page contents
يكشنبه, ۰۲.۰۷.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

1721امروزmod_vvisit_counter
2919دیروزmod_vvisit_counter
1721این هفتهmod_vvisit_counter
18899هفته گذشتهmod_vvisit_counter
64984این ماهmod_vvisit_counter
126617ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5613569کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 108 مهمان, 4 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.81.59.211
 , 
امروز : 02 مهر 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest گلایه های یکی از مدیران دفاتر پیشخوان از مشکلات تمام نشدنی دفاتر
گلایه های یکی از مدیران دفاتر پیشخوان از مشکلات تمام نشدنی دفاتر PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۲

 

یکی از مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی و غیردولتی از عدم ارائه خدامت یکپارچه از سوی دفاتر ابراز تاسف کرده و تاکید کرد:  متاسفانه در دفاتر پیشخوان، خدمات به صورت متوازن و یکدست ارائه نمی شود، به عنوان مثال یک دفتر توانسته با انواع لابی ها و وروابط برای خودش تصدی گری کرده خدمت موثر را بگیرد اما دفتر دیگری باید به ارائه چند خدمت مختصر بسنده کند.

 

 

هوشنگ نادری خاکریز، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی_خبری  دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی و غیردولتی ، یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در دفاتر پیشخوان وجود دارد را نبود خدمات یکپارچه و یکدست در این دفاتردانست.


وی ادامه داد: لازم است خدمات به دفاتر به صورت همگن و معتدل ارائه شود تا برخی دفاتر که از امکان لابی گری کمتری برخوردارند متضرر نشوند.


*ارائه بی ضابطه  مجوز برای دفاتر مشکل ساز شده است
نادری خاکریز گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که دفاتر با آن مواجه هستند ارائه بی ضابطه  مجوز بوده است، به این معنی که از همان ابتدا درسال 89 بدون ظرفیت سنجی و کار کارشناسی،  تعداد در خور تاملی مجوز به عده ای  داده شد اما افراد بسیار کمتری  در عمل دفتر پیشخوان راه اندازی کردند.

 

وی در توضیح این مطلب افزود: به عنوان مثال تا جایی که من اطلاع دارم در شهر تهران حدود 1200 مجوز داده شده است اما تعداد دفاتر پیشخوان فعال، رقمی حدود 400 دفتر است ، یعنی به طور تقریبی 800 نفر هستند که مجوز دفتر دارند اما اراده ای برای راه اندازی دفتر در آنها وجود نداشته است و این مجوزها هر از چند گاهی  به راه اندازی دفاتر خلق الساعه در هر گوشه شهر منجر شده است.

 

این مدیردفتر پیشخوان دولت همچنین تاکید کرد: باید یک آمایش سرزمینی و بررسی جغرافیایی صورت گیرد تا در ارائه خدمات دفاتر پیشخوان، بی ضابطه عمل نشود، به گونه ای که بدانیم ظرفیت هر منطقه و محدوده برای راه اندازی دفاتر پیشخوان چه میزان است و وقتی دفتری به سود آوری مورد نظر رسید و توانست از نظر اقتصادی خود را اداره کند، مجوز جدیدی برای یک دفتر دیگر صادر شود.

 

نادری خاکریز درعین حال بیان کرد:  متاسفانه اکنون شرایط به گونه ای است که هنوز یک دفتر در منطقه ای در وضعیت زیان ده قرار دارد و تعداد ارباب رجوع آن از نظر کمی و کیفی پاسخگوی هزینه هایش نیست  اما در عین حال مجوز جدیدی در همان محدوده برای دفتر دیگری صادر می شود.

 

 

*در ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان سابقه و تجربه مد نظر باشد

این مدیر دفتر پیشخوان دولت  گفت: یکی از انتظاراتی که وجود دارد این است که در ارائه خدمات به دفاتر موضوع سابقه و تجربه  مد نظر قرار گیرد و اینگونه نباشد مثلا دفتری با چند سال سابقه ناگهان با ورود یک فرد تازه وارد  شاهد راه اندازی دفتری در نزدیکی خود باشد که اتفاقا توانسته نمایندگی خدمات بیشتر و سود آور تری را بگیرد.

وی در ادامه افزود:  چنین تبعیض هایی این حس را در برخی از ما ایجاد کرده است که شش سال فقط برای دفاتر پیشخوان دولت بیگاری کرده ایم و سود و منافعش برای دیگران بوده است.

 

 

وی گفت: کسی که از همان ابتدا در این حوزه فعالیت کرده و آموزش دیده است، قطعا باید سهم بیشتری در ارائه خدمات داشته باشد چرا که اگر ملاک را ضابطه قرار دهیم توانمندی افراد با تجربه بیش از دیگران است.

 

*همراه اول به دنبال دادن ماژول به موبایل فروشهاست

نادری خاکریز در عین حال تاکید کرد: مشکلات ما به همین جا ختم نمی شود و به قول معروف هر دم از این باغ بری می رسد ، تا پیش از این یکی از سنگ اندازی های همراه اول در مقابل دفاتر پیشخوان این بود که اعلام می کرد اگر دفتری سیم کارتهای سایر اپراتورها را به فروش رساند با قطع همکاری مواجه می شود، حتی امضا و تعهد کتبی محضری از دفتر داران گرفته می شد که برای سایر اپراتورها کار نکنند، بعد از مدتها تلاش و پی گیری این مشکل مرتفع شد اما اکنون اخبار جدیدی در این حوزه به گوش می رسد.

 

وی ادامه داد: همراه اول به دنبال دادن ماژول به موبایل فروشهاست، یعنی فروشندگان گوشی هم حق ثبت سند سیم کارتهای همراه اول را خواهند داشت، طبیعی است وقتی کار ثبت سند از طریق دفاتر صورت گیرد، دفتر به دلیل تعهدی که داده است خود را موظف به اجرای قوانین در ثبت سند می داند ، حال آنکه یک فروشنده گوشی همراه ، خود را موظف به اجرای بند به بند این قوانین نمی بیند.

 

نادری خاکریز گفت: در چنین شرایطی مشتری ای که دنبال ثبت آسان و با تضمین قانونی کمتری است و احیانا علاقه چندانی به استعلام هویت و مدارک شناسایی اش ندارد، به جای اینکه به سراغ دفاتر پیشخوان برود  تا با سختگیری احتمالی آنها در ثبت سیم کارتش مواجه شود به یکی از فروشنده های گوشی همراه مراجعه می کند و  بدیهی است با چنین رویه ای همین در آمد مختصر از فروش سیم کارتهای همراه اول نیز از ما گرفته می شود و بازار جدیدی از خرید و فروش سیم کارت به وجود می آید.


*بیش از هر چیز به یک آیین نامه قوی و حمایتگر نیاز داریم

نادری خاکریز در ادامه گفت: علی رغم همه این مشکلات باید بگویم دفاتر پیشخوان خدمات دولت،عمومی و غیردولتی بیش از هر چیز به یک آیین نامه قوی و حمایتگر از سوی دولت نیاز دارد، آیین نامه ای که برای سازمانها و نهادها الزام آور باشد و آنها را موظف به واگذاری خدمات کند تا  هر از چند گاهی با این خبر مواجه نشویم که علی رغم تمام وعده های دولتی و قولهایی که برای حمایت از ما داده شده بود نهادها و ارگانها یک به یک برای خودشان دفتر خدمات الکترونیک راه اندازی کرده اند.
انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۴
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری