page contents
شنبه, ۰۱.۰۷.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

1691امروزmod_vvisit_counter
1618دیروزmod_vvisit_counter
17671این هفتهmod_vvisit_counter
20932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
62035این ماهmod_vvisit_counter
126617ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5610620کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 76 مهمان, 4 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.158.21.176
 , 
امروز : 01 مهر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest مقاومت برای واگذاری خدمات به بخش خصوصی ناشی از مسائل پشت پرده است!
مقاومت برای واگذاری خدمات به بخش خصوصی ناشی از مسائل پشت پرده است! PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹

 

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخش خصوصی در همه جای دنیا و همچنین در کشور ما توانمندی های خود را ثابت کرده است و اگر مدیران و سازمانهایی در برابر واگذاری خدماتشان به مردم از خود مقاومت نشان می دهند بیش از آنکه ناشی از اعتماد نداشتن به بخش خصوصی باشد از مسائل پشت پرده دیگری نشات می گیرد.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir ) اصغر سلیمی  در گفت و گو با خبرنگار ما با  بیان اینکه لازم است تصدی گری دولت در بسیاری از امور کاهش پیدا کند،گفت: هر چقدر کارهای مرتبط با دولت کمتر شود و به بیان واضح تر دولت کوچک تر باشد می توان در بودجه بندی، با کاهش هزینه های دولتی سرمایه کشور را در عمران، تولید، کشاورزی و خدمات صرف کرد.

 

وی با اشاره به اینکه برای تصدی خدمات نهادهای دولتی دفاتر پیشخوان باید سراغ سازمانهایی بروند که مدیر جوان دارند، افزود: لازم است از دفاتر پیشخوان دولت نیزبه عنوان بخشی که دخالت دولت در امور را کاهش می دهد و اصطکاک مردم را با اداره ها و سازمانهای دولتی کم می کند حمایت کرد.

سلیمی با بیان اینکه  دفاتر پیشخوان دولت باعث دسترسی سریع تر مردم در روستاها و نقاط دور افتاده به خدمات می شوند اظهار کرد: یکی از دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته حضور فعال بخش خصوصی دربخشهای مختلف خدماتی، صنعتی،تولیدی و کشاورزی است و دقیقا یکی از  علل کندی توسعه یافتگی در کشور ما این است که بخش دولتی حجیم ، بزرگ ، سنگین و مقاوم در برابر تغییر هاست.

 

وی در ادامه تاکید کرد: وقتی مردم در کوچکترین امور خود نیازمند مراجعه به نهادها و سازمانهای دولتی باشند طبیعی است  علاوه براینکه باید هزینه های گزاف از سرمایه ملت برای اداره دولت صرف شود، باید انتظار اقتصاد فاسد بیمار و رانتی را نیز داشت.

 

وی  گفت: حضور بخش خصوصی و سازمانهایی نظیر دفاتر پیشخوان دولت، به چابک تر و کارآمد شدن بخش دولتی ما هم کمک می کنند.

عضو هیئت رئیسه  کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین عنوان کرد: اگر دستگاهی از واگذاری خدمات به بخش خصوصی اکراه دارد می تواند به دلیل منافع مادی ناشی از در اختیار داشتن خدمات باشد یعنی بخشی از سازمان های دولتی ما دلشان نمی آید از عایدی اقتصادی  تصدی گری امور صرف نظر کنند، غافل از اینکه بسیاری از این واگذاری ها در میان مدت و بلند مدت و یا حی در بازه زمانی کوتاه مدت به طور مستقیم و غیر مستقیم به نفع همان مجموعه خواهد بود.

 

*برخی مدیران از تغییر بیزار هستند

سلیمی در ادامه مشکل دیگری که بر سر راه تقویت بنیه سازمانهای خصوصی نظیر دفاتر پیشخوان و واگذاری مسئولیت و خدمات به آنها وجود دارد را مقاومت مدیران قدیمی در برابر تغییرات است عنوان کرد و افزود:  برخی مدیران سالخورده که چندین سال در سمتی پست داشته اند و گردش نیروی انسانی نیز شامل حال آنها نشده است نه تنها از تغییر بیزار هستند که حتی از آن بیم هم دارند .

وی  ادامه داد: این افراد سالها به یک شیوه تکراری مدیریت و برنامه ریزی برای سازمان خود عادت کرده اند و تصور می کنند با واگذاری خدمات به بخش خصوصی عنان کار از دستشان خارج خواهد شد؛ دقیقا به همین دلیل است که اگر خواهان تغییر هستیم باید به سراغ مدیران جوان تر برویم، دفاتر پیشخوان دولت هم برای گرفتن خدمات به سراغ  سازمانها و نهادهایی برود که مدیرانی با تفکر جوان و نوگرا دارند  و از تغییر و بهینه سازی نحوه مدیریت  سازمانشان استقبال می کنند.


*مجلس از بعد نظارتی باید از دفاتر پیشخوان حمایت کند


نماینده سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: مجلس در زمینه لزوم حمایت و تقویت بخش خصوصی با خلاء قانونی مواجه نیست و این وظیفه دولت است که قوانین وضع شده در این زمینه را اجرا کند اما از بعد نظارتی لازم است که بهارستان اجرای قوانین و مصوبات خود درباره بخش خصوصی و همچنین دفاتر پیشخوان دولت را به طور جدی پی گیری کند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: در نحوه واگذاری خدمات، نحوه پشتیبانی از بخش خصوصی، تولی گری بخش خصوصی می تواند مجلس در راستای وظایف نظارتی خود اقدام جامعی داشته باشد؛ این که دولت چه خدماتی را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار می کند و کدام سازمانها  از زیر واگذاری خدمات شانه خالی می کنند از موضوعاتی است که باید مورد توجه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی باشد.


وی در ادامه گفت: اینکه دولتی ها به بهانه واگذاری خدمات و الکترونیک شدن آن، دوباره خودشان خدمات را به دست بگیرند و  آن را  به شبه خصوصی ها واگذار کنند پذیرفتنی نخواهد بود.
انهای پیام

آخرین به روز رسانی در جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری