page contents
دوشنبه, ۳۱.۰۴.۱۳۹۸

شناسنامه پایگاه

پایگاه خبری

پیشخوان دفاتر

ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر مسؤول: دکتر زهیر طیب

تاسیس: 1383/07/07

پست الکترونیکی:

sazeman at yahoo.com

نمابر: 89786965-021

با مجوز رسمی از
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مشاهده ی مجوز
روی تصویر زیر کلیک کنید

 

 

logo-samandehi

پایگاههای رسمی کشور

رییس جمهور

3

4

آمار

795امروزmod_vvisit_counter
1285دیروزmod_vvisit_counter
2080این هفتهmod_vvisit_counter
11775هفته گذشتهmod_vvisit_counter
32922این ماهmod_vvisit_counter
38188ماه گذشتهmod_vvisit_counter
6827117کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 51 مهمان, 2 ربوت حاضر
آی پی شما :: 54.198.246.164
 , 
امروز : 31 تیر 1398
صفحه اصلي قوانین و مقررات قوانین و مقررات آيين‌نامه ارائه خدمات پيام چندرسانه‌اي MMS
آيين‌نامه ارائه خدمات پيام چندرسانه‌اي MMS PDF چاپ نامه الکترونیک
مقررات
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۷ ساعت ۱۹:۵۷

مقدمه
اين آيين نامه در اجراي بند "د" ماده 5 قانون وظايف و اختيارات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، بمنظور ضابطه‌مند کردن ارائه خدمات پيام چندرسانه‌اي Multi Media Services (MMS) به شرح زير در جلسه شماره 48 مورخ 25/6/87 کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مطرح* و تصويب گرديده است:

تعاريف:
خدمات چندرسانه‌اي (MMS): ارسال و دريافت پيامي است که مي تواند صدا، تصوير، متن و داده و يا ترکيبي از آنها باشد.
سازمان: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي.
مشترک: هر شخص که طبق ضوابط و مقررات حق استفاده از خدمات چندرســـانه‌اي را دارد.
فراهم کننده شبکه: اپراتور شبکه که براساس پروانه‌هاي صادره مجاز به ارائه خدمات چندرسانه‌اي(MMS) به مشترکين مي باشد.
فراهم کننده پيام: اشخاص حقوقي که برابر مجوز‌هاي صادره، مي توانند پيام‌هاي چندرسانه‌اي را به صورت انبوه فراهم و ارسال نمايند.
واسط شبکه: هر نوع نرم‌افزار يا سخت‌افزار که براساس يک قرارداد وظيفه تعاملات لازم و مبادله اطلاعات بين تجهيزات شبکه مخابراتي را بعهده دارد.
کد برگردان پيام: کدي است که مشترک براي برگرداندن پيام‌هاي غير متعارف به فراهم کننده شبکه از آن استفاده مي‌کند.

ماده 1- حقوق و تکاليف مشترکين:
1-1- مشترک موظف است در زمان درخواست استفاده از خدمات چندرسانه‌اي مشخصات دقيق فردي و نشاني کامل خود را ارائه و هر گونه تغييرات بويژه نشاني خود را حداکثر ظرف مدت 10 روز به فراهم کننده شبکه اطلاع دهد.
1-2- در صورت فروش يا سرقت تلفن همراه(سيم‌کارت) مشترک بايد نسبت به انجام مراحل قانوني(بر اساس مقررات مربوط) اقدام کند. درغيراين صورت عواقب ناشي از هرگونه سوءاستفاده از اين تلفن همراه و خدمات مرتبط به عهده مشترک است.
1-3- تبليغات انبوه تجاري، سياسي، فرهنگي، اجتماعي توسط مشترک مجاز نيست.
تبصره 1: فراهم کنندگان پيام مي‌توانند بر اساس مقررات جاري کشور و عقد قرارداد با فراهم کننده شبکه نسبت به انجام تبليغات اقدام کنند.
تبصره 2: در صورتي که مشترک تمايل به دريافت تبليغات نداشته باشد بايد مراتب را به فراهم کننده شبکه اطلاع دهد.
1-4- مشترک مي‌تواند براي برگرداندن پيام‌هاي غيرمتعارف حداکثر ظرف مدت 48 ساعت پس از دريافت با استفاده از کد برگردان پيام، اقدام کند.
1-5- ارسال پيام‌هاي چندرسانه‌اي به شرح زير ممنوع است:
1-5-1- ارسال هرگونه پيام حاوی اطلاعات طبقه بندی شده.
1-5-2- ارسال هرگونه پيام حاوي اطلاعاتي که موجب خدشه‌دار شدن امنيت ملي شود.
1-5-3- ارسال هرگونه پيام حاوي اطلاعات حريم خصوصي اشخاص حقيقي و حقوقي ديگر بدون رضايت آنها.
1-5-4- ارسال و يا انتشار ويروس، نرم‌افزارهاي مخرب، بازي‌هاي حاوي ويروس،کرم و هرزنامه از طريق شبکه.
1-5-5- ارسال هرگونه پيام مستهجن و خلاف شئون اسلامي- ايراني.
1-5-6- ارسال هرگونه پيام تهديدآميز.
1-5-7- ارسال هرگونه پيامي که موجب تخريب و يا هتک حرمت اشخاص حقيقي و حقوقي شود.
1-5-8- ارسال هرگونه پيام حاوي اطلاعاتي که موجب خدشه‌دار شدن امنيت رواني، اقتصادي و اجتماعي افراد حقيقي و حقوقي شود.
تبصره: تشخيص موارد مذکور به عهده مراجع ذيصلاح قانوني است.

ماده 2- حقوق و تکاليف فراهم کنندگان شبکه:
2-1- فراهم کننده شبکه موظف است نسبت به ارائه خدمات موضوع آئين‌نامه به کليه مشترکين متقاضي بدون تبعيض اقدام کند.
2-2- فراهم کننده شبکه موظف است نسبت به اطلاع‌رساني مناسب در مورد نحوه درخواست، استفاده از خدمت، جرايم، تخلفات و عواقب ناشي از آن به متقاضيان اقدام کافي بعمل آورد.
2-3- فراهم کننده شبکه موظف است نسبت به اخذ تعهدات متناسب با اين آئين‌نامه از متقاضي، قبل از فعال‌سازي خدمت اقدام کند.
تبصره: کليه فرم‌هاي تعهد بايد قبلا به تائيد سازمان برسد.
2-4- فراهم کننده شبکه موظف است مطابق با سياست‌هاي ابلاغي از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي بسترهاي لازم را براي استفاده از خدمات MMS توسط مراکز فرهنگي مجاز فراهم کند.
2-5- فراهم کنند شبکه موظف است تجهيزات لازم براي پالايش(فيلتر) انواع پيام‌هاي موجود در فهرست(ليست) سياه را ايجاد کند.
2-6- فراهم کننده شبکه موظف است کليه پيام‌هاي رد و بدل شده به همراه اطلاعات مرتبط را حداقل تا 90 روز ذخيره کند.
2-7- فراهم کننده شبکه موظف به اتخاذ تمهيدات لازم در خصوص ثبت اطلاعاتي از پيام است که بنحوي امکان شناسايي فرستنده پيام را براي مراجع ذيصلاح فراهم کند. ارسال هرگونه پيام فاقد اطلاعات مذکور به مقصد ممنوع است.
2-8- فراهم کننده شبکه موظف است تدابير لازم براي جلوگيري از پخش ويروس، نرم‌افزارهاي مخرب، بازي‌هاي حاوي ويروس، کرم و هرزنامه ازطريق شبکه را اتخاذ کند.
2-9- فراهم کننده شبکه موظف است در صورت ارسال يکي از پيام‌هاي موجود در فهرست سياه، ضمن پالايش آن، نسبت به ارسال پيام «شما اقدام به ارسال پيام غيرمجاز کرده‌ايد» براي مشترک ارسال کننده، اقدام کند.
2-10- فراهم کننده شبکه موظف است ارائه خدمت ذيربط را به مشترکيني که در فهرست سياه قرار مي‌گيرند، متوقف کند.
2-11-در صورت تخلف فراهم کننده شبکه و فعال‌سازي خدمت براي مشترکيني که در فهرست سياه قرار دارند، فراهم کننده شبکه در قبال پيامد‌هاي اين تخلف پاسخگوي مراجع قانوني خواهد بود.
2-12- فراهم کننده شبکه بايد امکانات لازم براي جلوگيري از ارسال انبوه توسط مشترکين را تامين کند.
تبصره: تعريف پيام انبوه و محدوديت تعداد، توسط سازمان به فراهم کننده شبکه اعلام خواهد شد.
2-13- فراهم کننده شبکه بايد اقدامات ذيل را بعمل آورد:
2-13-1- تخصيص يک کد اختصاصي براي برگرداندن پيام‌هاي غير متعارف توسط گيرنده پيام.
تبصره: استفاده از کد برگرداندن پيام، بدون هزينه خواهد بود.
2-13-2- ايجاد امکانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري براي دريافت ثبت پيام‌هاي برگردانده شده در ظرف زماني مجاز(48 ساعت) و نگهداري آنها به مدت 90 روز.
2-13-3- ثبت مشخصات مشترک برگرداننده پيام، مشترک انتشار دهنده پيام، محتوا و تاريخ و زمان دقيق ارسال پيام.
2-14- اطلاع از مشخصات واقعي فرستنده پيام از حقوق گيرندگان پيام بوده و فراهم کننده شبکه موظف است تدابير کافي براي جلوگيري از فريب گيرندگان پيام‌ها را توسط ارسال کنندگان، اتخاذ کند و درصورت سهل‌انگاري،کليه عواقب ناشي از تحويل پيام‌هاي فاقد مشخصات صحيح فرستنده برعهده فراهم کننده شبکه خواهد بود.

ماده 3- شرايط راه‌اندازي خدمت:
درصورت اعلام آمادگي فراهم کننده شبکه براي ارائه خدمت ارسال و دريافت پيام چندرسانه‌اي، سازمان نسبت به بررسي امکانات فراهم کننده شبکه اقدام و درصورت تائيد امکان انجام تعهدات اين آئين‌نامه، راه‌اندازي خدمت مجاز خواهد بود.

ماده 4- مقررات عمومي:
4-1- ارائه خدمات موضوع اين آيين‌نامه هم براي ارسال هم براي دريافت پيام منوط به اخذ موافقت قبلي مشترک خواهد بود.
4-2- کليه مسئوليت‌هاي حقوقي استفاده از خدمت پيام چندرسانه‌اي بعهده مشترک بوده و وي در مقابل مراجع ذيصلاح قانوني پاسخگو خواهد بود.
4-3- فعال سازي خدمت براي افراد زير 18 سال سن مشروط به موافقت وتعهد ولي قانوني آنها است.
4-4- ايجاد هرگونه مزاحمت از طريق ارسال پيام چندرسانه‌اي موجب اعمال مجازات مقرر در قوانين و مقررات ذيربط خواهد بود.
4-5- مشترک مکلف به رعايت کليه مقررات مربوط به استفاده از پيام چندرسانه‌اي مندرج در اين آئين‌نامه وساير مقررات جاري کشور بوده و تخلف از آنها موجب پيگرد قانوني است.
4-6- فراهم کننده شبکه براساس آئين‌نامه رسيدگي به مزاحمت‌هاي تلفني با متخلفين در استفاده از پيام‌هاي چندرسانه‌اي برخورد نموده و برحسب مورد، متخلف را به مرجع ذيصلاح قانوني معرفي خواهدکرد.
4-7- تعيين موارد شمول فهرست سياه مشترکين و پيام‌ها برعهده مراجع ذيصلاح قانوني است.
4-8- مواردي که دراين آئين‌نامه پيش بيني نشده است براساس نظر کميسيون اقدام خواهد شد.
4-9- هرگونه مقررات و ضوابط که برحسب ضرورت در آينده توسط سازمان به فراهم کنندگان شبکه ابلاغ مي‌شود لازم‌الاجرا است.

اين آئين‌نامه در4 ماده و 6 تبصره در تاريخ 25/6/87 به تصويب کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات رسيده و از تاريخ ابلاغ لازم الاجراء است.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تبلیغات

رزرواسیون دور برد آژانس جهان گشت سیرنگ

پیشخوان خدمات سفر و گردشگری

خدمات الکترونیک

پرداخت اینترنتی قبوض

پیشخوان پرداخت قبض

ثبت  نام  بیمه  ایرانیان
خرید انلاین بلیت اتوبوس
هدفمندکردن یارانه ها
مستمری تامین اجتماعی
سامانه شکایات و پیگیری
شناسۀ   ملی   شرکتها
سامانه شکایات بازرسی کل کشور
بازرسی    کل    کشور
سازمان ثبت احوال کشور

فرم  صدور  کارت  منزلت

پرتال الکترونیکی تعاون

رهگیری مرسولات پیشتاز
سیستم   رهگیری  پست


ثبت   شکایات    قضایی

متن دادخواستهای حقوقی


خرید بلیت قطار


درخواست ویزای کشور ایران

فیش بازنشستگان لشگری

فیش و حکم حقوقی
بازنشستگان کشوری