page contents
پنجشنبه, ۳۰.۱۰.۱۳۹۵

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر:

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز183
mod_vvisit_counterدیروز1380
mod_vvisit_counterاین هفته5650
mod_vvisit_counterهفته گذشته8592
mod_vvisit_counterاین ماه23768
mod_vvisit_counterماه گذشته44275
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4848160

در 20 دقیقه گذشته : 4
آی پی شما : 54.147.244.185
,
امروز : 30 دی 1395

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest به شدت پیگیرتعطیلی یک دفترپپیشخوان، بدون ارائه دلایل موجه هستم
به شدت پیگیرتعطیلی یک دفترپپیشخوان، بدون ارائه دلایل موجه هستم PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۹

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه به شدت پیگیر تعطیلی یک دفتر پیشخوان دولت بدون ارائه دلایل موجه در حوزه انتخابیه ام  هستم تاکید کرد:برای کاهش فساد اداری راهی جز این نیست که در آینده، دولت ها کوچک و دفاتر پیشخوان دولت بزرگ شوند.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (www.ictb.ir) شمس الله شریعت نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت به جای آنکه شهروندان را در مقابل کارمندان متعدد قرار دهد پروسه انجام امور اداری مردم را در حد مراجعه دفاتر پیشخوان دولت تقلیل می دهد و از این لحاظ فعالیت آنها به نفع مردم است افزود: از دیگر سو هر چقدر ارتباط مستقیم مردم با ادارات و نهادهای دولتی کمتر شود، از احتمال بروز فساد اداری نیز کاسته خواهد شد.


وی با بیان اینکه علت مقاومت برخی اداره های دولتی در برابر واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت نیاز به تفحص و کار کارشناسی دارد، گفت: تا جایی که می توان حدس زد احتمالا وجود فساد و رانت بازی در برخی لایه های دولتی مانع واگذاری خدمات به بخش خصوصی می شود؛زمانی که مردم با کسی که امضای طلایی در دست اوست مواجه نشوند احتمال  سوء استفاده های اداری نیز کاسته خواهد شد.

*تعطیلی یک دفتر پیشخوان در رامسر اعتراض مردمی در پی داشته است

شریعت نژاد با اعلام این خبر که اخیرا یک دفتر پیشخوان دولت بدون ارائه دلایل موجهی در حوزه انتخابیه وی تعطیل شده است، تاکید کرد:  بسته شدن این دفتر در شهر رامسر اعتراض های مردمی را در بر داشته است و به همین دلیل بنده به عنوان نماینده مردم، چند روزی است که از طریق مراجعه به استانداری پی گیر  تعطیلی دفتر مربوطه شده ام تا احیانا حقوقی از مردم ضایع نشود.


وی افزود: در مراجعه به استانداری از دلایل تعطیلی دفتر سوال کردیم و از آنها خواستیم که برای روشن شدن تکلیف این دفتر همکاری کنند.
نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد تاکید کرد: همین که تعطیل شدن یک دفتر پیشخوان دولت موج اعتراضی در پی دارد نشان دهنده ضریب خوب نفوذ دفاتر پیشخوان دولت در حوزه انتخابیه بنده است.


وی همچنین اظهار کرد: قطعا هر چه زمان می گذرد مردم به نقش دفاتر پیشخوان دولت در تسریع انجام امور اداری خود آگاه تر می شوند و نتیجه این آگاهی  نیاز به توسعه دفاتر پیشخوان خواهد بود.

*باید امور مردم را به مردم واگذار کرد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس در عین حال بیان کرد:  برای حل مشکلات ،  دولت باید امور مردم را به مردم واگذار کند و در نتیجه همزمان با افزایش سهم دفاتر پیشخوان از خدمات، به کاهش نیروی انسانی دولتی توجه ویژه ای داشته باشد.


وی در ادامه افزود: اکنون حدود سه سال است که دولت در راستای همین سیاست کوچک سازی به دنبال  تثبیت نرخ کارکنان خود است اما همچنان بدنه دولت آنقدر فربه و سنگین است که بخش زیادی از بودجه سال 96  به  اداره دولت و پرداخت حقوق کادر دولتی اختصاص یافته است در حالی که  کاهش این رقم هم زمان می تواند سرمایه کشور را به سمت هزینه در بخش عمران، تولید و توسعه سوق دهد.

 

 

*دولتی ها، مسئولیتی را که دیگران بهتر از آنها  انجام می دهند قبضه نکنند!


شریعت نژاد با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت در صورت داشتن اختیارات کافی می توانند خدمات دولتی را بهتر از خود دولت ارائه دهند، گفت: اکنون تنبلی و رکود در بخش دولتی حاکم است و برای چابک سازی دولت باید دولتی ها را متقاعد کرد مسئولیتی را که دیگران با استاندارد بالاتری از آنها به سرانجام می رسانند قبضه نکنند.


وی ادامه داد: وظیفه  اعتماد کردن، تبلیغ ، فرهنگ سازی و معرفی دفاتر پیشخوان دولت هم باید به عهده دولتی ها باشد چرا که این دفاتر بیش از همه به نفع دولت وارد چرخه اقتصادی کشور شده اند.



*نحوه حمایت وزارت ارتباطات از دفاتر، بیشتر نرم افزاری خواهد بود


این نماینده مجلس شورای اسلامی  در واکنش به معرفی وزات ارتباطات به عنوان متولی دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد: قطعا دفاتر پیشخوان دولت  تا زمانیکه آنقدر قدرت بگیرند که بتوانند روی پای خود بایستند نیاز به حمایت،نظارت و هدایت یک نهاد دولتی دارند، اگر مسئولیت دفاتر به وزارت ارتباطات واگذار شود این پشتیبانی به احتمال زیاد بیشتر می تواند شکل نرم افزاری داشته باشد.


شریعت نژاد افزود: به عنوان مثال در حوزه انتخابیه ما یکی از گلایه های اصلی دفاتر پیشخوان دولت کندی سرعت اینترنت و یا قطعی های پی در پی شبکه داخلی است،  مدیران این دفاتر معتقدند این موضوع بر روی کیفیت و سرعت ارائه خدمات تاثیر مستقیم دارد و دخالت وزات ارتباطات در این زمینه می تواند راهگشا باشد.


وی  با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان نماینده دولت  در حوزه های بیشتری می تواند  حمایت سخت افزاری از دفاتر داشته باشد تصریح کرد: شاید باقی ماندن دفاتر در زیر نظر استانداری ها موضوعیت بیشتری داشت اما اینکه می شنویم رفتن دفاتر پیشخوان دولت زیر نظر استانداری ها آنها را درگیر برخی مسائل سیاسی کرده است اصلا شایسته نیست.


وی در عین حال تاکید کرد: افتادن در گرداب سیاسی کاری برخی دولتی ها سم مهلک برای دفاتر پیشخوان دولت خواهد بود.


انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۵
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری