page contents
پنجشنبه, ۳۰.۱۰.۱۳۹۵

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر:

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز184
mod_vvisit_counterدیروز1380
mod_vvisit_counterاین هفته5651
mod_vvisit_counterهفته گذشته8592
mod_vvisit_counterاین ماه23769
mod_vvisit_counterماه گذشته44275
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4848161

در 20 دقیقه گذشته : 5
آی پی شما : 54.147.244.185
,
امروز : 30 دی 1395

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest مجلس برای تقویت دفاتر پیشخوان، آماده است
مجلس برای تقویت دفاتر پیشخوان، آماده است PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط مدير   
سه شنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰

کمیسیون اجتماعی آمادۀ هر مساعدتی برای تقویت بنیۀ دفاتر پیشخوان دولت را دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اذعان بهارستانی ها به ضرورت تقویت بخش خصوصی و در ذیل آن دفاتر پیشخوان دولت، تاکید کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس آمادگی  هر گونه مساعدت برای تقویت بنیه دفاتر پیشخوان دولت را دارد

 

عبدالرضا عزیزی، رییس پیشین کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه تحليلی خبری پيشخوان خدمات دولت، عمومی و غیردولتی ضمن ضروری دانستن واگذاری بخشی از خدمات سازمانها و ارگانها  به دفاتر پیشخوان دولت تاکید کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی باید کوچک شدن دولت و واگذاری بخشی از مسوولیتهای آن به بخش خصوصی در دستور کار دولت باشد که  در این زمینه  کارهایی شده است اما فاصله ما تا نقطه مطلوب بسیار زیاد است.

 

وی افزود: ذهنیت چندین هزار ساله دولتی بودن امور در ایران باعث شده که دل کندن از این رویه برای سازمانها بسیار مشکل اس

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیمار خواندن سیستم اداری ما گفت: متاسفانه ذهنیتی به قدمت چندین هزار سال در پس ذهن اغلب مردم و دولتمردان ما وجود دارد که باعث شده آنها از واگذاری امور به بخش خصوصی بیم داشته باشند و به دلایل متعدد نخواهند که به حوزه اعتماد کنند.

*شاید ایران دولتی ترین سیستم دنیا را داشته باشد

وی با بیان اینکه جایی در دنیا به دولتی بودن ایران سراغ ندارد، گفت: میانگین کارمندان دولت در جهان به ازای هر 600 تا 700 نفر یک کارمند است، اما در کشورما با تفاوتی آشکار از معدل جهانی، به ازای هر 26 ایرانی یک کارمند دولت وجود دارد.

رییس کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم تاکید کرد:  به دلیل این حجم سرسام آورِ سازمانها و کارمندان دولتی  می بینیم که بخش عظیمی از اعتبارات دولت صرف بازپرداخت حقوق کارمندان و هزینه گردش کار سازمانها می شود و مجال کمی برای سرمایه گذاری در بخشهای دیگر کشور باقی می ماند.

وی پروژه های معطل مانده را میراث بزرگی دولت دانست و گفت: وقتی در هرگوشه ای تعداد قابل توجهی پروژه بی سامان وجود دارد باید به بسته بودن دست دولت در پرداخت اعتبار مربوط به آن پی برد.

عزیزی در ادامه گفت: همین بدنه عریض و طویل دولت باعث شده که کارها به سنگینی و سختی پیش بروند و هر گونه تغییر و نوآوری با انواع و اقسام موانع مواجه شود، در باره خدمات پیشخوان دولت هم بخش عمده ای از مشکلات  به همین عافیت طلبی و عادت طولانی مدت به دولتی بودن باز می گردد.

 

*دفاتر پیشخوان دولت یک کاتالیزور در انجام کارهای اداری است

وی با ضروری دانستن فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت،بخش عمومی وغیردولتی گفت: این دفاتر به عنوان یک کاتالیزور، کمک می کنند تا دولت در ارائه خدمات به ارباب رجوع به جای اینکه خود عهده دار باشد آن را به یک پیمانکار با انگیزه و پاکدست واگذار کند تا این  خدمات به شکل شایسته تری به شهروندان ارائه شود  و  به طبع موجبات رضایت عمومی فراهم آید.

 

نماینده مردم شیروان گفت: مردم به جای صرف وقت و هزینه در راهروهای ادارات با دخالت دفاتر پیشخوان دولت با خیال آسوده تری انجام کارهای روزمره خود را پی گیری می کنند.

وی در این باره افزود : طبیعتا مجلس نیز به عنوان نماینده ملت، به دنبال بالارفتن درصد رضایتمندی و سهولت دسترسی به خدمات مختلف برای مردم است و به همین دلیل از تقویت دفاتر پیشخوان دولت حمایت خواهد کرد.

 

*لازم است انواع دفاتر پیشخوان تجمیع شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پراکندگی انواع دفاتر پیشخوان ممکن است موجب سردگمی مردم شود اظهار کرد: لازم است انواع دفاتر پیشخوان تجمیع شوند تا مردم بدانند برای دریافت همه خدمات بیرون از اداره سازمانها به یک نوع دفتر مشخص مراجعه کنند نه اینکه برای هر کدام از امور با طبقه بندی دفتر پیشخوان مربوط به آن را بیابند.

وی درباره فواید تجمیع دفاتر پیشخوان افزود: با این کار علاوه بر کاهش سردرگمی مردم در مراجعه به دفاتر پیشخوان نهادهای مختلف ، می توان با هزینه  کمتر خدمات سریعتری را به مردم ارائه داد.

عزیزی درباره فرهنگ استفاده از دفاتر پیشخوان دولت نیز توضیح داد :به شخصه شناخت و برخورد چندانی با این دفاتر نداشته ام اما نمی توانم کارشناسانه بگویم که فرهنگ  استفاده از این دفاتر نهادینه نشده است.

*مجلس به موضوع دفاتر پیشخوان ورود خواهد کرد

وی همچنین با اشاره به اراده  کمیسیون اجتماعی مجلس برای پی گیری مصوباتش گفت: چنانچه دفاتر پیشخوان دولت از همکاری نکردن سازمانهایی  در واگذاری خدمات شکایت دارند  می توانند گزارش آن را به صورت مبسوط در اختیار مجلس قرار دهند تا کمیسیون اجتماعی  به آن رسیدگی کند

انتهای پیام

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری