page contents
شنبه, ۰۷.۱۲.۱۳۹۵

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز1409
mod_vvisit_counterدیروز1094
mod_vvisit_counterاین هفته9875
mod_vvisit_counterهفته گذشته10192
mod_vvisit_counterاین ماه35498
mod_vvisit_counterماه گذشته40229
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4900119

در 20 دقیقه گذشته : 24
آی پی شما : 54.166.80.147
,
امروز : 07 اسفند 1395

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest بررسی دلایل تعطیلی یکی از دفاتر پیشخوان خدمات از زبان مدیرش
بررسی دلایل تعطیلی یکی از دفاتر پیشخوان خدمات از زبان مدیرش PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۴

 

 

مدیرسابق یکی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت تاکید کرد: آنقدر مشکلاتی که در دفاتر پیشخوان باید با آن دست به گریبان می شدیم  زیاد بود که عطای کار در این دفاتر را به لقایش بخشیدم.

 

 

 


دکتر فرزاد اسدی که تا حدود 5 ماه پیش، مدیریت یکی از دفاترپیشخوان خدمات دولت،عمومی وغیردولتی را برعهده داشت درباره کناره گیری اش از این مسئولیت به خبرنگار پایگاه تحلیلی_خبری  دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی وغیردولتی  گفت: من با انگیزه های تجاری و درآمدزایی وارد این فعالیت شدم اما رفته رفته به این نتیجه رسیدم که در مقایسه با مشکلات و هزینه ها و سنگ اندازی هایی که  برای انجام این مسئولیت وجود دارد، درآمدش  ناچیز است و به اصطلاح صرفه اقتصادی در آن نیست.

وی افزود: قطعا کسی که به دنبال راه اندازی پیشه ای است و وقت ، زندگی، ملک و آرامش روانی خود را  برای آن خرج می کند،  انتظار سود آوری متناسب با زحماتی که برای کارش متحمل می شود را دارد، اما متاسفانه در دفاتر پیشخوان امید چندانی به سودآوری وجود نداشت.


*اداره مالیات به دفاتر پیشخوان اعتماد ندارد

وی گفت: یکی از هزاران مشکل ما در دفاتر پیشخوان با اداره دارایی  بود، به این معنی که اسناد مالیاتی ما در بخش مالیات بر ارزش افزوده و درآمدزایی دفاتر را نمی پذیرفتند و مرتب این رفتار با ما می شد که در حال سند سازی و دور زدن اداره دارایی هستیم.

 

وی در این باره افزود: وقتی مدارک مالیاتی را ارائه می کردیم باور نمی کردند که واقعا درآمد ما از این دفتر با این حجم کار و پرسنل همین اندازه بودکه ما اعلام می کردیم و احتمالا آنها انتظار ارقام بسیار بالاتری را از چنین دفاتری داشتند و نمی توانستیم اثبات کنیم که واقعا دفاترآن میزان که آن ها تصور می کنند درآمد زایی ندارد.

*سازمانهای دولتی در برخورد با ما با تفکر دولتی رفتار می کردند

اسدی همچنین اظهار کرد: سازمانهایی که خودشان با تفکر دولتی اداره می شوند با ما نیز مانند زیر مجموعه خود در بخش دولتی رفتار می کردند و هنوز نپذیرفته بودند که باید با ما طبق اصول رقابتی بخش خصوصی رفتار شود.

 

وی در این باره توضیح داد: به عنوان مثال همراه اول که سالها مدیریت دولتی داشته است، مرتب به دنبال مچ گیری از ما بود، به مشتریان ما زنگ می زدند و سوال می کردند مبادا از آنها ریالی اضافه گرفته شده باشد ، در صورتی که در بخش خصوصی باید رقابت حاکم باشد و خود مشتری تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه است یعنی  اگر دفتری، خدماتی را گرانتر از سایر رقبا ارائه دهد به طبع مشتری خود را از دست خواهد داد و متضرر می شود.

 

اسدی ادامه داد: ضمن اینکه باید کسی به همراه اول می گفت که اگر این دفتر درآمدی نداشته باشد چگونه باید به حیات خود ادامه دهد، شاید یکی  از دلایل مهم کم شدن درآمد دفترما همین بود که من به هیچ عنوان تمایلی به مورد مواخذه قرارگرفتن از سوی چنین شرکتهایی را نداشتم و به دفتر ابلاغ کرده بودم که به هیچ عنوان هزینه اضافی از مشتری گرفته نشود، چون  همین موضوع هم درآمد ما را کاهش می داد.


*سازمانها به ما به چشم رقیب درآمدی نگاه می کنند

مدیرسابق دفاتر پیشخوان خدمات دولت در عین حال بیان کرد: همه سازمانها تلاش می کنند تا جایی که امکان دارد خودشان خدمات را به دست بگیرند و آن را به بخش خصوصی نسپارند، مثلا همراه اول، خدمات همراه را راه اندازی کرده بود و پست نیز به همین شکل به دنبال رقابت با ما بود.

 

اسدی با بیان اینکه ما توان رقابت با  دفاتر موازی که از سوی خود سازمانها مورد حمایت بود را نداشتیم تاکید کرد: همراه اول در ثبت سیم کارت برای ما انواع سختگیری ها را اعمال می کردو ما ناگزیر بودیم از مشتری مدارک شناسایی و هویتی سفت و سخت بگیریم و بسیاری از مواقع این اتفاق می افتاد که مشتری اعلام می کرد مدرک مورد نظر را به همراه ندارد و ما هم عذرش را می خواستیم ، بعد خبر می رسید که همان مشتری تنها با یک کپی ساده شناسنامه  توانسته از طریق خود خدمات همراه ثبت نام کند و در نهایت به اصطلاح تنها دماغ سوخته ماجرا برای ما باقی می ماند!

 

*پرسنل کار بلد در دفاتر پیشخوان نمی ماندند


وی افزود: ما حتی در اداره دفتر خود نیز با مشکل مواجه بودیم، وقتی نیرویی را استخدام می کردیم اگر با استعداد و توانمند بود، بعد از مدتی که راه و چاه و ریزه کاری های کار در دفاتر را یاد می گرفت با رزومه و سابقه کاری  که در پی فعالیت در دفاتر پیشخوان کسب کرده بود، جذب جاهای دیگری می شد که امکان پرداخت حقوق بهتری در مقایسه با دفاتر پیشخوان را داشتند و طبیعی است که تنها پرسنل ناکارآمد و غیر خلاق برای ما می ماند.


*برای ادامه کار با پست نیاز به رابطه های قوی با سازمانها داشتیم

اسدی گفت: از دیگر معضلات ما این بود تا زمانی که در سازمانی رابطه قوی نداشتیم که مرسولات پستی  آن سازمان را بگیریم، درآمد همکاری با پست نیز عایدی قابل اتکایی نبود، ضمن آنکه باید درباره کم بودن تعداد بسته ها به پست نیز پاسخگو می بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: طبیعی است کسی که به دنبال پارتی بازی نباشد تنها باید به مشتری گذری که بخواهد مرسوله اش را به جایی بفرستد بسنده کند و نمی تواند توقعات پست را برآورده نماید.

*هشدار نسبت به تعطیلی دفاتر

وی در پایان اظهار کرد:در مجموع شرایط و درآمدزا نبودن دفاتر پیشخوان باعث شد که توان ادامه کار در این حوزه از من سلب شود؛ ضمن آنکه معتقدم اگر در این زمینه چاره اندیشی نشود تمام دفاتری که به جایی وصل نیستند و به اصطلاح پارتی ندارند، یک به یک محکوم به تعطیل شدن خواهند بود.
انتهای پیام





آخرین به روز رسانی در چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری