها و  توجه ویژه در این زمینه است تا با سپردن کار به  اهلش واگذاری خدمات  با سوء استفاده یا ناکارآمدی، مورد خدشه قرار نگیرد اما درباره  مدیران توانمند  و  مورد وثوق نباید تعلل کرد.


این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  یکی از دلایل راه اندازی  دفاتر پیشخوان دولت، کم کردن فاصله روانی و زمانی سازمان ها و اداره های دولتی با مردم بود، اظهار کرد: این دفاتر هم زمان که ارتباط چهره به چهره  مردم را با سازمان ها کم می کنند که کاهش فساد اداری را به دنیال دارد،  در عین حال  باید  این  احساس را در مردم نقاط دور افتاده ایجاد کنند که انجام امور اداری و ارائه خدمات به آنها در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین تبعیض نسبت به شهرهای بزرگ و پر تراکم انجام می شود لذا به جای دادن مجوز های بی ضابطه در پایتخت و شهر های بزرگ باید به فکر گسترش دفاتر در شهر های دور افتاده تر نیز بود.



*خدمات دفاتر پیشخوان در استان کرمان اعتماد مردم را برانگیخته است


وی گفت: هر چند تعداد دفاتر در حوزه  انتخابیه ما کم است اما در مکان هایی که این دفاتر دایر هستند  مردم از انجام خدماتشان  ابراز رضایت می کنند و نشنیده ام کسی بگوید حضور دفتری  بی فایده بوده  و باری از دوش مردم برنداشته است و  گزارشی هم از اظهار ناراحتی و تخلف نداشته ایم.


وی در ادامه گفت: اگر سرعت عمل و رتبه پاسخگویی دفاتر در استان کرمان کمی ارتقاء پیدا کند ایراد دیگری نمی توان به عملکرد آنها گرفت و در مجموع می توان نمره بسیار خوبی به  این دفاتر داد.



*نباید استقلال دفاتر پیشخوان دولت ضربه ببیند


وی تاکید کرد: اگر دفاتر پیشخوان دولت بتوانند به جایی برسند که مستقلا خودشان را اداره کنند و نیاز سنجی و نقطه یابی  و راه اندازی دفاتر نیز کاملا زیر نظر بخش خصوصی انجام شود  بیشتر به نفع دفاتر پیشخوان خواهد بود تا اینکه آنها مرتب درگیر بروکراسی اداری باشند که کار را برای آنها سخت تر می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در نهایت اینکه چه استانداری متولی دفاتر پیشخوان باشد چه وزارت ارتباطات باید در برنامه ریزی هایشان استقلال دفاتر به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۲
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری