page contents
دوشنبه, ۰۱.۰۸.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

1087امروزmod_vvisit_counter
2605دیروزmod_vvisit_counter
3692این هفتهmod_vvisit_counter
18754هفته گذشتهmod_vvisit_counter
58661این ماهmod_vvisit_counter
80212ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5687458کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 54 مهمان, 2 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.81.178.153
 , 
امروز : 01 آبان 1396
صفحه اصلي Section Blog Latest تشریح علت امتناع دولتی ها از واگذاری خدماتشان به دفاتر پیشخوان دولت
تشریح علت امتناع دولتی ها از واگذاری خدماتشان به دفاتر پیشخوان دولت PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط شریف زاده   
يكشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۳

عضو هیئت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به امتناع دولتی ها در  واگذاری برخی خدماتشان به دفاتر پیشخوان دولت تاکید کرد: به دلیل ناکارآمدی و فساد، دولتی ها همیشه نوعی ترس از واگذاری خدماتشان به بخش خصوصی داشته اند، به نظر من عدم شفافیت نهادینه شده در ادارات ما باعث این امرست.

ناهید تاج الدین، در گفت و گو با خبرنگار پايگاه تحليلی خبری پيشخوان خدمات دولت، عمومی و غیردولتی گفت:اساسا در کشور ما  از بدو پیدایش دولت مدرن، دولتها آنقدر بزرگ بوده اند که هم درگیر ناکارآمدی شده اند و هم به تدریج درگیر فساد و ضد و بندهای پشت پرده شده اند و  اگر دفاتر پیشخوان مشوقهایی را برای همپوشانی با نیازهای دولتی ها به آنها ارائه دهند، با موانع کمتری برای توسعه روبه رو خواهند شد.

وی تاکید کرد: من همواره موافق کوچک شدن دولت بوده ام اما درباره واگذاری خدمات دولتی ها به بخش خصوصی  لازم است بررسی شود تا به صورت آماری مشخص کنیم  کیفیت خدمات دفاتر پیشخوان دولت، چطور بوده و تا چه حد توانسته فساد و عدم شفافیت را در بخشهایی که با آن همکاری داشته کم کند .

دفاتر پیشخوان دولت را چابک و کارآمد می کنند

تاج الدین با بیان اینکه  دولت های کوچک کارآمدتر و چابک ترند اظهار کرد: یکی از عمده ترین کارهای ویژه دولت، بوروکراسی است و اگر حجم این بوروکراسی به حد قابل توجهی کم شود دولت می تواند خدمات اساسی تری انجام دهد بنابراین دفاتر پیشخوان دولت می توانند و باید بار بوروکراسی را از روی دوش دولت و زیر مجموعه های آن بردارند ؛ به همین دلیل موجودیت و گسترش آنها مفید و ضروری است.

دفاتر پیشخوان برای توسعه و نهادینه کردن فرهنگشان  نیاز به بازاریابی دولتی دارند

عضو هیئت رییسه کمیسون اجتماعی مجلس درباره راههای نهادینه شدن استفاده از دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد: همیشه فرهنگ را نیازهای آدمی مشخص می کند، به نظر من دفاتر پیشخوان باید این نیاز و  الگوی مصرف را برای دولت و نهادهای دولتی و همچنین مردم جا بیندازند و برای این کار هم نیاز به بازاریابی دولتی دارند.

وی در توضیح گفته هایش افزود: بازاریابی دولتی یعنی با نهادهای دولتی وارد مذاکره شوند و مشوق های انتفاعی هم برای ادارات در نظر بگیرند، مثلا خیلی از ادارات ترجیح میدهند سرویس های اداری شان را به بازنشستگان خودشان بپردازند  و اگر دفاتر پیشخوان دولت بتوانند این تمایل ادارات را به نوعی برآورده سازند طبیعی است که این مقاومت برای واگذاری خدمات تا حدی مرتفع می شود  .

تاج الدین در ادامه افزود:مردم نیز نیازشان را به دفاتر پیشخوان دولت سوق می دهند  و البته کیفیت خدمات این دفاتر هم در رونق  آنها موثر است.

باید به دفاتر پیشخوان برای ادامه کار انگیزه کافی داد

وی  با بیان اینکه ادامه کار و رونق دفاتر پیشخوان دولت  منوط به رعایت نکاتی است که عنوان کردم، اضافه کرد: انصافا صاحبان این دفاتر خدمات خوبی را ارائه می دهند و باید برای ارتقای این خدمات انگیزه کافی داشته باشند؛ برای این مقصود قطعا باید حمایت های دولتی قابل قبولی ازاین بخش صورت گیرد

خدمات دفاتر پیشخوان رانت نیست

وی در ادامه هشدار داد: در عین حال نباید از این نکته غافل شد که دفاتر پیشخوان برای شفافیت بیشتر در عملکرد نهادهای دولتی و انقلابی به بوجود آمده اند اما اگر قرار باشد امتداد فساد اداری را در دفاتر پیشخوان دولت ببینیم قابل قبول نیست.

تاج الدین با بیان اینکه خدمات دفاتر پیشخوان، رانت نیستد، گفت: اینکه صاحبان این دفاتر به این خدمات به چشم یک رانت یا امتیاز نگاه کنند و سودای خرید و فروش و معامله  این دفاتر را داشته باشند،  خود باعث فساد است و یک نقطه ضعف محسوب می شود .

تعدد انجمن صنفی برای دفاتر پیشخوان نقطه ضعف به حساب می آید

وی با اشاره به تعدد انجمن های صنفی برای دفاتر پیشخوان دولت گفت: تشکیل دو انجمن صنفی  موازی و رقیب برای دفاتر پیشخوان در یک مقطع ، نقطه ضعف بحساب می آید و کارآمدی آنها را به چالش می کشد.
تاج الدین افزود: دفاتر پیشخوان باید اعتماد نهاد های دولتی را جلب کنند و دولت نیز باید اعتماد آنها را جلب کند ، این تصور دو گانه از دو سو که هریک ميخواهد از دیگری بدوشد ، خسارت بارست .

کمیسیون اجتماعی پیگیر رونق دفاتر پیشخوان خواهد بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام حمایت کمیسیون متبوعش از دفاتر پیشخوان، تاکید کرد:در میان اعضای کمیسیون این اراده را می
بینم که مسئله عدم همکاری برخی سازمانها و نهادها برای واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت را پی گیری کنند و راههای رونق این دفاتر را بررسی و ابلاغ کنند.

وی در عین حال بیان کرد: نباید فراموش کرد همانگونه که تاکید کردم باید همه اقدامات برای توسعه دفاتر پیشخوان  به موازات بازاریابی دولتی این دفاتر  پیش برود  و امیدوارم دفاتر پیشخوان بتوانند  الگوهای مصرف خود را در میان مردم و نهادهای دولتی و حتی شبه دولتی ایجاد کنند .


انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در يكشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۷
 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری