page contents
شنبه, ۰۶.۰۳.۱۳۹۶

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

پیشخوان خدمات سفر

خرید و رزرو آنلاین بلیط و هتل

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

اوقات شرعی



آمار

2199امروزmod_vvisit_counter
2819دیروزmod_vvisit_counter
21789این هفتهmod_vvisit_counter
22940هفته گذشتهmod_vvisit_counter
88691این ماهmod_vvisit_counter
92221ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5187481کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 51 مهمان, 1 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.162.19.123
 , 
امروز : 06 خرداد 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest گزارشهای متعدد تخلفات سازمانها در قبال دفاتر پیشخوان
گزارشهای متعدد تخلفات سازمانها در قبال دفاتر پیشخوان PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۳

 

 

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشهای متعددی به ما می رسد که حاکی از تخلفات عدیده و موازی کاری سازمانهای مختلف در قبال دفاتر پیشخوان دولت است.

 

 


به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir )  داوود محمدی در گفت و گو با خبرنگار ما  ضمن انتقاد از عملکرد برخی سازمانها در قبال دفاتر پیشخوان خدمات دولت  گفت:  آنچه که مجلس نهم آن را مصوب کرد حکایت از این دارد که تمامی نهادهای دولتی، خدمات برون سازمانی خود را باید ذیل دفاتر پیشخوان دولت تعریف کنند.
وی  با بیان اینکه این مصوبه بسیار ناقص اجرا شده افزود: هنوز بسیاری از سازمانها و نهادها وجود دارند که از واگذاری خدمات سرباز می زنند که باید به نحوی آنها را ملزم به اجرای این قانون کرد.


*دفاتر برخی سازمانهای دولتی،خدمات غیر مرتبط خود را انجام می دهند!


نماینده دوره های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی  گفت: گزارشهایی که وجود دارد حاکی از این است که نه تنها برخی سازمانها در برابر واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان مقاومت می کنند و خودشان دفاتر موازی برای انجام  امور مرتبط با سازمان تاسیس کرده اند که گاه یک گام از این نیز پیش تر رفته اند.

محمدی ادامه داد: در برخی گزارش ها می شنویم که  دفاتر الکترونیک نهادها علاوه بر خدمات سازمانی مربوطه ، خدمات مختص به دفاتر پیشخوان دولت را که هیچ ارتباطی با سازمان و وظایف آنها ندارد را هم ارائه می دهند و از این لحاظ مرتکب تخلف دو چندان شده اند.

 

*استانداری ها برای واگذاری خدمات پیش قدم شوند

وی در عین حال بیان کرد: مهمترین اقدامی که  لازم است در این حوزه انجام شود این است که استانداری ها در همه جای کشور به عنوان عالی ترین مقام  دولتی در استان، تمامی سازمانهای دولتی را ملزم به واگذاری این خدمات کنند و در این زمینه از کلیه ابزارهای قانونی خود استفاده کنند که  اگر استانداری ها پیش قدم کار شوند بسیاری از مشکلات در این حوزه حل می شود.


رییس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: دفاتر پیشخوان دولت به عنوان بخش خصوصی باید مورد حمایت همه جانبه دولت و سازمانهای اقتصادی و برنامه ریز قرار گیرند اما به نظر می رسد  پشتیبانی از این دفاتر چندان قوی نیست.


*فقدان متولی قوی برای دفاتر پیشخوان خدمات دولت
وی در ادامه گفت:  در واقع نمی توان گفت دفاتر پیشخوان دولت متولی ندارند اما نداشتن متولی قدرتمند، با نفوذ، پی گیر و دلسوز یکی از خلاء های مهم در دفاتر پیشخوان دولت است؛ اگر سازمانهایی می توانند در مواجهه با دفاتر پیشخوان دولت  به اصطلاح زیرآبی بروند و تن به آنچه که صلاح اقتصاد کشور است، ندهند به دلیل فقدان متولی قدرتمند در دفاتر پیشخوان است.

محمدی افزود:  وقتی هیچ الزام جدی و هیچ ضمانت اجرایی قابل تاکیدی برای انجام مصوبه مجلس وجود نداشته باشد، نهادهای دیگر هم  احساس ضرورت برای برون سپاری خدمات نخواهند داشت.


وی  با بیان اینکه بخش دولتی  معمولا در ایجاد تغییر، تنبل و کند است، گفت: علاوه بر عدم تمایل به ایجاد تغییر در نحوه مدیریت و اداره  یک سازمان آنچه که مقاومت در برابر این تغییرات را بیشتر می کند دخالت دادن بخش خصوصی در امور دولتی است چون  بسیاری از سازمانها و نهادهای دولتی به  انجام چنین کاری خوش بین نیستند و اعتمادشان دیر جلب می شود، بخشی از آنها حتی شاید به صورت زبانی بر لزوم حمایت از بخش خصوصی تاکید کنند اما در باطن  تصورشان این است که ورود بخش خصوصی به منزله خارج شدن عنان کار از دست خودشان است و به همین دلیل  تا فشار و اجباری نباشد تن به این موضوع نمی دهند.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ اهرم فشاری در این زمینه وجود ندارد، افزود: باز هم باز می گردیم به همان بحث اولیه نبود متولی قدرتمند یعنی متولی که بتواند به طور مستقیم یا با لابی گری این ابزار فشار را ایجاد کند.

وی با اشاره به تفاوت مواجهه با دفاتر پیشخوان دولت در استانهای مختلف گفت: در واقع قدرت دفاتر پیشخوان دولت استان به استان متفاوت است و در هر استانی که استانداری این موضوع را در الویت بالاتری قرار داده است و قدرت استاندار نیز بیشتر بوده است ، خدمات مختلفی هم که به دفاتر پیشخوان واگذار شده از تنوع بیشتری برخوردار بوده است .

 

*مجلس وظیفه نظارتی خود را در قبال دفاتر پیشخوان نادیده نمی گیرد


رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در عین حال بیان کرد: کمیسیون های نظارتی مجلس می توانند در ارتقاء جایگاه دفاتر پیشخوان دولت  فعالانه وارد عمل شوند به ویژه چنانچه شکایتی در این زمینه ارائه شود می توان با انگیزه بیشتری پی گیر شکایت شد؛  باید برای دست اندرکاران به اندازه  کافی روشن شود که اصل موجودیت دفاتر پیشخوان دولت بسیار خوب است و می تواند رسیدگی به امور مردم و مسائل مربوط به رفاهیات آنان را از طریق این دفاتر تسهیل کرد.


محمدی با بیان اینکه  دفاتر پیشخوان  علاوه بر اشتغالزایی و بالابردن کیفیت خدمات منجر به صرفه جویی در هزینه های دولتی نیز می شوند عنوان کرد:  مشارکت دادن بخش خصوصی در انجام امور دولتی تهدید  نیست بلکه فرصتی است که باید آن را به وجود آورد و به بهترین شکل ممکن و با مدیرت خلاقانه از آن سود جست.
انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۱
 

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری