page contents
شنبه, ۰۷.۱۲.۱۳۹۵

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز1409
mod_vvisit_counterدیروز1094
mod_vvisit_counterاین هفته9875
mod_vvisit_counterهفته گذشته10192
mod_vvisit_counterاین ماه35498
mod_vvisit_counterماه گذشته40229
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4900119

در 20 دقیقه گذشته : 24
آی پی شما : 54.166.80.147
,
امروز : 07 اسفند 1395

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest انتقاد نسبت به نحوه اخذمالیات از دفاترپیشخوان خدمات!
انتقاد نسبت به نحوه اخذمالیات از دفاترپیشخوان خدمات! PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
يكشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۶

 

 

یکی از مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت، بخش عمومی و غیردولتی، با انتقاد از نحوه اخذ مالیات  از دفاتر ،اعمال فشار برای بیمه کارمندان این دفاتر را با توجه به درآمد ناچیز آن ها منصفانه ندانست.

 

 

نرگس صادقی پوردر گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی_خبری  دفاتر پیشخوان خدمات دولت، بخش عمومی وغیردولتی  با ابراز گلایه از درآمد کم دفاتر پیشخوان در مقایسه با مسئولیتها و زحماتی که بر عهده این دفاتر گذاشته می شود، گفت: یکی از مشکلاتی که ما در ابتدای راه به عنوان دفتری که مدت زیادی از کسب مجوز آن نمی گذرد با آن مواجه  شده ایم ، مسئله بیمه کارمندان است.


وی در این باره توضیح داد: اکنون چند نیروی انسانی در دفتر ما مشغول به فعالیت شده اند اما با توجه به درآمد ناچیز دفتر به ویژه در آغاز راه، توان پرداخت ماهانه حدود 270 هزار تومان برای هریک از این کارکنان را  به عنوان حق بیمه نداریم و این موضوع به فشار مضاعف مالی برای ما تبدیل شده است و اگر هم  از خود کارمندان بخواهیم  هزینه بیمه خود را پرداخت کنند، با توجه به حقوق حداقلی که این افراد دریافت می کنند، بدیهی است که این کار از عهده خود آنها نیز خارج است.

* برای بیمه کارمندان به مشکل برخورد کرده ایم

مدیر این دفتر پیشخوان خدمات دولت در عین حال بیان کرد:  ما خودمان برای بیمه کارمندان به مشکل برخورد کرده ایم از سوی دیگر پست هم ثبت قرارداد برای ارائه خدمات را منوط به آوردن مفاصا حساب بیمه کرده است، طبیعتا بیمه نیز به شرط بیمه بودن کارمندان به ما مفاصا حساب پرداخت می کند.

 

 

صادقی پور گفت: بعد از مدتها دوندگی توانستیم به طور موقت یک پیش قرارداد تنظیم کنیم اما برای ثبت قطعی و دائمی آن باز هم زمان بسیار محدودی را در اختیارمان گذاشته اند و موظف شده ایم نهایت تا یک ماه آینده تمام مراحل دریافت مفاصا حساب را طی کنیم .

 

وی عنوان کرد: هزینه های مربوط  به اجاره ماهانه که برای ما حدود  4 میلیون تومان است،هزینه های  دفتر، حقوق پرسنل، هزینه حامل های انرژی مثل  آب، برق و گاز،هزینه های مربوط به اینترنت و سایر موارد مشخص می کند  که این دفاتر عایدی چندانی برای مدیرانش نخواهند داشت.

 

وی در این باره افزود: انتظاری که  در این زمینه از مسئولان داریم آن است که  دست کم با این درآمد های ناچیز ما را برای بیمه تحت فشار نگذارند، ما هم خود علاقمند  بیمه کردن پرسنلمان هستیم اما توقع  مساعدت در این زمینه را برای دفاتری که  هنوز به درآمدزایی نرسیده اند داریم.

 

*مالیات پرداخت شده را  دوباره از دفاتر پیشخوان می گیرند
صادقی پور در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نحوه اخذ مالیات نیز یکی دیگر از معضلات دفاتر پیشخوان است، تاکید کرد: ما  به انحاء مختلف مالیات بر ارزش افزوده همراه اول، ایرانسل و سایر نهادهایی که خدمات آنها به عهده ما گذاشته شده است را پرداخت می کنیم اما درپایان سال،وزارت دارایی دوباره از محل درآمدی که پیش از این مالیات آن را پرداخت کرده ایم از ما مطالبه مالیات دارد.

 


وی با طرح این موضوع که نمی دانیم برای انجام خدمات چند بار درسال باید مالیات پرداخت کنیم، افزود: علاوه بر آن در پایان سال رقمی معادل 5 میلیون تومان از ما به عنوان مالیات مطالبه می شود، در واقع به هیچ عنوان میان درآمدهای ما و مالیاتی که از قِبَل آن باید پرداخت کنیم، تناسبی وجود ندارد.

 

* همه جا رابطه بر ضابطه مقدم شده است
این مدیر دفتر پیشخوان خدمات همچنین با بیان اینکه متاسفانه به نظر می رسد همه جا رابطه بر ضابطه مقدم شده است اظهار کرد:  در دریافت خدمات دفاتر پیشخوان نیز این مشکل به وضوح نمایان است؛ به عنوان مثال ما بسیار زودتر از دیگران دوره های  مربوط به خدمات ثبت احوال  را پشت سر گذاشتیم، اما موقع ارائه خدمات که شد به هیچ عنوان حضور در این کلاسها برای ما اولویتی به همراه نداشت و در نهایت چند دفتر محدود و به اصطلاح نورچشمی توانستند این خدمات را عهده دار شوند.

 


وی در ادامه گفت: دست کم می توان این خواسته را از کانون دفاتر داشت که در قبال این همه هزینه،  خدمات سود آور بیشتری را در اختیار دفاترپیشخوان قرار دهند چون وقتی روی کاغذ  حساب می کنیم  شاید حدود هفتاد خدمت باشد که به دفاتر واگذار شده است اما خدماتی که درآمدزایی دارند حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نخواهند رسید.

 

*برخی خدمات در ماه حتی یک مشتری هم ندارند !
وی با بیان اینکه برخی خدمات در ماه حتی یک مشتری هم ندارند، افزود: به ما می گویند خدمات ثبت امتیاز آب را از سوی سازمان آب به دفاتر واگذار کرده ایم اما در سال حتی ده مشتری هم برای ثبت نام  آب به دفاتر پیشخوان مراجعه نمی کنند، در مورد سایر خدمات نیز اوضاع کم و بیش به همین منوال است، مثلا دریافت قبض آب و برق اصلا نمی تواند به عنوان محل کسب درآمد برای دفاترپیشخوان دولت مورد توجه قرار گیرد.


صادقی پور در پایان عنوان کرد: آنچه در دفاتر پیشخوان به چشم می آید این است که این دفاتر به اصطلاح بسیار بیشتر از دستهای بده، دستهای بگیر دارند، ما باید عوارض و مالیات بدهیم،  اجاره و بیمه پرداخت کنیم و در نهایت خدمات سود آور نیز نصیبمان نشود.
انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری