page contents
چهارشنبه, ۰۱.۰۹.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

2757امروزmod_vvisit_counter
2755دیروزmod_vvisit_counter
9762این هفتهmod_vvisit_counter
17460هفته گذشتهmod_vvisit_counter
52857این ماهmod_vvisit_counter
83556ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5765210کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 108 مهمان, 5 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.224.168.206
 , 
امروز : 01 آذر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest مدیران نا کارآمد به تعامل دفاتر پیشخوان و سازمانها ضربه می زنند
مدیران نا کارآمد به تعامل دفاتر پیشخوان و سازمانها ضربه می زنند PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۷

 

مدیریکی از دفاترپیشخوان خدمات دولت تاکید کرد:  سوء مدیریت در بخش هایی از  سازمان هایی که خدماتشان را ه دفاتر برون سپاری کرده اند  به این تعامل ضربه می زند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (WWW.ICTB.IR) غلامحسین رضی نیا درباره  معرفی وزارت ارتباطات  و فن آوری اطلاعات به عنوان متولی رسمی دفاتر پیشخوان دولت به خبرنگار ما گفت: قطعا اگر بخواهیم در مقام مقایسه برآییم  وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات سنخیت بیشتری با موضوع کاری دفاتر پیشخوان دولت دارد چون اصل کار دفاتر پیشخوان به اپراتورهای همراه و پست مرتبط می شود که زیر مجموعه وزارت ارتباطات هستند.

 

وی افزود:  این که می گویند متولی دولتی دفاتر پیشخوان دولت تغییر می کند  می تواند اتفاق خوبی باشد به شرط اینکه  این تغییر تنها در حد تغییر یک نام نباشد.

 

وی در عین حال بیان کرد: به دلیل همین سنخیت بیشتر می توان انتظار داشت که وزارت ارتباطات به عنوان متولی جدید در جریان مشکلات و مسائل دفاتر پیشخوان قرار داشته باشد و برخورد تخصصی تر با آن داشته باشد؛ در گذشته وقتی برای طرح مشکلات، کارمان به استانداری می افتاد تازه یک مشکل جدید داشتیم و آن توجیه استانداری درباره چگونگی و چرایی مسئله به وجود آمده بود.

رضی نیا   ادامه داد: در این میان مشکل اصلی این است که تغییر متولی دفاتر پیشخوان دولت از استانداری به وزارت ارتباطات تنها در حد یک تغییر نام باشد. یعنی اسم ها عوض شوند اما در عمل تغییر خاصی در حال و روز دفاتر پیشخوان رخ ندهد.

مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت همچنین اظهار کرد: دفاتر نیاز به پشتیبانی اساسی و رویکرد حمایتی قوی دارند و از وزارت ارتباطات انتظار می رود  با رویکردی جامع دفاتر پیشخوان دولت را از اهم برنامه ریزی های خود مطلع کند و برعهده گرفتن مسئولیت دفاتر پیشخوان دولت در حد بازی با الفاظ نباشد.

*دخل و خرج دفاتر پیشخوان دولت با هم نمی خواند

مدیر این دفترپیشخوان دولت  با بیان اینکه اصل مشکل دفاتر پیشخوان اقتصادی است، گفت: متاسفانه با هزینه هایی که به ما تحمیل می شود و کاهش درآمد زایی دفاتر پیشخوان دولت دخل و خرج  ما با هم نمی خواند .


وی در عین حال بیان کرد: مالیات ، استخدام کارمندان، بیمه نیروی انسانی ، زحمت وکار زیاد، سخت افزار های گران قیمت و انواع هزینه های اداره دفتر به ما تحمیل می شود اما در مقابل خدمات چندانی در اختیار دفاتر نیست که به فراخورآن  بتوانند بخشی از این هزینه ها را جبران کنند و در این میان تنها یک سری دفاتر خاص که از امتیازات ویژه و امکان ارائه خدمات ویژه برخوردارند به سود آوری رسیده اند اما اغلب دفاتر پیشخوان از شرایط موجود ناراضی هستند.

وی همچنین اظهار کرد: اغلب  دفاتر با خدماتی که سود چندانی ندارند  اداره می شوند؛ به عنوان مثال ما باید پرینت چند میلیون تومانی را  برای اعطای کارت بازنشستگی تهیه کنیم به امید این که  شاید هفته ای یک یا دو بازنشسته به دفتر مراجعه کنند و نفری 30 هزار تومان حق الزحمه  پرداخت کنند.

 

*مدیران نا کارآمد به تعامل دفاتر پیشخوان و سازمانها ضربه می زنند


رضی نیا درباره نحوه تعامل دفاتر پیشخوان دولت و سازمان هایی که خدماتشان را به این دفاتر واگذار کرده اند، گفت:  سوء مدیریت در بخش هایی از این سازمان ها که با برون سپاری خدمات مرتبط است به این تعامل ضربه می زند به عنوان مثال همراه اول تا زمانی که به دفاتر پیشخوان نیاز داشت این دفاتر را که آن زمان با نام دفتر امور مشترکین فعالیت داشتند، ساپورت می کرد اما اکنون  برای خودشان فروشگاه  های زنجیره ای سیم کارت  راه انداخته اند و تا جایی که از دستشان بر می آید به گونه ای برنامه ریزی می کنند که ارائه خدمات از دست دفاتر پیشخوان دولت خارج شود.


وی در ادامه گفت:البته معمولا ارتباط ما به طور مستقیم با این سازمان ها نیست و آنها بیشتر با انجمن و کانون دفاتر  طرف هستند اما  در مجموع  مدیران این بخش ها ارتباط خوبی با دفاتر پیشخوان ندارند و همین دیدگاه حتی در مواجهه نمایندگان آنها نیز تاثیر گذار است.


*تبعیض ها به حدی است که حتی تنظیم شکواییه هم راه به جایی نمی برد

وی درباره  مشکلات درون دفاتر پیشخوان دولت گفت:  تبعیض ها به حدی است که حتی گاهی تنظیم شکواییه علیه برخورد های بی ضابطه هم راه به جایی نمی برد، همین الان من یک شکایت نامه در دست دارم که با امضای 4 دفتر پیشخوان در اعتراض به عدم رعایت فاصله مصوب در حریم دفاتر پیشخوان تنظیم شده است، علت طرح شکواییه این است که  برخی دفاتر به راحتی  می توانند با داشتن رابطه هر جایی که  تشخیص دهند فعالیت کنند بدون اینکه در ارائه مجوز به آنها فاصله مصوب رعایت شده باشند.

مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت همچنین اظهار امیدواری کرد که با ورود وزارت ارتباطات به مسئله دفاتر پیشخوان دولت این تبعیض ها نیز حل شود و همه مسائل مرتبط با دفاتر پیشخوان دولت در مسیر قانون مداری قرار گیرد.


وی گفت:  اگر با همه دفاتر پیشخوان در برابر قوانین و بخشنامه ها یکسان برخورد شود بسیاری از مشکلات مربوط به آنها به راحتی و با توزیع عادلانه خدمات قابل حل شدن خواهد بود.


انتهای پیام



آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۵
 

تبلیغات

رزرواسیون دور برد آژانس جهان گشت سیرنگ

پیشخوان خدمات سفر و گردشگری

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری