page contents
دوشنبه, ۰۵.۰۴.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

85امروزmod_vvisit_counter
4335دیروزmod_vvisit_counter
8386این هفتهmod_vvisit_counter
28735هفته گذشتهmod_vvisit_counter
94494این ماهmod_vvisit_counter
103356ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5296640کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 81 مهمان, 7 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.146.28.90
 , 
امروز : 05 تیر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest طرح پایلوت برون سپاری به زیان دفاتر بدون رانت تمام می شود
طرح پایلوت برون سپاری به زیان دفاتر بدون رانت تمام می شود PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵

مدیر یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: همین که از این به بعد ما به طور مستقیم با وزارت ارتباطات در تعامل هستیم و واسطه ای به نام استانداری میان ما نیست اتفاق مفیدی است.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir ) جاسم معلمیان  با اشاره به معرفی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به عنوان متولی رسمی دفاتر پیشخوان دولت  به خبرنگار ما  گفت: تا کنون همه قراردادهای ما با سربرگ وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیر ساخت بود، استانداری به عنوان واسط میان ما و وزارت ارتباطات عمل می کرد یعنی ما مسائل و مشکلات خود را به استانداری ها منتقل می کردیم تا آن را به گوش شرکت ارتباطات زیرساخت برسانند و وزارت ارتباطات نیز به جای خود دفاتر با استانداری طرف بود.

وی افزود: بزرگترین اشکالی که در این روش وجود داشت این بود که استانداری میان این همه مشکلات و برنامه ها و دغدغه هایی که داشت نمی توانست مسائل مبتلا به دفاتر پیشخوان را نیز پی گیری کند اما اکنون همین که یک  واسطه میان ما بر داشته شده است می تواند مفید باشد.

معلمیان در ادامه تاکید کرد: انتخاب وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به عنوان متولی دفاتر پیشخوان دولت، کاری بود که باید از همان ابتدا برای پشتیبانی از دفاتر پیشخوان دولت صورت می گرفت و به جای هر ارگان دیگری باید این وزارتخانه  عهده دار چنین مسئولیتی می شد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای تاسیس تا کنون، استانداری هیچ باری از دوش دفاتر پیشخوان دولت بر نداشته است و عملا در استانداری ها  زمانی  برای رسیدگی به این مسائل نبود.

*وزارت ارتباطات بدون واسطه با دفاتر پیشخوان در ارتباط باشد

مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: استانداری کارگروهی را برای رسیدگی به مشکلات دفاتر تشکیل داد که این کارگروه خود هزاران مشکل دیگر دارد و دفاتر پیشخوان در آن به چشم نمی آیند در صورتیکه باید به شکلی کاملا تخصصی و کارشناسانه برای دفاتر پیشخوان و خدمات آنها وقت گذاشته شود.


وی با بیان اینکه قطعا وزارت ارتباطات نگاه تخصصی تری به دفاتر پیشخوان دولت خواهد داشت، گفت:  استانداری نهادی قدرتمند است اما شرح وظایفش سنخیت کمتری با دفاتر پیشخوان دارد در مقابل تقریبا تمام خدماتی که دفاتر پیشخوان ارائه می دهند به گونه ای با وزارت ارتباطات گره خورده است.

 

وی ادامه داد: انتظار داریم اکنون که صحبت از برداشته شدن واسطه هاست خود استانداری نیز بی واسطه با دفاتر پیشخوان دولت ارتباط بگیرد و برای بهبود اوضاع دفاتر چاره ای بیاندیشد.

*مدیران نگرانند که وزارت ارتباطات قوزی بالای قوز دفاتر پیشخوان شود


معلمیان در عین حال بیان کرد: با وجودیکه همه ما از تخصصی تر بودن نگاه و برنامه های وزارت ارتباطات در تعامل با دفاتر پیشخوان دولت مطلع هستیم  و امیدواریم که این تغییرات در مجموع در راستای احیای دفاتر پیشخوان باشد ،اما مدیران دفاتر نگران هستند که در میان تمام مشکلاتی که دارند، وزارت ارتباطات خود  با وضع ضابطه های جدید و احیانا ایجاد رانت های تازه  به قوزی بالای قوز قبلی دفاتر پیشخوان دولت تبدیل شود.

* قوانینی برای عادلانه شدن شرایط دفاتر پیشخوان دولت وضع شود

وی با بیان اینکه لازم است  بازنگری کلی  در قوانین موجود دفاتر پیشخوان دولت صورت گیرد تاکید کرد:  گلایه بسیار مکرر دفاتر پیشخوان دولت  توزیع ناعادلانه خدمات میان دفاتر است، بسیاری از دفاتر با وجود قدمت و کیفیت ارائه خدمات به دلیل نداشتن  رابطه از دریافت خدماتی که درآمد زایی بیشتری دارند باز مانده اند.
وی در ادامه افزود: متاسفانه بسیاری از ادارات در برون سپاری خدمات خود با حب و بغض عمل می کنند و به اصطلاح هر کجا که میلشان باشد قراردادشان را می بندند که  این موضوع به زیان دفاتری که از رانت بر خوردار نیستند تمام شده است.

*ادعای واگذاری پایلوت خدمات به دفاتر آسیب می زند

مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت گفت:  اکنون با شیوه هایی که نه استاندارد و نه معیار آنها به طور دقیق و قابل قبولی روشن است، برخی خدمات تنها به دفاتر معدودی داده شده است و اسم آن را نیز طرح پایلوت برون سپاری خدمات گذاشته اند.

معلمیان با بیان اینکه طرح پایلوت برون سپاری به زیان دفاتر بدون رانت تمام می شود، تصریح کرد:  وقتی دفتری به بهانه پایلوت از امتیاز واگذاری خدماتی بهره مند می شود که سایر دفاتر از آن محرومند به نوعی بازاریابی برای این دفتر محسوب می شود، یعنی در طرحی دو الی سه ساله مشتری، آن دفاتر به خصوص را برای  انجام خدمات مورد نظرش می شناسد و پس از چند سال تازه اگر واقعا اراده ای برای سپردن خدمات به سایر دفاتر باشد،  دفاتری که خدمات را به اسم پایلوت زودتر دریافت کرده اند به اندازه کافی شناخته شده اند و مشتری خود را نیز جذب کرده اند .


وی در ادامه عنوان کرد: قاعدتا مشتری که به دریافت خدمات از یک دفتر عادت کرده است کمتر پیش می آید که سراغ جاهای دیگر برود یعنی دفاتری که به اصطلاح پارتی داشته اند هم از مزایای بازاریابی با این خدمات برخوردار شده و خود را به مشتری شناسانده اند و هم اینکه  مشتری علاوه بر خدماتی که در انحصار این دفاتر است به صورت خودکار سایر خدماتش را نیز همان جا پی گیری می کند و این دو سر زیان برای سایر دفاتر است.

انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری

اوقات شرعی