page contents
جمعه, ۰۶.۰۵.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

1581امروزmod_vvisit_counter
2760دیروزmod_vvisit_counter
21046این هفتهmod_vvisit_counter
20276هفته گذشتهmod_vvisit_counter
93244این ماهmod_vvisit_counter
112698ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5408088کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 18 مهمان, 2 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.162.164.247
 , 
امروز : 06 مرداد 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest نداشتن متولی ثابت، بلای جان دفاتر پیشخوان دولت شده است
نداشتن متولی ثابت، بلای جان دفاتر پیشخوان دولت شده است PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۶

 

مدیریکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت  گفت:  نداشتن متولی ثابت، بلای جان دفاتر پیشخوان دولت شده است، مثلا به ما می گویند کانون دفاتر مرجع ماست اما وقتی ما یک دفتر پیگیری امور حقوقی نداریم نمی توانیم روی حمایت رسمی کانون حساب کنیم و زمانی که به عنوان مثال با شرکتی به مشکل برمی خوریم کسی را نداریم  که برای احقاق حق خود سراغش برویم.

 


به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (WWW.ICTB.IR) داوود شیخ زاده بانی،  در گفت وگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه  نباید مجوز دفاتر پیشخوان دولت به راحتی خرید و فروش شود گفت: کسب اعتبار و شناخته شدن  دفاتر پیشخوان دولت کاری زمان بر است لذا معتقدم باید به کسانی مجوز راه اندازی دفاتر داده شود که پشتوانه مالی شان بتواند جلوی لغزش آنها را بگیرد؛ این که بعضی مدیران دفاتر می خواهند یک شبه ره صد ساله را بروند و برای رسیدن به سود دهی، کم طاقت هستند  باعث مخدوش شدن چهره و وجهه دفاتر پیشخوان دولت می شود.

 


*اداره دفاتر پیشخوان سود آوری چندانی ندارد


وی در این باره توضیح داد: در مجموع اداره دفاتر پیشخوان سود آوری چندانی ندارد و به ویژه کسانی که  تازه وارد این عرصه می شوند باید آمادگی این را داشته باشند که یکی دو سالی دفتر را از جیب خودشان اداره کنند اما متاسفانه برخی کم طاقت هستند و می خواهند ره صد ساله را یک شبه بپیمانند و در این راه ممکن است دچار لغزش هایی شوند که به اعتبار و حیثیت تمام دفاتر پیشخوان ضربه بزند.


شیخ زاده بانی  افزود: راههای غیر قانونی  که تعداد انگشت شماری دفاتر در پیش می گیرند، اعتماد ارائه دهندگان خدمات  را سلب می کند و هم باعث نا امیدی مردم می شود.
مدیر این دفتر پیشخوان خدمات  دولت با بیان اینکه  ما برای رسیدن به اعتبارکنونی، پنج سال زمان و سرمایه  گذاشته ایم گفت: این سال ها ، دفتر ما  با سلام و صلوات  چرخیده است اما اکنون به تازگی در مجاورت ما به دفتری مجوز داده شده است که برای گرفتن قراردادهای کلان  تعرفه های نامتعارف  و غیر قانونی امضا کرده است.


وی در ادامه گفت: در کنار این گاه حتی می شنویم که مواردی  از سایر سوء استفاده ها از خدمات ارائه شده وجود داشته است که باعث می شود سازمان های ارائه دهنده خدمات گاهی با بی اعتمادی به همه دفاتر نگاه کنند؛ این که گفته می شود انگشت شماری از دفاتر به عنوان مثال سیم کارت غیر را فعال کرده اند یا وجه پست سفارشی از مشتری گرفته و پست را به صورت عادی ارسال کرده اند و حتی موردی که یک تبعه افغان توانسته برای خود و بیست تن از اعضای خانواده و نزدیکانش کارت ملی بگیرد، اصلا زیبنده نام دفاتر پیشخوان دولت نیست.

 


*ضرورت نظارت دقیق بر عملکرد دفاتروسخت گیری درارائه مجوزها


وی  با تاکید بر اینکه نظارت دقیق و کافی بر عملکرد دفاتر و سخت گیری در ارائه مجوز ها ضروری است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلات دفاتر رانت بازی در ارائه مجوز هاست؛ به شخصه برای دریافت مجوز دفترچه خدمات درمانی که در دفتر ما سابقه ارائه نیز داشته است، مراجعه کرده ام به زبان بی زبانی به من می فهمانند که اگر  آشنا دارم بروم نامه نماینده یا وزیر را بیاورم و   به همین ترتیب برای  مجوز ثبت احوال هم که مراجعه کردم، متوجه می شوم که باید پارتی داشته باشم.

*هیچ کس پیگیر مشکلات حقوقی دفاتر پیشخوان نیست

وی درباره نحوه برخورد استانداری با دفاتر پیشخوان نیز توضیح داد : حتی شنیده ام که فردی از اعضای مرتبط استانداری با دفاتر پیشخوان درباره ما گفته است که هر بلایی سر دفاتر بیاید حق شان است و اصلا موجودیت آنها زیر سوال است!


شیخ زاده بانی ادامه داد: وقتی نهادی که قرار بود متولی دفاتر باشد با چنین دیدگاهی به ما می نگرد دیگر چه انتظار گشایشی در امور دفاتر پیشخوان دولت می توان داشت؟!

 


*وزارت ارتباطات دنبال ساماندهی به دفاتر پیشخوان باشد


وی درباره انتقال مسئولیت دفاتر پیشخوان به وزارت ارتباطات گفت: بالاخره هر تغییری می تواند منشاء خیر باشد شاید در همان استانداری اگر عزم و اراده  جدی وجود داشت می شد کارها به بهترین شکل ممکن پیش برود اکنون  ما نیز به تغییرات جدید پیش آمده امید می بندیم  تا ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد.

 

وی در عین حال بیان کرد: ورود وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات زمانی می تواند مثبت ارزیابی شود که باعث ساماندهی دفاتر پیشخوان دولت شود وگرنه رفتن یکی و آمدن دیگری اگر بدون انگیزه و بدون شناخت از مخاطرات و  دلسوزی باشد هیچ توفیری به حال دفاتر پیشخوان نخواهد داشت.

شیخ زاده بانی تاکید کرد: اکنون به دلیل عدم حمایت قوی از دفاتر ، آنها به بچه یتیمی تبدیل شده اند که هر کس  برایشان  بزرگتری کرده و قانونی وضع می کند، ما هم برای حفظ درآمد ودفتر خود ناگزیریم به قوانین گاه ناعادلانه  ی سازمان ها تن دهیم.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم شاید که بشود با مداخله وزارت ارتباطات این شرایط به نفع دفاتر تغییر کند.


انتهای پیام

 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری

اوقات شرعی