page contents
دوشنبه, ۰۸.۰۳.۱۳۹۶

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

پیشخوان خدمات سفر

خرید و رزرو آنلاین بلیط و هتل

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

اوقات شرعی



آمار

3622امروزmod_vvisit_counter
3131دیروزmod_vvisit_counter
6753این هفتهmod_vvisit_counter
22761هفته گذشتهmod_vvisit_counter
96416این ماهmod_vvisit_counter
92221ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5195206کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 62 مهمان, 5 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.196.107.247
 , 
امروز : 08 خرداد 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest مشکلات دفاتر پیشخوان خدمات دولت در روستاها
مشکلات دفاتر پیشخوان خدمات دولت در روستاها PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۹

 

 

مدیر یکی از دفاتر روستایی پیشخوان خدمات  دولت گفت: به عنوان کسی که سالها در دفاتر روستایی پیشخوان دولت فعالیت می کنم  این تصور را دارم که راه اندازی دفاتر آی سی تی در روستاها چندان مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ www.ictb.ir_عباس زبید در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه عمده خدماتی که دفاتر پیشخوان در روستاها ارائه می دهند مرتبط با فعالیت‌های بانکی است،  تاکید کرد: در روستاهای کوچک به ویژه آنهایی که به رغم داشتن نام روستا فاصله کمی با شهرها دارند،مردم ترجیح می دهند برای انجام قالب کارهای خود به شهر مراجعه کنند.

وی افزود: به دلیل جمعیت پایین روستا حتی اگر تعداد کمی هم سیم کارت بخریم روی دستمان می ماند  و مردم این دیدگاه را دارند که شماره های بهتر و خدمات سریع تری  را می توانند از طریق دفاتر شهری دریافت کنند  و  به دلیل چنین ذهنیتی در پی عقد قرار داد با مخابرات و اپراتورهای مختلف نرفته ایم.

وی ادامه داد: هر چند از آن بی اعتمادی مطلق مردم در روستاها به دفاتر پیشخوان روستایی فاصله زیادی گرفته‌ایم اما این اعتماد سازی نیز بیشتر در حوزه بانکی صورت گرفته است.

*اعتماد به دفاتر  برای انجام کارهای بانکی افزایش یافته است


مدیراین دفتر پیشخوان دولت در استان خوزستان تاکید کرد:  خوشبختانه برای انجام خدمات بانکی در روستاها با افزایش چشمگیر ضریب اعتماد مردم مواجه بوده ایم و این که مردم می بینند در کمترین زمان ممکن می توانند کارهای بانکی،از جمله دریافت کارت بانکی و پرداخت قبوض را از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام دهند بر اعتماد و رضایت آنها افزوده است.


زبید افزود: این اعتماد به قدری افزایش داشته که اکنون به جرات می توانم بگویم هشتاد درصد روستاییان در منطقه ما با خیال آسوده خدمات بانکی خود را به دفاتر پیشخوان می سپارند.


وی با بیان اینکه از نظر ارتباط با شعبه مرکزی با اختلال عمده ای مواجه نیستند،  تاکید کرد:  اصلی ترین مشکلی که برای اعتبار آنها صورت خوشی ندارد و ممکن است منجر به نارضایتی مردم شود جوابگو نبودن کارتهای صادر شده در دفاتر روستایی پیشخوان در بعضی موارد است.


زبید در این باره توضیح داد: خودپرداز بعضی بانکها، کارتهای ما را نمی خواند و مردم برای دریافت وجه نقد یا جا به جایی حساب با آنها به مشکل برخورد می کنند که  امیدواریم این اختلال به زودی مرتفع شود تا ما به ویژه برای اتصال به شبکه شتاب با مانع جدی رو به رو نباشیم  که استقبال مردم از خدمات دفاتر پیشخوان روستایی افزایش پیدا کند.


*به دلیل کندی خدمات با پست همکاری نمی کنیم

مدیراین دفتر پیشخوان خدمات  با بیان اینکه عمده دفاتر پیشخوان روستایی به همکاری با پست علاقمندند گفت: مهمترین مانعی که در این زمینه وجود دارد کندی خدمات رسانی از طریق دفاتر پیشخوان روستایی برای مردم است؛به عنوان مثال در روستای ما  مامور پست تنها روزهای یکشنبه و چهارشنبه مراجعه دارد به همین خاطر چنانچه مردم بسته خود را به ما بسپارند تنها در این دو روز می توانیم آنها را ارسال کنیم.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال کسی که چهارشنبه عصر بسته خود را به ما بسپارد باید برای ارسال آن  چهار روز صبر کند تا در روز یکشنبه تازه مرسوله وارد چرخه پستی شود و بعد از طی سایر مراحل به مقصد مورد نظر برسد.


زبید افزود: طبیعی است کسی که خواهان فرستادن مرسوله ای  باشد سرعت انتقال برایش در اولویت اول است  وکندی ما در ارسال سبب می شود که روستاییان خود به خود برای انجام خدمات پستی مراجعه به شهر را ترجیح دهند.

 

وی درعین حال بیان کرد: در زمینه دریافت اقلام و سایر موارد هیچ مشکلی  با سازمان پست نداریم و نسبت به موضوعاتی که ممکن است برخی همکاران ما از آن گلایه داشته باشند هم معترض نیستیم یعنی حتی اگر مجبور باشیم تمبرها را به صورت دستی بزنیم و کارهایی از این قبیل، تا زمانی که تعداد مرسولات ما محدود است ابایی از انجام آن نداریم؛ البته در روستاها و شهرهای کوچک معمولا حجم بسته های پستی آن قدر نیست که به این زودی ها در این زمینه به مشکل برخورد کنیم.


وی تاکید کرد: اصلی ترین مانع ما بر سرراه  همکاری با سازمان پست مراجعه دیر به دیر ماموران  سازمان  به روستا است که اگر امکانی وجود داشت تاحضور مامور پست پررنگ تر می شد، از این لحاظ هم می توانستیم به روستاییان خدمات رسانی کنیم.

انتهای پیام




 

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری