page contents
جمعه, ۰۶.۰۵.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

2096امروزmod_vvisit_counter
2760دیروزmod_vvisit_counter
21561این هفتهmod_vvisit_counter
20276هفته گذشتهmod_vvisit_counter
93759این ماهmod_vvisit_counter
112698ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5408603کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 45 مهمان, 1 عضو, 3 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.162.115.179
 , 
امروز : 06 مرداد 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest ضرورت نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرائی در برون سپاری خدمات
ضرورت نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرائی در برون سپاری خدمات PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
چهارشنبه ۰۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸

 

مدیر یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت در استان فارس با بیان اینکه لازم است  هر جا که نظارتی اعمال می شود  دو سویه باشد، گفت: انتظاری که از مسوولان  داریم این است که همانگونه که از هر طرف و به صورت همه جانبه بر کار دفاتر پیشخوان دولت نظارت می شود بر عملکرد سازمانهایی که خدمات را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده اند نیز نظارت شود.

 

 

 

اکبرزارعی،در گفت و گو با خبرنگارسایت دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی و غیردولتی  تاکید کرد: هر کدام از سازمانها و نهادهایی که دفاتر پیشخوان دولت با آنها کار می کند به نوعی خود را رییس ما می بینند و گویی ما به عنوان کارمند زیر دست آنها باید مطیع همه اوامر و خواسته هایشان باشیم.


وی افزود: ثبت احوال یک سری خرده فرمایش دارد که باید به آنها بگوییم چشم؛ همراه اول نیز همین طور،  پست و دارایی و سایر سازمانها نیز به همین ترتیب، هر کدام هم بازرس و ناظر جداگانه دارند و ما با یک رییس و بازرس واحد طرف نیستیم.

 

به گفته زارعی ، مدیر یک دفتر پیشخوان دولت بیشتر شبیه کسی است که وظیفه دارد مقابل هتل یا یک رستوران بایستد و در مقابل هر کسی که از راه رسید سر خم کند.

 

*اعمال سلیقه شخصی کار را برای دفاتر پیشخوان چند برابر می کند

وی همچنین گفت:یکی از مسائلی که دفاتر پیشخوان در بسیاری از استانها با آن مواجه هستند اعمال سلیقه شخصی ادارات در مواجهه با دفاتر پیشخوان است و هر کدامشان لیست بلند بالایی از برنامه ها و انتظارات را در مقابل ما می گذارند.


وی در این باره  توضیح داد: با صراحت باید بگویم که این سازمانها  به عنوان یک بانک یا بنگاه سود آور اقتصادی به دفاتر پیشخوان نگاه می کنند و هر کدام به  دنبال این هستند که از این سودهای کلانی که تصور می کنند عاید دفاتر پیشخوان دولت می شود سهمی ببرند.

 


*اتاق اصناف در برخی استانها مقابل پای دفاتر پیشخوان سنگ اندازی می کند

مدیر این دفتر پیشخوان دولت در شهر شیراز  ادامه داد: مشکل دیگری که ما با آن مواجه هستیم سنگ اندازی اتاق اصناف در استان فارس مقابل پای دفاتر پیشخوان است، در واقع آنها مجوز سازمان فن آوری ارتباطات رادیویی که زیر نظر وزارت ارتباطات قرار دارد را قبول ندارند و می گویند شما با این مجوز حق بهره برداری پیدا نخواهید کرد و باید جداگانه یک پروانه بهره برداری از اتاق اصناف استان فارس دریافت کنید.

 

وی افزود: چندی پیش نیز برای ما یک اخطار نامه آمده است که در آن، طی یک اولتیماتوم ده روزه عنوان شده که اگر در این مدت پروانه کسب دریافت نکنید دفتر شما را پلمپ خواهیم کرد، ضمن آنکه  دریافت پروانه با موارد ذیربط نیز از طریق اتاق اصناف بسیار مشکل شده است.

 

*شهرداری ها  دفاتر با ملک غیر تجاری را جریمه می کنند

زارعی در عین حال بیان کرد: درگیری دیگر ما با شهرداری شیراز است، برخلاف آنچه که از ابتدا وعده شده بود و بنا بود که دفاتر پیشخوان نیازی به حضور درملک تجاری نداشته باشند، اکنون شهرداری ها دفاتر پیشخوانی را که در زمین های غیرتجاری قرار دارند چندین میلیون تومان جریمه می کنند و یا آنها را مجبور به پرداخت عوارض سنگین کرده اند.

 

*حتی برای خدمات بی ربط باید به برخی سازمانها حق السهم بدهیم

مدیر این دفتر پیشخوان دولت گفت:  همانگونه که اشاره کردم هر کس از هر کجایی که دستش برسد سعی می کند که از دفاتر پیشخوان مبلغی را دریافت کند، گاهی ناگزیریم بابت خدماتی که هیچ ارتباطی با سازمان طرف قرارداد ندارد نیز به آنها حق السهم بپردازیم.؛  به عنوان مثال برای عوارض خودرو هم به دلیل آنکه این کار از سوی دفاتر پیشخوان انجام شده است، ما باید به پست حق السهم بدهیم.


زارعی همچنین با بیان اینکه همراه اول خود را تافته جدا بافته از بقیه می داند، گفت: ما برای انجام خدمات اپراتورها از سازمان فن آوری اطلاعات مجوز دریافت کرده ایم اما همراه اول این مجوز را قبول ندارد و دفاتر پیشخوان باید به صورت جداگانه با این اپراتور قرارداد امضا کنند.

 

وی در عین حال تاکید کرد:   انواع و اقسام تعهدات را باید به همراه اول بدهیم تا بتوانیم مجوز خدمات آن را بگیریم؛ از ضمانت شصت میلیون تومانی گرفته تا سفته پنجاه میلیونی!

 

زارعی ادامه داد: هر روز هم دستور می دهند باید در کلاسهای مختلف شرکت کنیم، یک روز می گویند آموزش بخشنامه داریم و روز دیگر کلاسی دیگر و هیچ کدام از این دوره ها نیز بدون اخذ پول دایر نمی شود.

 

*برخی به دنبال مچ گیری و آزمون تلفنی از دفاتر پیشخوان هستند

این مدیردفتر پیشخوان خدمات با بیان اینکه طبیعتا همه کارمندان یک دفتر پیشخوان نسبت به تمامی خدمات ارائه شده از سوی دفتر تخصص ندارند، توضیح داد: گاهی طی تماسهای تلفنی به دنبال مچ گیری و گرفتن آزمون از دفاتر هستند؛ به عنوان مثال زنگ می زنند و از کارمند درباره ترابرد پذیری سوال می کنند و در نهایت از جواب کارمند در پی هزار داستان هستند.


*نظارت مسئولان تنها بر روی دفاتر پیشخوان نباشد

وی  با بیان اینکه لازم است  هر جا که نظارتی اعمال می شود  دو سویه باشد، گفت: انتظاری که از مسوولان  داریم این است که بر عملکرد سازمانهایی که خدمات را به دفاتر پیشخوان واگذار کرده اند نیز نظارت شود و  لازم است هر از چندگاهی بررسی هایی صورت گیرد تا مشخص شود که آیا انتظارات این سازمانها همه طبق مصوبه و به صورت قانونی است یا اینکه زیاده خواهی و مطالبات غیر مصوب نیز در قراردادهای رسمی و غیر رسمی وجود دارد.

انتهای پیام


آخرین به روز رسانی در دوشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۳
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری

اوقات شرعی