page contents
شنبه, ۰۶.۰۳.۱۳۹۶

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

پیشخوان خدمات سفر

خرید و رزرو آنلاین بلیط و هتل

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

اوقات شرعی



آمار

2257امروزmod_vvisit_counter
2819دیروزmod_vvisit_counter
21847این هفتهmod_vvisit_counter
22940هفته گذشتهmod_vvisit_counter
88749این ماهmod_vvisit_counter
92221ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5187539کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 107 مهمان, 1 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.162.19.123
 , 
امروز : 06 خرداد 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest خبرخوش معاون وزیرارتباطات به دفاترپیشخوان خدمات دولت
خبرخوش معاون وزیرارتباطات به دفاترپیشخوان خدمات دولت PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
يكشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۴

 

معاون حقوقی ، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به خبرنگار ما خبر داد: با معرفی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی رسمی دفاتر پیشخوان خدمات دولت، ان شاء الله از این به بعد شاهد از بین رفتن دوگانگی ها در مواجهه با دفاتر خواهیم بود.

 

 

 


به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir ) مرتضی براری  در گفت و گو با خبرنگار ما  با اشاره به مصوبه مجلس درباره دفاتر پیشخوان دولت گفت: همانطور که چند ماه قبل قول از وقوع اتفاقات خوشایند در زمینه مدیریت دفاتر پیشخوان خبر داده بودم اکنون این تحولات به وقوع پیوسته است و طی مصوبه اخیر مجلس در اساسنامه پست، وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات به عنوان متولی دفاتر پیشخوان دولت شناخته می شود  و این مصوبه  وزارت خانه، ما را رسما به عنوان رابط و پشتیبان دفاتر پیشخوان دولت می شناسد.

براری در ادامه تاکید کرد: طبیعی است که با معرفی یک مرجع به عنوان متولی  دفاتر پیشخوان دولت ان شاء الله این دوگانگی ها در مواجهه با دفاتر مرتفع خواهد شد.

*وزارت ارتباطات به دفاتر پیشخوان به عنوان وظیفه رسمی خود نگاه می کند

وی  با بیان اینکه تصمیم اخیر به نفع دفاتر پیشخوان خواهد بود، تاکید کرد: از این به بعد رسیدگی به دفاتر پیشخوان دولت و مسائل مربوط به آن از وظایف رسمی وزارت ارتباطات محسوب می شود و به طور قطع رونق دفاتر هم در دستور کار این وزارت خانه خواهد بود.

 

معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد:چنین تغییری به امید خدا گلایه ها و نگرانی های چندین ساله مدیران و کارکنان دفاتر پیشخوان دولت را که همیشه به  نداشتن یک متولی مشخص معترض بودند پایان خواهد داد.

وی گفت:گام اول در توسعه دفاتر پیشخوان را خود وزارت ارتباطات در واگذاری خدماتش برداشته است اما این کافی نیست و باید این موضوع برای دیگرسازمانها و ارگانها نیز تبیین شود که واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان لطف نیست بلکه امتیازی برای خودشان محسوب می شود؛ چرا که بارها در این باره صحبت شده است که وقتی تماس دولت و ارباب رجوع کاهش پیدا کند و دو طرف همدیگر را نبینند فضای سالم تری  به وجود خواهد آمد .

 

براری در ادامه افزود: وقتی مردم ناگزیر به سازمانهای دولتی مراجعه کنند با ازدحام شهروندان در سازمانها کیفیت ارائه خدمات پایین خواهد آمد  و حجم بالای تماس هم ممکن است باعث تنش و نارضایتی مردم شود و  در مقابل ممکن است منافذی برای برخی سوء استفاده ها ایجاد کند.


*دفاتر پیشخوان گامی در جهت تحقق دولت موازی است

عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه  این روزها در دنیا صحبت از ایجاد دولت موازی است و توسعه و رونق دفاتر پیشخوان گامی در جهت تحقق این امر خواهد بود عنوان کرد: این حق مردم است که بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان و با آرامش دریافت کنند، سرگردانی در ادارات و مواجهه با پرسنل بی انگیزه  سازمانها در ازدحامی خسته کننده دون جایگاه  شهروندان ماست.


*مشکلات دفاتر در حال برطرف شدن است

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات در عین حال بیان کرد:  تعدد تصمیم گیری، مشکلاتی را برای دفاتر پیشخوان به وجود آورده بود اما اکنون به یُمن این مصوبه مشکلات در حال مرتفع شدن است و امیدواریم با همکاری دوستانمان در وزارت کشور و استانداری ها طی جلسات و نشستهایی که با هم خواهیم داشت به یک وحدت رویه مناسب برسیم.

براری در ادامه تاکید کرد:پس ازمعرفی وزارت ارتباطات به عنوان متولی دفاتر پیشخوان دولت  از این به بعد پی گیری اجرای مصوبه مجلس در واگذاری خدمات برون سازمانی ادارات به دفاتر پیشخوان را با تمام توان پی گیری خواهیم کرد.


*حمایت از دفاتر جزو برنامه های وزارت ارتباطات
وی همچنین اظهار کرد: یکی دیگر از نگرانی ها و اعتراضهای صنف دفاتر پیشخوان این بود که آنها یک تکیه گاه قوی  و توانمند را در پشتیبانی خود احساس نمی کردند اما اکنون وزارت ارتباطات  حمایت از دفاتر پیشخوان را در برنامه های جامع خود قرار خواهد داد.

 

معاون وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات در عین حال بیان کرد: از آنجایی که توسعه و شکل گیری دفاتری چون پیشخوان خدمات دولت اجتنباب ناپذیر است و باید برای به وجود آمدن شفافیت در عملکرد سازمانهای دولتی و همچنین بالابردن استانداردهای خدمات و صرفه جویی در زمان و هزینه های مردم به دفاتر پیشخوان روی آورد  لذا می توان چشم انداز روشنی در میان مدت و طولانی مدت برای این دفاتر پیش بینی کرد.


براری در پایان خاطرنشان کرد:  تا پیش از این چند دستگی هایی در تصمیم گیری برای دفاتر پیشخوان دولت وجود داشت و ما هم به  عنوان وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات باید مجوزهایی به دفاتر پیشخوان دولت می دادیم و مراحل مختلف اداری نیز وجود داشت که باید در  استانداری  مناطق مختلف کشور طی می شد یعنی وزارت ارتباطات برای دفاتر پیشخوان پروانه صادر می کرد، اما مراحل انتخاب و نظارت بر عملکرد این دفاتر برعهده وزارت کشور و استانداری ها بود.
انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۶
 

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری