page contents
پنجشنبه, ۰۷.۰۲.۱۳۹۶

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

پیشخوان خدمات سفر

خرید و رزرو آنلاین بلیط و هتل

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

اوقات شرعی



آمار

1799امروزmod_vvisit_counter
3179دیروزmod_vvisit_counter
14886این هفتهmod_vvisit_counter
21963هفته گذشتهmod_vvisit_counter
81428این ماهmod_vvisit_counter
6569ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5087997کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 59 مهمان, 2 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.224.138.120
 , 
امروز : 07 ارديبهشت 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest آیا بایدسازمان هادرواگذاری خدماتشان به دفاترالزام شوند؟
آیا بایدسازمان هادرواگذاری خدماتشان به دفاترالزام شوند؟ PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷

 

 

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس کلیات لایحه ای را تصویب کرده است که به موجب آن سازمانها خدمات برون اداره ای خود را به دفاتر پیشخوان واگذار کنند اما در این مصوبه همه سازمانها ملزم به اجرای این مصوبه نشده اند و حتی  قانون گذار استثناهایی نیز قائل شده است.

 

 


محمد باقر سعادت، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با اشاره به مصوبه  مجلس  درباره دفاتر پیشخوان دولت گفت: به استناد همین مصوبه می توان بررسی کلی  داشت  تا به این نتیجه گیری برسیم چه سازمانهایی در این زمینه خوب عمل کرده اند و کدام سازمانها آن را نادیده گرفته اند.

سعادت با بیان اینکه حتی باید توجیه سازمانهای کم کار در اجرای  این مصوبه را نیز شنید، عنوان کرد: ممکن است سازمانی اعلام کند که امکانات و نیروی انسانی لازم برای انجام این خدمات را دارد و اگر آن را به سازمانی دیگر واگذار کند از این لحاظ متضرر می شود یا از دید امنیتی امکان برون سپاری برایش مقدور نیست.


نماینده مجلس دهم تاکید کرد: اگر دلایل نهادها برای مضایقه در واگذاری خدمات قانع کننده نبود  و به عنوان مثال علی رغم صدور دستور العمل در این زمینه کاهلی صورت گرفت، آنگاه شاید بتوان از اهرم فشار و نظارتی مجلس استفاده کرد اما فعلا الزام صد در صدی در این زمینه وجود ندارد.


وی در ادامه گفت : در مقابل نهادهایی که به دلایلی در برابر واگذاری خدمات از خود مقاومت نشان می دهند سازمانهایی نیز هستند که فارغ از عملکرد آنها در حوزه های دیگر در این زمینه مساعدت خوبی داشته اند که از جمله آنها وزارت ارتباطات و مخابرات هستند و از این لحاظ  هم موجبات آسودگی شهروندان فراهم شده و هم به سود مخابرات و اپراتورهای زیر مجموعه آن بوده است.



*توسعه دفاتر پیشخوان در گروی تکریم مردم و سرعت عمل است


وی درعین حال تاکید کرد: آنچه که برای مردم بسیار اهمیت دارد نوع برخورد متصدیان با آنهاست، برای توسعه دفاتر پیشخوان باید مردم را تکریم کرد؛ ضمن آنکه دقت و سرعت عمل نیز روی رضایت شهروندان تاثیر مستقیم دارد؛ مردم باید به طور ملموسی حس کنند که کارشان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت بهتر پیش می رود نه اینکه احیانا با سهل انگاری مجبور به مراجعات مکرر شوند و تصور کنند اگر از ابتدا به سازمان مربوطه مراجعه می کردند نتیجه بهتر و سریعتری می گرفتند.



*یک نظرسنجی از روستاییان راهکارهای مناسب را پیش پای دفاتر پیشخوان می گذارد

سعادت با اشاره به لزوم نظرسنجی و دریافت ایده های روستاییان درباره دفاتر پیشخوان دولت گفت: از شورای روستا، دهیاران، بخشداران و حتی کارشناسان روستایی می توان درباره نقاط قوت و ضعف دفاتر پیشخوان سوال کرد تا به طور واضح تری بدانیم دفاتر روستایی در ارائه چه خدماتی موفق بوده  و به عکس در کجاها نتوانسته اند انتظارات مردم را برآورده کنند.



وی با بیان اینکه حضور دفاتر پیشخوان دولت در روستاها می تواند اهرم توسعه باشد تاکید کرد: به شخصه مراجعات و سفرهایی که به روستاها داشته ام این دید را به من داده است که این دفاتر بسیار مفید بوده اند.


این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه فعالیت دفاتر پیشخوان به ویژه در روستاها قابل تحسین است و خدمات ارزنده ای را در در اختیار روستاییان قرار می دهد گفت:تا پیش از راه اندازی دفاتر پیشخوان، روستاییان ناگزیر بودند برای  انجام کوچکترین فعالیت اداری،  کار و کشاورزی خود را رها کنند و  در سازمان مربوطه حضور یابند؛  اما اکنون به مدد این دفاتر زندگی روستاییان آسانتر شده است.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: هنوز سالهای زیادی از روزهایی که مردم در ادارات برای انجام هر کاری صف های طولانی تشکیل می دادند نگذشته است ولی دیگر به مدد این دفاتر کارها با سرعت بیشتری انجام می شود و همین موضوع می تواند به توسعه روستایی کمک کند.



*دفاتر پیشخوان برای مردم و دستگاهها منفعت دو سویه دارند

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در عین حال بیان کرد: خوشبختانه این دفاتر برای مردم و دستگاهها منفعت دوسویه دارند یعنی در هزینه و زمان مردم صرفه جویی می کنند وباری نیز از دوش سازمانها برمی دارند چرا که اگر این دفاتر نبودند اکنون ازدحام مراجعه به بعضی نهادها، امور عادی این اداره ها را نیز مختل می کرد.



سعادت با بیان اینکه منفعت دفاتر پیشخوان، تنها منحصر به روستاها نبوده است، تاکید کرد: در شهرها نیز این دفاتر منشاء خدمات خوبی بوده اند و به کاهش ترافیک و رفت و آمدهای غیر ضرور مردم کمک کرده اند.



*دولت برای روان سازی فعالیت دفاتر ICT ورود پیدا کند

وی  با بیان اینکه بخش خصوصی آنگونه که از نامش پیداست خودش باید برای توسعه خود تلاش کند گفت: دفاتر پیشخوان دولت نیز با وجودیکه عمده خدماتی که ارائه می دهد مربوط به سازمانهای دولتی است اما به عنوان بخش خصوصی شناخته می شوند و باید با اتکای سرمایه بخش خصوصی خود را تقویت کند اما این موضوع نافی مسئولیت دولت در حمایت از دفاتر پیشخوان و از جمله دفاتر روستایی ICT نیست.


سعادت در توضیح گفته هایش افزود: لزوم این حمایت از آنجایی ناشی می شود که بهبود خدمات این دفاتر، رضایت مردم از دولت را نیز ارتقاء خواهد داد لذا دولت برای روان سازی این خدمات باید پای کار بیایید و از هیچ کمکی مضایقه نکند.
انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری