page contents
پنجشنبه, ۰۳.۰۱.۱۳۹۶

تسهیلات و خدمات

http://bimegar.ir/images/bimeh_sarmad.png

بیمه تضامین 1395

پیشخوان خدمات بانکی

وام قرض الحسنه

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاسیس: 1383/7/7

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

اوقات شرعی



آمار

mod_vvisit_counterامروز392
mod_vvisit_counterدیروز786
mod_vvisit_counterاین هفته3801
mod_vvisit_counterهفته گذشته9257
mod_vvisit_counterاین ماه26679
mod_vvisit_counterماه گذشته40301
mod_vvisit_counterکل بازدیدها4931601

در 20 دقیقه گذشته : 11
آی پی شما : 54.197.159.173
,
امروز : 03 فروردين 1396

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

صفحه اصلي Section Blog Latest معاون سازمان تنظیم مقررات ابهام طرح مکالمات نامحدود را تشریح کرد
معاون سازمان تنظیم مقررات ابهام طرح مکالمات نامحدود را تشریح کرد PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط dinparast   
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، ابهامات موجود در توقف طرح تشویقی مکالمات نامحدود را که از سوی اپراتورهای موبایل ارائه شده بود، تشریح کرد و از دستورالعمل جدید در این زمینه خبر داد.

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد ایراداتی که مرکز پژوهش های مجلس به دستور توقف طرح مکالمات نامحدود موبایل وارد آورده و اقدام رگولاتوری را غیرقانونی ارزیابی کرده است، اظهار داشت: طرح های تشویقی به صورت کلی، با محدودیت زمانی همراه است و برای طرح مکالمات نامحدود که از سوی ۳ اپراتور موبایل عرضه شد نیز این محدودیت زمانی وجود داشت و در آن زمان ما طرح را متوقف نکردیم، بلکه از اپراتورها خواستیم که وقتی مدت این طرح به اتمام رسید آن را ادامه ندهند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حین ارائه این طرح برای کاربران و شبکه ارتباطی پیش آمده بود و براساس گزارشاتی به رگولاتوری منعکس شد، افزود: از اپراتورها خواستیم برای ادامه مجدد این طرحها به دو موضوع توجه کنند. اول اینکه در برخی جاها، شبکه دچار اختلال شده بود و در صورتیکه این طرح گسترش می یافت این اختلالات جدی تر می شد. نکته دوم نیز این بود که شکایتهایی مبنی بر عدم شفافیت این طرح برای کاربران، به دست ما رسید. چرا که برخی کاربران با ابهاماتی در صورتحساب های خود مواجه شده بودند.

عباسی شاهکوه با تاکید براینکه دلیل اصلی ما برای اعلام توقف طرح مکالمات نامحدود به اپراتورهای موبایل این دو علت بود، گفت: آنچه که ما از اپراتورهای موبایل خواستیم این بود که در طرح های آینده تشویقی خود، که باید به اطلاع و تایید ما برسد، این دو موضوع را مدنظر قرار دهند. به این نحو که اپراتور آمار و اطلاعاتی به رگولاتوری بدهد تا رگولاتور به این اطمینان برسد که این طرح، شبکه را دچار اختلال نمی کند و نیز باید نحوه اطلاع رسانی را کاملا روشن کند که رگولاتوری مطمئن شود این خدمات برای مردم شفاف است.

هر طرح تشویقی بیش از ۳ ماه نمی تواند تداوم یابد

معاون رگولاتوری با بیان اینکه اپراتورها با رعایت این دو مورد می توانند طرح های جدید تشویقی خود را ارائه کنند خاطرنشان کرد: اصولا در پروانه های موبایل، تعداد طرح های تشویقی در طول سال با توجه به نوع پروانه صادر شده، حداقل ۴ و حداکثر ۸ بار و به صورت محدود است. همچنین هر طرح تشویقی نیز بیش از ۳ ماه نمی تواند تداوم یابد.

وی با تاکید براینکه طرح تشویقی همانطور که از اسمش پیداست باید به صورت تشویقی و در یک زمان محدود ارائه شود اضافه کرد: اما در حال حاضر این طرح ها از سوی اپراتورهای موبایل با زمانهای طولانی انجام می شود. البته رگولاتوری از طرحهایی که در آن منافع مشترکان دیده شود حمایت می کند اما نباید طرح به نحوی باشد که کیفیت شبکه دچار مشکل شود.

عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه در ارائه سرویس مکالمات نامحدود، شبکه اپراتورهای موبایل در نقاطی دچار اختلال شد ادامه داد: اگر اجازه می دادیم این طرح ادامه پیدا کند شبکه با اختلالات بزرگی روبه رو می شد. ما نباید صبر کنیم که اختلالات فراگیر شود و پس از آن اقدام کنیم که این به ضرر شبکه و کاربران خواهد بود. از سوی دیگر در این قبیل طرح ها، به دلیل نامحدود بودن، به محض آنکه تعداد استفاده کنندگان افزایش می یاید، ترافیک شبکه به طور تصاعدی افزوده می شود. به همین دلیل در صورتی که جلوی آن گرفته نشود منجر به بروز اختلالات گسترده خواهد شد.

اطمینان یافتن از رقابت سالم حق رگولاتوری است

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد مباحث ضدرقابتی که در گزارش مرکز پژوهش های مجلس به آن اشاره شده است گفت: ما خیلی وارد جزئیات این موضوع نشدیم، چرا که این موضوع از نظر قانونی باید دارای چارچوبهای مشخصی باشد تا بتوان اقدام کرد و به همین دلیل ما روی این موضوع تاکید نکردیم.

وی گفت: البته در اساسنامه رگولاتوری، موضوع «اطمینان از رقابت سالم» دیده شده است اما مصادیق امور ضدرقابتی که باید از سوی شورای رقابت تدوین شود هنوز دارای چارچوب نیست. به همین دلیل، تعریف ما در طرح مکالمات نامحدود، تنها اطمینان یافتن از رقابت سالم بین اپراتورها بود. رگولاتوری نمی تواند نسبت به رقابت ناسالم بی تفاوت باشد اما در موضوع توقف مکالمات نامحدود، این مساله در اولویت قرار نداشت. حتی در مکاتباتمان با اپراتورها نیز تاکیدی بر ایجاد مسائل ضدرقابتی نداشتیم.

عباسی شاهکوه در مورد اجرای مجدد طرح های تشویقی مکالمات نامحدود از سوی اپراتورها اظهار داشت: هم اکنون نیز اپراتورها به اسامی مختلف در حال اجرای این طرح هستند. ما با کلمه نامحدود مشکل نداریم اما نامحدود بودن، باعث اختلال در محاسبات می شود. برای رگولاتوری بهتر آن است که به جای کلمه نامحدود، اپراتورها برای مثال از ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه استفاده کنند. این برای کاربر تفاوتی نخواهد داشت اما برای رگولاتوری کلمه نامحدود، محاسبات را به هم می ریزد و نمی توان وضعیت شبکه را ارزیابی و سنجید. به همین دلیل تا زمانی که آثار شبکه در اجرای طرح تشویقی از سوی اپراتورها، مشخص نباشد نمی توان طرح را تایید کرد.

چارچوب جدید برای طرح های تشویقی وضع می شود

عباسی شاهکوه ادامه داد: به زودی چارچوبی در مورد نحوه ارائه طرح های تشویقی اپراتورهای موبایل تدوین می شود تا اپراتورها، طبق دستورالعمل مشخص و در یک چارچوب معین، نسبت به ارائه طرح های تشویقی به مشترکانشان اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه در طرح تشویقی اپراتورها باید دنبال نوآوری در ارائه سرویس باشند افزود: به این معنی که برای مثال اگر اپراتور در طول یک سرویس، ۸ بار بتواند طرح تشویقی بدهد، در این ۸ مرتبه، یک مدل طرح را ارائه نداده و خلاقیت داشته باشد تا مشترکان نیز در استفاده از طرح های تشویقی آزادی عمل داشته باشند. اما در اپراتورهای ما این خلاقیت کمتر دیده می شود و این طرح های تشویقی مرتب در حال تکرار است و این اصلا منطقی نیست.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به مقرراتی که از گذشته برای طرح های تشویقی اپراتورهای موبایل دنبال می شد، به مهر گفت: تا زمانی که دستورالعمل جدید تدوین نشده است باید مقررات فعلی رعایت شود که این مقررات شامل ارائه طرح های تشویقی حداکثر ۸ مرتبه در سال است و یک طرح نمی تواند بیش از ۳ ماه باشد. اما در مقررات گذاری جدید، به طور قطع این پارامترها را تغییر خواهیم داد و ممکن است علاوه بر این، چیزهای دیگر هم به این مقررات اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه طرح های تشویقی با هدف ارزیابی یک روش تعرفه و نحوه استقبال مشترک از آن تعریف می شود تا رفتار مشترک را براساس سرویس های جدید بسنجند خاطرنشان کرد: اما اپراتورهای ما خیلی به این نکات توجه نمی کنند. بنابراین در چارچوب جدیدی که برای اپراتورهای موبایل می گذاریم به این موضوعات نیز می پردازیم.

عباسی شاهکوه پیش بینی کرد که این دستورالعمل و مقررات گذاری ظرف ۳ ماه آینده برای تصویب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، آماده شود.

به گزارش مهر، طرح های تشویقی ۳ اپراتور موبایل در مکالمات نامحدود دی ماه امسال با دستور رگولاتوری متوقف شد. اواخر هفته گذشته مرکز پژوهش های مجلس این اقدام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را در لغو طرح مکالمات نامحدود اپراتورهای موبایل، غیرقانونی و ضدرقابتی اعلام کرد.

 

تبلیغات

تلفن: 88172099-021

تبلیغات تجاری، تبریک و تسلیت

خدمات الکترونیک

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست
پرداخت اینترنتی قبوض

پرداخت اینترنتی قبوض


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری