page contents
چهارشنبه, ۰۱.۰۹.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

2761امروزmod_vvisit_counter
2755دیروزmod_vvisit_counter
9766این هفتهmod_vvisit_counter
17460هفته گذشتهmod_vvisit_counter
52861این ماهmod_vvisit_counter
83556ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5765214کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 111 مهمان, 5 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.224.168.206
 , 
امروز : 01 آذر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest فقدان متولی قدرتمند درحوزه دفاترپیشخوان خدمات دولت
فقدان متولی قدرتمند درحوزه دفاترپیشخوان خدمات دولت PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
يكشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۵

 

 

رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ، دلیل تشطط  و ناهماهنگی در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت را  نداشتن متولی مقتدر در این حوزه  خلاصه کرده و تصریح کرد: متولی قدرتمندی در این رابطه وجود ندارد که پیرو آن بتوانیم به قواعد و ضوابط یکپارچه برسیم و بر آن نظارت کنیم.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir ) مهدی فقیهی  در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه هم چنان در بحث نهادسازی حوزه دفاتر پیشخوان خدمان دولت در کشور دچار مشکل هستیم گفت: متاسفانه هنوز  یک متولی واحد و مقتدری درعرصه مدیریت دفاترپیشخوان وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درگیر موضوع دفاترپیشخوان خدمات دولت  است و از طرفی وزارت کشور را نیز در این موضوع ذی مدخل می دانیم؛ از سمت دیگر خود دستگاههایی که این خدمات را ارائه  می دهند حاضر نیستند زیرچتریکپارچه سازی دفاترپیشخوان بیایند و خودشان هم ضوابط  ناظر برای این موضوع می گذارند!


*باید بحث متولی واحد دفاتر پیشخوان را پی گیری کنیم

وی در عین حال بیان کرد: البته ما باید بحث متولی واحد دفاتر پیشخوان را پی گیری کنیم و پس از آن به یکپارچه سازی ارائه خدمات در دفاتر یکسان پرداخته و سپس به بحث مقررات،ضوابط و ناظر بپردازیم .


رئیس دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  در ادامه به وظیفه مجلس در رابطه با این موضوع اشاره کرده و گفت: مجلس یکبار وظیفه خود را انجام داده و  همانا ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه بود که  بحث یکپارچه سازی دفاتر پیشخوان خدمات دولت را مد نظر قرار داده است.


فقیهی  ادامه داد:  البته این قانون اجرایی نشد ولی به واسطه  یک ماده  واحده ای که به صورت  همزمان  یا حتی قبل از آن تهیه شده بود و الان هم در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است، می شود در همان ماده واحده و یا توسعه و تکمیل آن بحث متولی دفاتر پیشخوان را حل کنیم.


وی  در عین حال تاکید کرد: تدوین این قانون باید با مشارکت کلیه ذی نفعان باشد که این ذی نفعان قانون را درک کرده و اجرایش را نیز مدنظر قرار می دهند؛ البته باید یادآور شوم که تکمیل این ماده واحده در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در دست اقدام است.

 

*بحث دفاتر  پیشخوان  در کشور ما با آیین نامه حل نمی شود


وی خاطرنشان کرد:  بحث دفاتر  پیشخوان  در کشور ما با آیین نامه حل نمی شود ونیازمند قانونگذاری است و در این زمینه باید قانونی  داشته باشیم که به صورت جامع و کامل  به مسائل دفاتر پیشخوان توجه کند؛ این قانون ، ضمانت و قدرت اجرایی بالاتری نسبت به آیین نامه دارد که برای دستگاه یا سازمان خاص نوشته شده است.

انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
 

تبلیغات

رزرواسیون دور برد آژانس جهان گشت سیرنگ

پیشخوان خدمات سفر و گردشگری

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری