page contents
يكشنبه, ۰۸.۱۲.۱۳۹۵

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز84
mod_vvisit_counterدیروز1567
mod_vvisit_counterاین هفته1651
mod_vvisit_counterهفته گذشته10222
mod_vvisit_counterاین ماه35740
mod_vvisit_counterماه گذشته40229
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4900361

در 20 دقیقه گذشته : 12
آی پی شما : 50.16.117.44
,
امروز : 08 اسفند 1395

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest اطلاع رسانی غلط سازمان ها دفاتر را در معرض اتهام قرار می دهد
اطلاع رسانی غلط سازمان ها دفاتر را در معرض اتهام قرار می دهد PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

 

یک مدیر دفتر پیشخوان خدمات دولت تاکید کرد: برخی تصمیم هایی که دولتی ها می گیرند بزرگترین ضربه را به دفاتر پیشخوان زده است.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(WWW.ICTB.IR)ادیب خزایی، در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: گاهی  پست خدماتی را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می کند، بعد به صورت موازی همان خدمات را  به سازمان دیگری می دهد و کار به همین جا هم ختم نمی شود و اتفاقا سازمانی که در رقابت با دفاتر پیشخوان دولت آن خدمات را ارائه می دهد از اختیارات و مزایای بیشتری نیز برخوردار است و طبیعی است که در این میدان دفاتر پیشخوان دولت هستند که ضربه می بییند.


وی افزود:  درباره خدمات مرتبط با ثبت احوال دقیقا همین شرایط حاکم است ، یعنی بعد از مدتها کش و قوس  ثبت احوال برخی خدمات خود را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کرده است اما هم زمان این خدمات در اختیار سازمان پست نیز قرار گرفته است.


خزایی ادامه داد: افراد می توانند به صورت دست جمعی به پست مراجعه کنند و خدمات ثبت احوال را  بدون گرفتن نوبت قبلی دریافت کنند در صورتی که اگر کسی بخواهد این خدمات را از دفاتر پیشخوان دولت دریافت کند بایدبه سایت مراجعه کرده و از این طریق  دفتر خود را انتخاب کند و نوبت بگیرد .


وی با بیان اینکه متولی گری  وزارت ارتباطات بر  دفاتر پیشخوان  به شرطی می تواند مطلوب باشد که نگاه حاکمیتی در این زمینه حاکم نباشد توضیح داد: بیشتر از آنکه مهم باشد که  چه نهاد و ارگانی متولی دفاتر پیشخوان می شود، مهم این است که چقدر دلسوزی و انگیزه برای توسعه دفاتر پیشخوان وجود دارد.


* ایجاد صف های جدید برای دفاتر نتیجه معکوس می دهد

به گفته وی ، وزارت ارتباطات باید پای صحبت دفاتر پیشخوان بنشیند و از طرق مختلف جویای نظرات آنها درباره مشکلات دفاتر پیشخوان باشد تا به راه حل جامعی برای رفع موانع توسعه دفاتر پیشخوان برسیم که یکی از راه های دریافت نظرات مدیران دفاتر پیشخوان همین مصاحبه هایی است که در قالب گفت و گو منتشر می شود و مجالی برای رساندن صدای دفاتر پیشخوان دولت به گوش دست اندرکاران خواهد بود.


خزایی با بیان اینکه نگاه از بالاسر حلال مشکلات دفاتر پیشخوان دولت نیست، تاکید کرد: اگر وزارت ارتباطات هم بیایید بگوید که ما از بالا مراقب کارهای دفاتر پیشخوان هستیم و خط  مشی متفاوتی عرضه شود تابر عملکرد دفاتر نظارت شود، تنها صف های جدیددرست می شود وعده ای باید برای رسیدن  به خواسته هایشان مدت ها در این صف ها انتظار بکشند.


مدیر این دفتر پیشخوان دولت در عین حال بیان کرد: اگر دولت عزم جدی برای خصوصی شدن خدمات و توسعه دولت الکترونیک دارد باید  تقویت دفاتر پیشخوان را در دستور کار قرار دهد و این میسر نیست مگر با پی گیری  پایین به بالای مشکلات عمده دفاتر از طریق هر متولی  که قرار است عهده دار مسئولیت دفاتر پیشخوان دولت باشد.

*رقابت دولتی ها با دفاتر پیشخوان آنها را نابود می کند

وی  در بیان مشکلات اساسی دفاتر پیشخوان دولت  تاکید کرد: یکی از اصلی ترین مشکلات  دفاتر پیشخوان این است که در برخی حوزه ها خود دولت وارد عرصه رقابت با دفاتر پیشخوان شده است و طبیعی است که دفاتر یارای رقابت با مهره قدرتمندی مثل دولت را ندارد.


*دولت برخی خدماتی که دفاتر پیشخوان می دهند آزاد اعلام می کند

خزایی با بیان اینکه آزاد کردن خدمات به دفاتر لطمه می زند، گفت:  درباره بعضی خدمات شاهد هستیم وقتی پس از مدتها دوندگی دولت را برای برون سپاری این خدمات مجاب کردیم و توانستیم برای ارائه خدمت مورد نظر مجوز بگیریم، ناگهان دولت همان خدمت را آزاد اعلام می کند به این ترتیب مردم برای دسترسی به خدمات مورد نظر حتی می توانند به کافی نت ها مراجعه کنند!

وی ادامه داد: مسلما کافی نت ها، حساسیت و تعهد های ما را ندارند و می توانند هر گونه که تشخیص می دهند خدمات ارائه دهند و هر مبلغی هم که دلشان خواست از مشتری بگیرند  ونظارتی هم بر رویشان نیست.

 

*اطلاع رسانی غلط سازمان ها دفاتر پیشخوان را در معرض اتهام  قرار می دهد


خزایی با بیان اینکه دفاتر پیشخوان دولت جلوی چشم مردم هستند گفت: مردم پروسه انجام کارشان را رصد نمی کنند  و سازمان های دولتی هم عمدتا به درستی در این باره اطلاع رسانی نمی کنند  لذا شهروندان تمام تعلل ها و کاستی ها در این مسیر را از چشم ما می بییند.

 


*کارمزدها یکی از مشکلات اساسی دفاتر است


وی  با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات دفاتر  مربوط به کارمزدهاست،  گفت: فارغ از اینکه باید بررسی شود آیا سازمان های دولتی در انجام پروژه، متقبل زحمتی می شوند یا خیر،بخش قابل توجهی از کارمزدها به جیب آنها می رود ، ما به این موضوع معترض نیستیم اما اعتراض اصلی، نحوه شفاف سازی نسبت به این کارمزدهاست؛ در بسیاری موارد سازمان ها در اطلاعیه ارائه خدمات تنها به مبلغ کارمزد خود اشاره می کنند لذا مشتری با تصور اینکه تمام مبلغی که باید از او دریافت شود همان مقداری است که دولت اعلام کرده در برابر پرداخت هزینه اضافی معترض می شود در صورتیکه مبلغ دریافتی ما مصوب شده است اما مشتری از آن بی اطلاع است  ونمی داند که بدیهی است ما هم باید سهمی از کارمزد داشته باشیم.
انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۲
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری