page contents
دوشنبه, ۰۹.۱۲.۱۳۹۵

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز1385
mod_vvisit_counterدیروز1625
mod_vvisit_counterاین هفته3010
mod_vvisit_counterهفته گذشته10033
mod_vvisit_counterاین ماه38666
mod_vvisit_counterماه گذشته40229
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4903287

در 20 دقیقه گذشته : 19
آی پی شما : 54.166.38.16
,
امروز : 09 اسفند 1395

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest فقدان متولی قدرتمند درحوزه دفاترپیشخوان خدمات دولت
فقدان متولی قدرتمند درحوزه دفاترپیشخوان خدمات دولت PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
يكشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۵

 

 

رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ، دلیل تشطط  و ناهماهنگی در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت را  نداشتن متولی مقتدر در این حوزه  خلاصه کرده و تصریح کرد: متولی قدرتمندی در این رابطه وجود ندارد که پیرو آن بتوانیم به قواعد و ضوابط یکپارچه برسیم و بر آن نظارت کنیم.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir ) مهدی فقیهی  در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه هم چنان در بحث نهادسازی حوزه دفاتر پیشخوان خدمان دولت در کشور دچار مشکل هستیم گفت: متاسفانه هنوز  یک متولی واحد و مقتدری درعرصه مدیریت دفاترپیشخوان وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درگیر موضوع دفاترپیشخوان خدمات دولت  است و از طرفی وزارت کشور را نیز در این موضوع ذی مدخل می دانیم؛ از سمت دیگر خود دستگاههایی که این خدمات را ارائه  می دهند حاضر نیستند زیرچتریکپارچه سازی دفاترپیشخوان بیایند و خودشان هم ضوابط  ناظر برای این موضوع می گذارند!


*باید بحث متولی واحد دفاتر پیشخوان را پی گیری کنیم

وی در عین حال بیان کرد: البته ما باید بحث متولی واحد دفاتر پیشخوان را پی گیری کنیم و پس از آن به یکپارچه سازی ارائه خدمات در دفاتر یکسان پرداخته و سپس به بحث مقررات،ضوابط و ناظر بپردازیم .


رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  در ادامه به وظیفه مجلس در رابطه با این موضوع اشاره کرده و گفت: مجلس یکبار وظیفه خود را انجام داده و  همانا ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه بود که  بحث یکپارچه سازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت را مد نظر قرار داده است.


فقیهی  ادامه داد:  البته این قانون اجرایی نشد ولی به واسطه  یک ماده  واحده ای که به صورت  همزمان  یا حتی قبل از آن تهیه شده بود و الان هم در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است، می شود در همان ماده واحده و یا توسعه و تکمیل آن بحث متولی دفاتر پیشخوان را حل کنیم.


وی  در عین حال تاکید کرد: تدوین این قانون باید با مشارکت کلیه ذی نفعان باشد که این ذی نفعان قانون را درک کرده و اجرایش را نیز مدنظر قرار می دهند؛ البته باید یادآور شوم که تکمیل این ماده واحده در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دست اقدام است.

 

*بحث دفاتر  پیشخوان  در کشور ما با آیین نامه حل نمی شود


وی خاطرنشان کرد:  بحث دفاتر  پیشخوان  در کشور ما با آیین نامه حل نمی شود ونیازمند قانونگذاری است و در این زمینه باید قانونی  داشته باشیم که به صورت جامع و کامل  به مسائل دفاتر پیشخوان توجه کند؛ این قانون ، ضمانت و قدرت اجرایی بالاتری نسبت به آیین نامه دارد که برای دستگاه یا سازمان خاص نوشته شده است.

انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری