page contents
شنبه, ۰۱.۰۷.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

1708امروزmod_vvisit_counter
1618دیروزmod_vvisit_counter
17688این هفتهmod_vvisit_counter
20932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
62052این ماهmod_vvisit_counter
126617ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5610637کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 90 مهمان, 4 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.158.21.176
 , 
امروز : 01 مهر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest رفتار نامناسب کارشناسان سازمانهای طرف قرار داد با دفاتر پیشخوان
رفتار نامناسب کارشناسان سازمانهای طرف قرار داد با دفاتر پیشخوان PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۸

 

 

مدیریکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی وغیردولتی گفت: متاسفانه در بسیاری از مواقع کارشناسان سازمانهای طرف قرارداد با دفاتر پیشخوان برخورد مناسب و شایسته ای ندارند.

 

 

 


حمیدمدیردهقان، در  گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی_خبری  دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی وغیردولتی اظهار کرد:  مشکلات متعددی بر سر راه دفاتر پیشخوان وجود دارد که ریشه بسیاری از آنها حمایت نشدن از سوی کانون دفاتر است، اگر در این زمینه شاهد اراده  قوی  بودیم شاید با موانع کمتری مواجه می شدیم.

وی در این باره توضیح داد: به عنوان مثال کارشناسان سازمانها و موسساتی که ما با آنها سر و کار داریم رفتار مناسبی با دفاتر پیشخوان ندارند و  اگر در مواردی هم به برخی پروسه ها معترض شویم می گویند ما تک به تک  پاسخگوی دفاتر نیستیم و اگر مطلبی وجود دارد از طریق کانون دفاتر باید با ما در میان گذاشته شود، اما در آن سو کانون دفاتر هم به نظر می رسد که چندان از قدرت لابی و چانه زنی برای پیشبرد خواسته های دفاتر پیشخوان برخوردار نیست.

 

*تغییر بدون اطلاع بیمه از سوی پست ما را  متضرر کرد

مدیردهقان همچنین بیان کرد: تا پیش از این ضمانت های پست را سالیانه به حساب بیمه معلم که مورد قبول پست بود می ریختیم، امسال هم طبق رویه سنوات گذشته همین کار را کردیم اما موقع تمدید قرار داد به ما می گویند بیمه معلم را قبول نداریم و باید پولها به حساب بیمه پارسیان یا ایران ریخته شود، در حالیکه پیش از این به هیچ عنوان در این باره اطلاعی به ما داده نشد.

 

وی  در ادامه با اشاره به اینکه اکنون تکلیف مبلغی که به حساب بیمه معلم ریخته ایم، مشخص نیست، گفت: وقتی می گوییم ما یک بار پول را به حساب بیمه معلم ریخته ایم ، پاسخ سر بالا می شنویم و می گویند کانون دفاتر خودش قرارداد را با بیمه معلم معلق کرده و از سوی بیمه معلم هم  کسی هم تا کنون این پولی به ما پس نداده است.


*درآمد ما متناسب با هزینه هایمان افزایش پیدا نمی کند


این مدیر پیشخوان خدمات دولت با تاکید بر اینکه هر سال هزینه های نگهداری و اداره دفاتر افزایش می یابد ادامه داد: با یک حساب سر انگشتی سالیانه حدود 20 درصد به اجاره ملک ما افزوده می شود و هر سال باید حقوق پرسنل مان را مطابق آنچه وزارت کار اعلام می کند، افزایش دهیم اما این در حالی است که درآمدهایمان هیچ تغییری نکرده و  سازمان هایی هم که با آنها همکاری می کنیم از همراه اول گرفته تا ایرانسل، رایتل ویا پست، هیچ کدام نرخ خدمات ما را افزایش نداده اند اما خرج ما متناسب با تورم زیاد تر شده است.

* حرکت انحصاری همراه اول برای دفاتر پیشخوان بار اضافی مالی داشت

مدیر دهقان همچنین با اشاره به محدودیت امنیتی همراه اول تاکید کرد: این اپراتور ترتیبی داده است که همزمان با سیستمی که  خدمات مرتبط با همراه اول را انجام می دهد نمی توان کارهای دیگر مرتبط با دفاتر را انجام داد، این حرکت انحصاری همراه اول باعث شده که مجبور شویم یک کارمند و یک سیستم به دفتر اضافه کنیم تا به طور اختصاصی خدمات همراه اول را به مشتریان ارائه کند، طبیعی است که کارمند اضافه و سیستم جدید هم هزینه های ما را اضافه کرده است اما در قبال آن، این اپراتور هیچ تغییری در دستمزدهای ما نداده است.

*برخلاف مصوبه، دفاتر پیشخوان نزدیک به هم راه اندازی شده است

وی  اظهار کرد: یکی دیگر از بندهایی که انتظار رعایت کردن آن را داریم مربوط به مصوبه فواصل دفاتر پیشخوان است، طبق این مصوبه  باید بین دو دفتر پیشخوان دست کم 500 متر فاصله باشد اما گاهی به فاصله 50 متر از یک دفتر قدیمی، مجوز برای راه اندازی دفتری جدید داده می شود، اتفاقی است که می تواند هر دو دفتر را به دلیل تداخل خدمات متضرر کند.

*نبود تعامل استانداری تهران با کانون  دفاترپیشخوان

مدیر دهقان در بخشی از سخنان با بیان اینکه در بسیاری از شهرستانها اوضاع دفاتر پیشخوان بهتر از تهران است تاکید کرد: از ظواهر امر پیداست که همکاری خوب استانداری ها در برخی مناطق، خدمات بهتری را در اختیار دفاتر پیشخوان قرار داده است اما در تهران به نظر می رسد که این تعامل میان کانون و استانداری پایتخت چندان قوی نیست و یا اینکه به دلایل دیگر تمایل کمتری به واگذاری خدمات در کلانشهری با ظرفیت تهران وجود دارد؛ همین مشکل نیز بر کار دفاتر سایه افکنده است و در استان تهران با توجه به مراجعات زیاد، دفاتر پیشخوان نتوانسته اند خدمات بیشتری بگیرند.

*دولت تکلیف دفاتر پیشخوان را مشخص کند

وی در عین حال بیان کرد: انتظاری که از مسئولان دولتی داریم این است که تکلیف دفاتر پیشخوان را  مشخص کنند و اعلام شود که آیا واقعا به دنبال تقویت این دفاتر به عنوان سرمایه گذاری روی بخش خصوصی هستند یا خیر؟

 

وی  در پایان با  بیان این که شتر سواری، دولا دولا نمی شود، خطاب به مدیران دولتی گفت:  نمی توان از یک طرف وعده خصوصی سازی داد و از طرف دیگر هر موسسه ای ازسازمان ثبت احوال گرفته تا وزارت دفاع برای خودش دفاتر ثبت الکترونیک راه بیندازد که تمام شرح وظایفش موازی کاری با دفاتر پیشخوان باشد.
انتهای پیام




آخرین به روز رسانی در جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۰
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری