page contents
سه شنبه, ۰۲.۰۸.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

234امروزmod_vvisit_counter
5451دیروزmod_vvisit_counter
10576این هفتهmod_vvisit_counter
19329هفته گذشتهmod_vvisit_counter
63259این ماهmod_vvisit_counter
80212ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5692056کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 83 مهمان, 1 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.162.105.241
 , 
امروز : 02 آبان 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest وزارت ارتباطات؛ چالش جدیدی در برابر دفاتر پیشخوان دولت
وزارت ارتباطات؛ چالش جدیدی در برابر دفاتر پیشخوان دولت PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴

 

مدیر یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت تاکید کرد: اکنون صحبت از واگذاری دفاتر پیشخوان دولت به وزارت ارتباطات است، ممکن است این خبر در ظاهر اتفاق خوبی باشد اما از نظر بنده ورود وزارت ارتباطات نیز می تواند گره جدیدی بر مشکلات دفاتر پیشخوان دولت بیافزاید .

 

 


به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir )بابک حاصلی، در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه موانع متعددی بر سر راه دفاتر پیشخوان دولت وجود دارد، گفت:  عمدتا نگاه مردم و ارباب رجوع به دایره اختیارات دفاتر پیشخوان دولت منطقی نیست، آنها به دلیل این که در مسیر انجام امور اداری خود تنها با دفاتر پیشخوان دولت سر و کار دارند ما را مقابل خود می بیند و با این تصور که دکمه حل تمام مشکلات اداری در کشوی میز ماست، در صورت بروز هر گونه اختلالی این قصور را به نحوه عملکرد ما نسبت می دهند.

وی ادامه داد: البته در برابر کوه مشکلاتی که سد راه دفاتر پیشخوان دولت است، انتظارات نا بجا و بعضا نامعقول ارباب رجوع کمترین اختلال را در روند کار ما ایجاد می کند و اصلی ترین مشکلات در داخل خود دفاتر پیشخوان دولت است.


حاصلی در این باره افزود:  شاید گفتن این که  تبعیض های نا بجا و واگذاری خدمات درآمد زا به نور چشمی ها و نزدیکان، معضل اصلی در دفاتر پیشخوان دولت است، تنها تکرار مکررات باشد اما هیچ کدام از اعتراض ها در این زمینه تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است تا بتوانیم ادعا کنیم  این مشکل تکراری و پیش پا افتاده بوده و نیازی به طرح مجدد آن نیست.

وی با بیان اینکه حدود هشت سال است که افراد خاص با رانت همه امکانات را در اختیار گرفته اند، گفت: جوازهای خوب و درآمد زا برای دارندگان رابطه است  و حوزه هایی که به اصطلاح دست در آنها بسیار زیاد است را به باقی دفاتر واگذار کرده اند.



*عمده دفاتر در آستانه ورشکستگی قرار دارند

مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت گفت: دقیقا همین تبعیض ها باعث شده تا با بررسی آماری دفاتر پیشخوان دولت به راحتی به این نتیجه برسیم که قاطبه  دفاتر پیشخوان دولت در آستانه ورشکستگی قرار دارند و آنهایی که هنوز به تعطیلی کشیده نشده اند اگر هم چنان به سختی به کار خود ادامه می دهند به این دلیل است که برای مکان دفتر،نیروی انسانی و سایر خدمات هزینه کرده اند و اکنون نگران زیان های ناشی از بستن دفتر هستند.

وی افزود: در این میان سود اصلی به جیب همان نور چشمی ها می رود که هر روز نیز با تنوع خدمات به شهرت و مشتری خود اضافه می کنند.



*واگذاری به استانداری دفاتر پیشخوان را به ورطه سیاسی کاری فرو برد


حاصلی با تاکید بر این نکته که یکی از اصلی ترین مشکلات دفاتر پیشخوان دولت نداشتن حامی قدرتمند و پشتیبان قوی است، تاکید کرد: با این وجود واگذاری دفاتر به استانداری ها دردی از دفاتر پیشخوان دوا نکرد و حتی مشکلی بر مشکلات آنها افزود.


وی در عین حال بیان کرد: با ورود استانداری به مسئله دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر وارد بازی های بی ربط سیاسی شدند و استانداری مشکلات مربوط به خود را داشت که آنها نیز به دفاتر پیشخوان دولت منتقل شد و به جرات می توانم بگویم مداخله استانداری ها، دفاتر پیشخوان دولت را چندین سال به عقب برد.

وی همچنین درباره  واگذاری دفاتر به وزارت ارتباطات نیز توضیح داد:  تنها بخشی از خدمات دفاتر پیشخوان دولت در بخش مخابرات و پست به وزارت ارتباطات مرتبط است و در سایر موضوعات این وزارت خانه اشرافی ندارد، در صورتی که معتقدم باید کار دفاتر پیشخوان به کسانی واگذار شود که چندین سال در جریان چند و چون مشکلات این دفاتر قرار داشته باشند.


این مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت گفت: وقتی جنس مشکلات برای وزارت ارتباطات ملموس نباشد و درک روشنی از اتفاقاتی که پیرامون دفاتر پیشخوان رخ داده به وجود نیاید حتی بالاترین مقام وزاتخانه در اوج حسن نیت هم نمی تواند کاری از پیش ببرد.


وی با بر شمردن مشکلات غیر مرتبط با وزارت ارتباطات در دفاتر پیشخوان دولت نیز اظهار کرد: اکنون درگیری های مهم ما با سازمان های مالیاتی، بیمه ها و سازمان هایی است که ارتباط چندانی با وزارت ارتباطات ندارند؛ ضمن آنکه خود وزارت ارتباطات نیز طرح فروش سیم کارت در فروشگاه های موبایل را ارائه کرده است که به خودی خود می تواند ضربه بزرگی به دفاتر پیشخوان دولت باشد.


به گفته وی، شاید با مداخله وزارت ارتباطات چندین سال زمان نیاز باشد تا دفاتر با متولی جدید نیز هماهنگ شوند.

مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت تاکید کرد: شاه کلید حل مشکلات دفاتر پیشخوان دولت در دست خود آنهاست، اگر اراده و گذشت و عدالت در این سیستم حاکم شود و  انجمن صنفی قدرتمند و دلسوزی شکل بگیرد که تنها به دنبال سود نزدیکان و اطرافیان خود نباشد می توان به بقای آبرومندانه دفاتر پیشخوان دولت امیدوار بود.



وی با یاد آوری اینکه دفاتر پیشخوان دولت در ذیل اصل 44 قانون اساسی تعریف شده اند، تاکید کرد:  بزرگترین انتظاری که از دولت در قبال دفاتر پیشخوان داریم  این است که شرایطی را فراهم کند که این اصل قانون اساسی به درستی اجرایی شود و در این صورت دفاتر پیشخوان نیز می توانند منشاء پیشرفت و توسعه اقتصادی باشند.
انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۶
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری