page contents
يكشنبه, ۰۲.۰۷.۱۳۹۶

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

1677امروزmod_vvisit_counter
2919دیروزmod_vvisit_counter
1677این هفتهmod_vvisit_counter
18899هفته گذشتهmod_vvisit_counter
64940این ماهmod_vvisit_counter
126617ماه گذشتهmod_vvisit_counter
5613525کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 68 مهمان, 5 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.81.59.211
 , 
امروز : 02 مهر 1396
صفحه اصلي
ضرورت بازنگری در نحوه ارائه خدمات از سوی دفاتر PDF چاپ نامه الکترونیک
پنجشنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۸

 

سرپرست اسبق معاونت آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ICT گفت:  همانطور که از نام دفاتر پیشخوان خدمات دولت پیداست آن ها خدمات دولت را به مردم ارائه می کنند و این در حالی است که دفاتر در این مسیر کار الکترونیکی انجام نمی دهند و فقط مدارک را به سازمان ها  ایمیل می کنند و اینها به اعتقاد من کارهای خدماتی است نه الکترونیکی.

 

 

به گزارش پایگاه خبری پیشخوان دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات(www.ictb.ir )  دکتر غلامعلی حسنی صدر در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: مردم مجبور هستند برای دریافت بعضی خدمات هم به دفاتر و هم به سازمان ها مراجعه کنند واین در حالی است که اگر همه پروسه دریافت خدمات را به دفاتر واگذار کنند شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود و مردم فقط می توانند یکبار برای تحویل مدارک و انجام یکسری موارد  به دفاتر مراجعه کرده و  آن خدمت را دریافت کنند.

وی افزود: چندماه پیش برای گرفتن مفاصا حساب به دفاتر الکترونیک  شهرداری  مراجعه کردم و مجبور به مراجعه چندین باره به آن دفتر شدم؛ حال سوال من این است که این  چطور الکترونیکی شدن خدمات است که باید چند بار به دفتر الکترونیکی شهرداری بروم  و  تازه زمانی که به آن دفاتر مراجعه  می کنیم  باید در صف های طولانی به انتظار بنشینیم.


حسنی صدر تاکید کرد: بسیاری از کارها و امور را می توانند دفاتر پیشخوان خدمات دولت  از طریق ایمیل انجام دهند و نیاز به مراجعه حضوری چندین باره مردم به دفاتر نیست.


*انتقاد از وجود دفاتر موازی


سرپرست اسبق معاونت آموزش، پژوهش و امور بین الملل وزارت ICT  در بخشی از سخنان خود از وجود دفاتر خدماتی موازی انتقاد کرده و گفت: هر سازمان و مجموعه ای اگر بخواهد برای ارائه خدماتش یک دفتر الکترونیکی ویژه خود راه اندازی کند که منجر به سردرگمی بیشتر مردم شده و از طرفی فلسفه ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات دولت که همان بحث ارائه خدمات سازمان ها به مردم است ، با این وجود بی معنی خواهد شد!



وی ادامه داد:  با ایجاد دفاتر پلیس +10 و یا دفاتر الکترونیک  شهرداری مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند چون اولا نمی دانند برای هر خدمتی باید  به کدامیک از این دفاتر  مراجعه کنند  و از طرف دیگر تعداد آن ها به میزان دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیست که در همه  جا پراکنده باشد و از سوی دیگر  بهتر بود همه سازمان ها خدماتشان را فقط به دفاتر پیشخوان خدمات دولت می دادند که این یکپارچگی برای مردم بهتر است .


*ضرورت نظارت بیش از پیش بر روند صدور مجوز برای  دفاتر

رییس سابق دانشکده علمی_ کاربردی پست و مخابرات همچنین بر ضرورت نظارت بیش از پیش بر روند صدور مجوز برای این دفاتر تاکید کرد.


وی گفت: زمانی که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بودم بارها به این موضوع تاکید داشتیم که هزینه و درآمد دفاتر پیشخوان خدمات دولت با هم مطابقت ندارد و همین موضوع منجر به ورشکستگی دفاتر می شود و هزینه بالای اجاره دفاتر از مهم ترین مشکلات آنهاست.

وی در عین حال بیان کرد: متاسفانه بحث عدم تطابق هزینه با درآمد دفاتر پیشخوان یکی از مواردی است که آن ها را با چالش مواجه کرده است، زمانی که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بودم شاهد مشکلات دفاتر  بودیم چون از مهم ترین مشکلات دفاتر بحث  اجاره ای بودن ملک شان است که همین موضوع هزینه های زیادی را به آن ها تحمیل می کند.

وی افزود: باید از این دفاتر حمایت شود و موضوع واگذاری خدمات سازمان ها به این دفاتر بحثی است که اگر به طور کامل انجام شود منجر به بالا رفتن درآمدزایی دفاتر می شود.

 

*ضرورت افزایش تعرفه ارائه خدمات  دفاترپیشخوان

حسنی صدر در عین حال ضرورت افزایش تعرفه ارائه خدمات دفاتر را موضوع مهم دیگر عنوان کرد و ادامه داد: تعرفه خدمات دفاتر سالهاست که ثابت مانده و این در حالی است که هزینه های جاری از جمله اجاره  ملک، دستمزد پرسنل و خدمه و هزینه حامل های انرژی افزایش یافته است .

 

انتهای پیام

 

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری