page contents
سه شنبه, ۲۸.۱۰.۱۳۹۵

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر:

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز1143
mod_vvisit_counterدیروز1327
mod_vvisit_counterاین هفته3848
mod_vvisit_counterهفته گذشته8592
mod_vvisit_counterاین ماه21966
mod_vvisit_counterماه گذشته44275
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4846358

در 20 دقیقه گذشته : 19
آی پی شما : 54.205.153.63
,
امروز : 28 دی 1395

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest وزارت ارتباطات به نقش سازنده دفاتر پیشخوان واقف است
وزارت ارتباطات به نقش سازنده دفاتر پیشخوان واقف است PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۵

معاون امور دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رویه نادرستی که همراه اول پیش از این در پرداخت حق السهم دفاتر پیشخوان درپیش گرفته بود، گفت: در گذشته گزارشهایی داشتیم که همراه اول به جای پول نقد، خدمات اجباری یا پول الکترونیک به دفاتر پرداخت می کرد و از طریق ارائه شارژ اعتباری، به جای پرداخت نقدی، بدهی محصول خود را به فروش می رساند، اما ما در وزارت ارتباطات جلوی این کار را گرفتیم.

دکترمرتضی براری در گفت و گو با خبرنگار پايگاه تحليلی خبری پيشخوان خدمات دولت، عمومی و غیردولتی با بیان این مطلب افزود: البته گزارشی از تخلف مجدد در این باره نداشته ایم اما چنانچه در این زمینه هم شکایتی وجود داشته باشد به راحتی قابل بررسی است.

وزارت ارتباطات به نقش سازنده دفاتر پیشخوان واقف است

معاون وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات به نقش سازنده دفاتر پیشخوان دولت واقف است و به همین دلیل اصرار جدی برای توسعه و رونق این دفاتر دارد، لذا از کلیه دستگاهها خواسته ایم با حفظ ضوابط، خدمات خود را به این دفاتر واگذار کنند.

 

 


وی همچنین درباره محاسن وجود دفاتر پیشخوان دولت توضیح داد: این دفاتر باعث به وجود آمدن شفافیت در دستگاهها می شود، رانت و رابطه بازی را کم می کنند و مفاسد اداری را در نهادهای مختلف و سازمانها به حداقل می رسانند؛ ضمن اینکه موجب اشتغالزایی در مناطق دور و نزدیک کشور می شوند.


معاون امور استانهای وزارت ارتباطات گفت: با توجه به مزایایی که عنوان شد در همه استانها وبه همه نهادها تاکید کر ده ایم  تا حجم دفاتر پیشخوان دولت را به طور تصاعدی گسترش دهند و از طرفی با توجه به اینکه دولت یازدهم برنامه ای جامع برای گسترش دولت الکترونیک دارد،در این راستا توسعه و تقویت دفاتر پیشخوان دولت،بخش عمومی وغیردولتی از اولویت های مهم و اصلی دولت خواهد بود.


وی با اشاره به نقش وزارت ارتباطات در توسعه دفاتر پیشخوان عنوان کرد: وزارت ارتباطات برای دفاتر پیشخوان پروانه صادر می کند، اما مراحل انتخاب و نظارت بر عملکرد این دفاتر برعهده وزارت کشور و استانداری ها  است.


دکتر براری در عین حال بیان کرد:  به تمام دفاتر در استانداری ها ابلاغ کرده ایم که خدمات خارج از اداره خود را به پنجره واحد ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند وبه ویژه خدمات ماژول پرداخت را به این دفاتر واگذار کنند.


همراه اول در واگذاری خدمات محدودیتهای مخصوص به خود را دارد

معاون پارلمانی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات همچنین درباره همکاری اپراتورهای تلفن همراه  با دفاتر پیشخوان و با بیان اینکه اپراتورهای مختلف به ویژه  همراه اول بسیاری از خدمات خود را به این دفاتر واگذار کرده اند اظهار کرد: اپراتور همراه اول برای واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت، محدودیتها و استانداردهای مختص به خود را دارد، به عنوان مثال اعلام می کند که تنها به تعداد مشخصی از دفاتر پیشخوان سرویس می دهد، یا اینکه قانون وضع می کند که در هر منطقه و استان تا چه تعداد دفتر قابلیت سرویس دهی خدمات همراه اول را دارند.



وی در ادامه افزود:  حتی فواصل مکانی  این دفاتر نیز باید مورد تایید همراه اول باشد، به این معنی که به عنوان نمونه اگر در منطقه ای در فاصله کمتر از 500 متر دو دفتر پیشخوان دولت وجود داشته باشد تنها به یکی از آنها خدمات واگذار می شود و همچنین ظرفیت بازار در منطقه واگذاری خدمات نیز مورد توجه قرار می گیرد.


براری  درباره سخت گیری برای واگذاری خدمات از سوی همراه اول به دفاتر پیشخوان توضیح داد: این سختگیری ها در  نقطه یابی دفاتر و همچنین دریافت ضمانت نامه هایی که به زعم برخی برای دفاتر پیشخوان سنگین هستند، از استانداردهای وضع شده در مجموعه همراه اول است و ما نمی توانیم دخالت چندانی در آن داشته باشیم.

پی گیر شکایت احتمالی دفاتر پیشخوان از همراه اول خواهیم بود

معاون پارلمانی وزیر ارتباطات همچنین در واکنش به برخی اخبار  از وجود رانت در واگذاری خدمات همراه اول به دفاتر خبر داده و اظهار کرد:  در این زمینه گزارش خاصی نداشته ایم اما چنانچه شکایتی  با این موضوع تنظیم شود، حتما با ارائه مستندات پی گیر آن خواهیم بود و هرجا احساس کنیم که مطابق ضابطه عمل نشده است برخورد می کنیم.


دفاتر پیشخوان دولت توزیع همگنی در کشور ندارند

براری با بیان اینکه تا کنون عملکرد دفاتر پیشخوان دولت مورد رضایت بوده و آنها خوب جلو آمده اند ادامه داد: البته در این مسیر با چالشهای مختلفی رو به رو بوده اند اما علی رغم همه مشکلات، تلاش سازنده ای داشته اند که این موضوع جای تقدیر دارد.


معاون  استانی وزیر ارتباطات با بیان اینکه یکی از مشکلات دفاتر پیشخوان دولت  این است که آنها در استانهای مختلف کشور، از نظر مکانی و نیروی انسانی توزیع همگنی ندارند،توضیح داد: علت این بی توازنی، تفاوت در تعداد خدمات واگذار شده از سوی دستگاههای مختلف در استانها به دفاتر پیشخوان است؛ به عنوان مثال در استان فارس، حدود 700 خدمت نهادها به دفاتر پیشخوان واگذار شده است، به همین دلیل حجم کاری این دفاتر بالاتر رفته و شاهد این هستیم که هم تعداد دفاتر در این استان زیاد است و هم به عنوان مثال در هر دفتر چیزی حدود 15 تا 18 نفر مشغول فعالیت هستند، اما در مقابل استانهایی داریم که در آن دستگاهها  کمتر از 150 خدمت را به دفاتر واگذار کرده اند و به تبع آن، هم تعداد دفاتر کمتر است و هم هر دفتر به نیروی انسانی کمتری نیاز دارد و گاه این دفاتر با تنها یک نفر پرسنل اداره می شوند.

 

در یک سال آینده خبرهای خیلی خوبی درباره دفاتر پیشخوان خواهیم داشت


معاون پارلمانی وزیرارتباطات همچنین از طرحی با همکاری مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات و وزارت کشور خبر داد که در حال نهایی شدن است و در عین حال بیان کرد: باید منتظر خبرهای خیلی خوبی درباره دفاتر پیشخوان باشیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه به زودی در این باره اطلاع رسانی جامعی خواهد شد، گفت: تنها در این حد می توانم اشاره کنم که به دنبال سامان دهی مصوبه ای هستیم که طی آن مدیریت دفاتر پیشخوان متمرکز خواهد شد.


دفاتر پیشخوان دولت در برنامه ششم توسعه جایگاه ویژه ای دارند

براری گفت: افزایش کمی و کیفی دفاتر پیشخوان را در شورای اجرایی فن آوری اطلاعات پی گیری می کنیم و دفاتر پیشخوان دولت در برنامه ششم توسعه کشور نیز جایگاه ویژه ای دارند، چرا که در برنامه ششم، به خدمات الکترونیک نگاه ویژه ای وجود داشته است.
انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۳
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری