page contents
شنبه, ۰۳.۰۴.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

2069امروزmod_vvisit_counter
2449دیروزmod_vvisit_counter
26870این هفتهmod_vvisit_counter
24839هفته گذشتهmod_vvisit_counter
88177این ماهmod_vvisit_counter
103356ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5290323کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 89 مهمان, 1 عضو, 9 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.80.131.187
 , 
امروز : 03 تیر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest حضور پشتیبان قوی از تضییع حق دفاترجلوگیری می کند
حضور پشتیبان قوی از تضییع حق دفاترجلوگیری می کند PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵

 

 

یک مدیردفتر پیشخوان خدمات دولت  گفت: قطعا حضور یک متولی و پشتیبان قدرتمند باعث می شود که از بروز بسیاری اتفاقات که در آن به راحتی حق دفاتر پیشخوان تضییع شده است، جلوگیری به عمل آید.

 

 

 


به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (WWW.ICTB.IR)حسن سرابی در گفت و گو با خبرنگار ما  با استقبال از معرفی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات  به عنوان متولی رسمی دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: در گذشته موارد بسیاری بوده که حق دفاتر پیشخوان دولت به دلیل آنکه نهاد یا سازمان قدرتمندی عهده دار مسئولیت آن نبوده  به راحتی تضییع شده است اما اکنون می توانیم امیدوار باشیم که کسی هست که با قدرت می تواند از حقوق ما دفاع کند.

*به نظر می آید انجمن و کانون فقط سنگ خودشان را به سینه می زنند

وی ادامه داد:تا پیش از این ما خود را در مواجهه با تمام مشکلات تنها احساس می کردیم و به دلیل  نحوه پی گیری مسائل مربوط با دفاتر،ذهنیتی در میان اکثر صنف دفاتر پیشخوان وجود دارد که می گویند  کانون و انجمن دفاتر پیشخوان دولت تنها سنگ خودشان را به سینه می زنند و در واقع یا قدرتش را ندارند و یا انگیزه ای برای حل مشکلات دفاتر پیشخوان دولت در آنها دیده نمی شود.


سرابی در عین حال بیان کرد: البته اگر نخواهیم از حق بگذریم تنها کاری که کانون برای دفاتر پیشخوان انجام داد این بود که سهم 40 درصدی دفاتر را به 30 درصد تقلیل دادند.

وی با یادآوری مسائل گذشته در دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد: در گذشته رییس ایجاد دفاتر شخصی بود که توسعه و ایجاد دفاتر پیشخوان دولت را عهده دار شد اما برای قدرت گرفتن  دفاتر نتوانست کاری انجام دهد؛اکنون هم کسانی که در راس کار هستند یا نمی توانند حرفی بزند و کاری از پیش ببرند و یا به دلیل مسائلی که ممکن است برایشان پیش بیایند نمی خواهند که خودشان را در گیر این مسائل کنند.

 

* استانداری هیچ باری از روی دوش دفاتر پیشخوان دولت بر نداشت


مدیر این دفتر پیشخوان خدمات  درباره پشتیبانی استانداری از دفاتر پیشخوان در زمانی که به عنوان متولی دفاتر شناخته می شد گفت: تا کنون اصلا احساس نکردیم که استانداری مسائل مربوط به دفاتر پیشخوان را در الویت خود قرار داده باشد و گویا تا امروز در میان ده ها و صدها وظیفه ای که استانداری داشته است دفاتر پیشخوان دولت در جایگاه و مرتبه ای بسیار پایین  قرار دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: سر فصل  های کاری دفاتر پیشخوان دولت بیشتر از آنکه در حیطه وظایف دفاتر پیشخوان دولت قرار داشته باشد در حوزه کاری  وزارت ارتباطات می گنجد و از این بابت چین تغییری می تواند مفید باشد.


*انتظار داریم دیگر اشتباهات کوچک به نابودی یک دفتر منجر نشود


سرابی با بیان فواید نگاه تخصصی به مسائل مربوط به دفاتر پیشخوان توضیح داد:  تا کنون روال بر این بوده است که گاه اشتباهی کوچک منجر به نابودی یک دفتر پیشخوان دولت شده است و کسی دفاتر را مجاز به انجام اشتباهی سهوی در خدمات نمی داند؛ مثلا گاهی اپراتور، کد ملی یک مشتری را اشتباه وارد می کند و این موضوع  به طور کامل از چشم دفاتر پیشخوان دیده می شود در صورتیکه هیچ کس به این نکته توجه نمی کند که سیستم هم کد ملی اشتباه را به عنوان کد معتبر و درست پذیرفته است و در نهایت بدون توجه به احتمال نقص در برنامه یا سیستم تنها کسی که در این میان قربانی می شود دفتر پیشخوان دولت است.

مدیر این  دفتر پیشخوان  دولت گفت: اگر امور مربوط به دفاتر در دست نهادی باشد که نگاه تخصصی تری به خدمات مرتبط با دفاتر دارد آن وقت می توانیم امیدوار باشیم که دیگر یک اشتباه کوچک چنین هزینه های سنگینی نخواهد داشت.


سرابی با بیان اینکه گاهی خود دفاتر هم در مشکلاتی که برایشلان پیش می آید  مقصر هستند،تاکید کرد:  مدیران برخی دفاتر در حوزه کاری خود سواد بسیار کمی دارند و این علاوه بر اینکه بر وجهه دفاتر آسیب می زند روند  ارائه خدمات از سوی آنان را با اختلال مواجه می کند و باعث می شود  نگاه بسیاری از مشتریان و سازمان ها به دفاتر پیشخوان دولت خدشه دار شود.


وی، رشد قارچ گونه دفاتر پیشخوان دولت را باعث به وجود آمدن مشکلاتی از این قبیل دانست و گفت: اکنون بر خلاف آیین نامه دفاتر پیشخوان دولت در شعاع 1000 متری ما  8 دفتر پیشخوان دولت وجود دارد و معلوم نیست که این مجوزها را چه کسی صادر کرده است.

وی  با  اشاره به زیان دفاتر قدیمی از ارائه مجوز های بی ضابطه اظهار کرد:  در سال 80 که ما کارمان را شروع کردیم حتی پلیس + 10 وجود نداشت و صحبتی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیز در میان نبود  و قرار بود تمام خدمات مرتبط با این دفاتر نیز زیر مجموعه دفاتر پیشخوان دولت قرار گیرد اما در این سالها نه تنها این اتفاق نیفتاد و بسیاری از خدماتی که حیطه کاری دفاتر پیشخوان دولت بود به انحصار برخی نهاد ها و سازمان ها در آمد حتی در خود دفاتر پیشخوان نیز افزایش کمی این دفاتر بر روی تعداد مشتری و درآمد زایی ما تاثیر منفی گذاشت به طوری که بسیاری از دفاتر قدیمی به دلیل زیان ده بودن تعطیل شدند.


انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۳
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری

اوقات شرعی