page contents
شنبه, ۲۷.۰۸.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

1626امروزmod_vvisit_counter
1861دیروزmod_vvisit_counter
16198این هفتهmod_vvisit_counter
16154هفته گذشتهmod_vvisit_counter
41833این ماهmod_vvisit_counter
83556ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5754186کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 30 مهمان, 1 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.198.221.13
 , 
امروز : 27 آبان 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest کانون و انجمن کاری برای دفاتر نمی کنند
کانون و انجمن کاری برای دفاتر نمی کنند PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۳

مدیر یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان تهران گفت: کاش دولتی ها روی دربایستی را کنار بگذارند و با صراحت بگویند که دفاتر پیشخوان را می خواهند یا نمی خواهند، بعضی ها به ما مانند طفیلی و سربار نگاه می کنند، به همین خاطر هم مرتب درآمدهای دفاتر را کم کرده اند، دفاتر موازی و خدمات الکترونیک می زنند و در نهایت ما احساس می کنیم سیاست به گونه ای است که  برخی به دنبال حذف تدریجی دفاتر پیشخوان هستند.

 

علی اکبر جلیلوند در گفت وگو با خبرنگار سایت دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی و غیردولتی  با بیان اینکه مردم تصور می کنند ما مسوول تمام مشکلات موجود در دفاترهستیم گفت: دفاتر پیشخوان دولت به دلیل آنکه با مردم به طور رودر رو و مستقیم در ارتباط هستند سیبل انتقادات شهروندان از ناکارآمدی سازمانها شده اند.

وی افزود:  این ارتباط رو در رو باعث شده که  شهروندان نقایص عملکرد هر کدام از سازمانهایی که با دفاتر همکاری می کنند را از چشم ما ببیند و مرتب  در این باره به دفاتر پیشخوان معترض شوند، در حالیکه ما تنها مامور اجرای خواسته های سازمانهایی هستیم که با آنها همکاری می کنیم و هیچ نقشی در تصمیمات آنها نداریم.

وی در این باره توضیح داد: به عنوان مثال ایرانسل سختگیری هایی در فعال کردن سیم کارت دارد و عنوان کرده در پروسه فعال سازی مجدد حتما باید مشترک با شماره 700 تماس بگیرد تا سیم کارتش فعال شود و سایر اپراتورها نیز به همین منوال بهانه های بنی اسرائیلی دارند؛ مشتری از این سختگیری ها آزرده می شود و به اصطلاح غر آن را به پرسنل دفاتر پیشخوان می زند ، در صورتیکه ما ماموریم و معذور و اتفاقا از  خدایمان است که کار مردم سریعتر و راحت تر انجام شود.


*پشتیبانی پست از دفاتر پیشخوان ضعیف است

جلیلوند با اشاره به اینکه پشتیبانی سازمانهای واگذارکننده خدمات به اندازه توقعاتشان  قوی نیست، گفت: ماه گذشته کل عایدی ما از پست 600 هزار تومان بود و در مقابل آنها اقلام و ملزومات ارسال بسته پستی را دیر به دیر می فرستند و ما ناگزیریم که  یک نیروی اضافی  هم به کار گیریم تنها برای اینکه پی گیر دریافت اقلام از پست باشد و این نیروی اضافی احتمالا حقوقش از درآمد ماهیانه ما از پست بیشتر خواهد بود.


*سازمانها به دفاتر پیشخوان نگاه از بالا دارند

این مدیردفتر پشخوان خدمات  با انتقاد از نحوه برخورد سازمانهایی که  خدمات خود را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده اند،تاکید کرد: متاسفانه این سازمانها به ما نگاه از بالا دارند و به هیچ عنوان سپاس گذاری دو سویه بین دفاتر و این سازمانها حکمفرما نیست و  به جای اینکه رابطه همکاری متقابل بین ما حاکم باشد به گونه ای رفتار می شود که انگار ارتباط ما رییس و مرئوسی است.


*قراردادها  میان دفاتر پیشخوان و سازمانهای دولتی شبیه ترکمن چای است


وی در عین حال بیان کرد: تمامی قراردادها میان سازمانهای دولتی و دفاتر پیشخوان یک سویه و با رعایت تمام خواسته های طرف دولتی،  بدون در نظر گرفتن مطالبات دفاتر پیشخوان  تنظیم شده و بیشتر شبیه قرارداد ترکمن چای است یعنی هر چه آنها می گویند ما باید بی کم و کاست قبول کنیم.



*الکترونیک شدن خدمات به  دفاتر ضرر زده است


وی در ادامه اظهار کرد:  روند دیگری که تا کنون به نفع دفاتر پیشخوان نبوده است، الکترونیک  شدن خدمات است، اکنون بسیاری از سازمانها خدمات خود را به صورت آنلاین و اینترنتی ارائه می دهند و دیگر نیازی به دفاتر پیشخوان ندارند، باید چاره ای اندیشیده شود که الکترونیک شدن خدمات در تعارض با فعالیت دفاتر پیشخوان قرار نگیرد.



*انگار دفاتر پیشخوان را از سر اجبار نگه داشته اند

جلیلوند گفت:  نوع رفتار دولتی ها  با دفاتر پیشخوان به گونه ای است که این تصور را در ما به وجود آورده است که نگه داشتن این دفاتر از سر اجبار است.

وی در این باره توضیح داد: اگر حتی بپذیریم الکترونیک شدن یک روند ناگزیر است، اما در مقابل هیچ توضیح قانع کننده ای برای دفاتر موازی سازمانها وجود ندارد، به جز سازمانهایی که اصلا خدماتشان را به دفاتر پیشخوان نمی دهند، حتی آنهایی که با دفاتر پیشخوان همکاری می کنند نیز به طور جداگانه برای خود  دفتر خدمات مشتریان زده اند.

این مدیر دفتر پیشخوان خدمات ادامه داد: یک نمونه آن همراه اول است که مثلا با ما قرارداد دارد اما همه خدماتی که به ما واگذار کرده را خیلی بهتر و کامل تر و با سختگیری کمتر در دفاتر همراه اول ارائه می دهد؛ پس قطعا مشتری ترجیح می دهد به جای پیشخوان دولت، به دفاتر همراه اول مراجعه کند .


*کانون و انجمن کاری برای دفاتر نمی کنند

جلیلوند با بیان اینکه مدتهاست در جلسات کانون  دفاتر شرکت نکرده است، گفت:  اوایل در این جلسات حاضر می شدم اما  در آنجا فضا به گونه ای بود که حس کردم هر کسی سنگ خود را به سینه می زند و مشکلات صنفی  اصلا در الویت نیست،  دو انجمن صنفی ای هم شکل گرفت که با هم در گیری داشتند و از آن سو خبر آمد قبلی ها برای خود هلدینگ زده اند.

وی در ادامه تاکید کرد: آن زمان اراده ای را در آنها برای پشتیبانی از دفاتر پیشخوان ندیدم و هر کسی که  آمده بود انگار می خواست بار خود را ببندد و برود اما امیدوارم  اکنون عزم جدی برای پی گیری و حل مشکلات دفاتر به وجود آید


*کلاسهای آموزشی کارایی ندارند


جلیلوند با اشاره به برگزاری کلاسهای آموزشی گفت: هر از چند گاهی هم خبرمی رسد که کلاس آموزشی ای دایر است و باید در آن حضور پیدا کنیم اما در عمل  این کلاس ها کارایی ندارند، چرا که نه مطالب تازه و مفیدی در آنها آموزش داده می شود و نه برگزاری این کلاسها تاثیری در دریافت خدمات دارد؛بنابراین ،این انتظار وجود دارد که اگر اجباری برای حضور در دوره ای هست، نتیجه ملموسی نیز برای آن تعریف شده باشد.

انتهای پیام

 

آخرین به روز رسانی در شنبه ۰۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
 

تبلیغات

رزرواسیون دور برد آژانس جهان گشت سیرنگ

پیشخوان خدمات سفر و گردشگری

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری