page contents
سه شنبه, ۲۸.۱۰.۱۳۹۵

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر:

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز1149
mod_vvisit_counterدیروز1327
mod_vvisit_counterاین هفته3854
mod_vvisit_counterهفته گذشته8592
mod_vvisit_counterاین ماه21972
mod_vvisit_counterماه گذشته44275
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4846364

در 20 دقیقه گذشته : 21
آی پی شما : 54.205.153.63
,
امروز : 28 دی 1395

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest دولتی هابه دفاتر به چشم یک وصله ناجورمی نگرند!
دولتی هابه دفاتر به چشم یک وصله ناجورمی نگرند! PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۴

 

مدیر یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی وغیردولتی تاکید کرد: متاسفانه دولتی ها  به دفاتر پیشخوان به چشم یک وصله ناجورمی نگرند و به نظر می رسد ان ها ما را چندان قبول ندارند.

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir) غلامحسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگارما  معتقد است:دولتی ها تصور می کنند دفاتر پیشخوان دولت، به عنوان بخش خصوصی وارد میدان شده اند تا قدرت و نفوذ مدیران و سازمانهای دولتی  را کم کند؛ لذا باید بپذیریم دولتی ها آنطور که انتظارش را داریم با ما برخورد نمی کنند.

* نه خصوصی هستیم و نه دولتی!

سلطانی در ادامه با بیان اینکه تکلیف دفاتر پیشخوان هنوز به طور واقعی روشن نشده است، گفت: می گویند دفاتر پیشخوان، بخش خصوصی هستند اما از ما انتظارات دولتی دارند؛ در واقع ما بین زمین و آسمان گیر کرده ایم و نمی دانیم الان در کدام سوی دو حوزه دولت و بخش خصوصی قرار گرفته ایم.

وی  با تاکید بر این نکته که بسیاری از مشکلات دفاتر پیشخوان ریشه داخلی دارد، عنوان کرد: اکنون یکی از صحبتهایی که مطرح می شود درباره مشکلات مالیاتی دفاتر پیشخوان است، در صورتیکه شاید علت اصلی این اشکال به خود ما باز می گردد، ما همه می دانیم که در سیستم اداری کشورمان تا پی گیر موضوعی نباشیم کاری از  پیش نخواهد رفت، وقتی خودمان برای صورتهای مالی ثبت نام نمی کنیم؛ نباید انتظار داشته باشیم دارایی و جاهای دیگر به دنبال کار ما بیفتند و همه چیز حاضر و آماده به مان تحویل داده شود.

 

وی در ادامه اظهار کرد: درباره پروانه هم اوضاع  به همین منوال است، وقتی دفتری موعد پروانه فعالیتش به سر آمده و برای تمدید آن اقدامی نکرده است، نمی تواند از بقیه انتظار داشته باشد که برایش خودکار پروانه صادر کنند، دست کم همه می دانند که پروانه ابتدایی ترین لازمه کار در دفاتر پیشخوان است، اگر خودمان در این زمینه سهل انگاری کردیم و کارمان گره خورد، دیگر نباید گناه قصور خود را به گردن نهادها و سازمانهای مختلف بیاندازیم.

 

سلطانی نگاه نادرست به دفاتر پیشخوان را ناشی از رفتار سهل انگارانه برخی دفاتر دانست و گفت: وقتی برخی دفاتر در این زمینه کم کاری می کنند،نوع تعامل سازمانهای دولتی مرتبط با تمامی شعب دفاتر پیشخوان، تحت تاثیر اشتباه یا سهو این عده قلیل قرار می گیرد، گویا قانون پادگانی در این زمینه به شدت حکم فرماست که تشویقهای ناشی از رفتار مثبت تنها مختص یک نفر باشد  اما تنبیه ها برای همه اعمال می شود.

 


*باید رابطه بین دفاترپیشخوان تقویت شود


این مدیردفتر پیشخوان دربخشی از سخنان خود اظهار کرد: برای حل شدن این مشکلات باید تعامل و رابطه بین دفاتر پیشخوان دولت تقویت شود، لازم است به طور منظم جلسات و نشستهای مشترک همفکری و تعامل برگزار شود تا ضمن بیان کاستی ها و موانع به راهکار مشترکی برای مواجهه با مشکلات صنفی برسیم.

 

* الزام استفاده از تمبر در مرسولات زمان بر و منسوخ است

وی همچنین درباره مواجهه سازمانهای طرف قرارداد با دفاتر پیشخوان دولت و  با  اشاره به اینکه اکنون  سازمانهای دولتی الزامی به زدن تمبر بر روی مرسوله پستی ندارند، گفت: این قانون فقط برای ما اعمال می شود، در صورتیکه تهیه و نصب تمبر بر روی بسته های پستی کاری زمان بر و منسوخ است.

 

سلطانی درعین حال بیان کرد: با توجه به اینکه در دفترما ، تنها خدمات مرتبط با پست ارائه می شود و هنوز مجوز همکاری با سایر سازمانها را نگرفته ایم، باز کردن و زدن تمبر بخش قابل توجهی از زمان و نیروی انسانی ما را به خود اختصاص می دهد؛البته  باید در مقابل کاستی هایی که به آن اشاره می کنیم از نقاط قوت نیز صحبت کنیم، اکنون دوره پرداختهای های دیر به دیر و گاه و بیگاه سازمان پست به سر آمده است و در یکی دو سال اخیر، واریزی ها ، منظم و کامل صورت می گیرد.

 

وی همچنین تاکید کرد: شکر خدا در زمینه دریافت به موقع اقلام نیز مشکل خاصی نداریم، البته ما در این حوزه بسیار قدیمی هستیم و سابقه همکاریمان با پست به حدود هجده سال قبل باز می گردد، شاید به همین دلیل باشد که دیگر کارکشته این مسیر شده ایم و با بسیاری از موانع که ممکن است دیگران با آن روبه رو شده باشند، مواجه نیستیم.


سلطانی افزود:  در عین حال ممکن است بعد از گرفتن مجوز سایر سازمانها، به مشکلاتی برخورد کنیم که دیگرهمکاران آن موانع را پشت سر گذاشته اند.

*کمی هم در بازسازی خودمان تلاش کنیم

مدیر این دفتر پیشخوان دولت تصریح کرد: همیشه هم نباید فرافکنی کرد، قطعا بسیاری از دستگاهها در افزایش مشکلات دفاتر پیشخوان سهیم بوده اند اما ما باید کار بازسازی را از خودمان شروع کنیم ، بنده اعتقاد دارم به همان اندازه که هیچ کس مثل خود ما نمی تواند به ما کمک کند هیچ کس هم مانند خودمان نمی تواند به ما ضربه بزند.


وی در پایان تاکید کرد: ما باید دستمان را بر روی زانوی خود بگذاریم و بلند شویم، مشکلات همیشه و همه جا وجود دارند آنچه که اهمیت دارد نوع رویارویی ما با این مشکلات است، باید به جای اینکه مرتب غر بزنیم و از زمین و زمان گلایه کنیم اول برای بازسازی خودمان تلاش کنیم که  این بازسازی هم باید فردی باشد و جمعی.
انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۵
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری